Fuerteventura waar kiten met gezin??

Door: RKreber Reacties: 6 Hits: 5494
RKreber 11 September / 2012 / 19:39
Begin november gaan we naar fuerteventura lekker weekje kiten.....Enkel neem ik mijn vriendin kids(2 em 4) mee, zodat pappa 3-4 uurtjes per dag kan kiten en rest beetje in chill mode gaat onstpannen.Is mijn eerste keer, ken eiland niet goed en hoop op jullie hulp:1) is wind ok rond begin november? Ik neem 8/11 m2 en twintip/surfboard mee2) wat is beste spot om als vaste stek te gebruiken voormkiten en combi dat rest gezin zich kan vermaken!? Zeker voor kids(strand en zwembad opties ed)3) wat is leukste plek voor vermaak/uit eten/accomodaties ed?4) wil 1 plek vlakker water om jumps te leren? Wat is beste spot, En wat is beste spot voor surfboard(ben net begonnen met surf)Enige info zal zeker helpen ik de keuze?Moet alles nog boeken, misschien heb je hier ook suggesties voor!Thanks allRobbert

Stuiver 14 September / 2012 / 21:16
Jeutje, orden je vragen een beetje.
ik zou zeggen corralejo, dicht bij flagbeach en zat tentjes om je te kunnen vermaken wanneer je niet op het water staat. zeker als ik lees dat je net begonnen bent.
zit namelijk ook een kiteschool op locatie, met eventuele rescue (weet niet of deze aanwezig is in laagseizoen, ik was er in mei 2010)
je kinderen zullen weinig herinneren, en dat is maar goed ook. Flag beach is ook namelijk een naaktstrand. Leuk voor je vriendin wanneer jij aan het kiten bent!!!
overal in corralejo heb je zat locaties waar je kan blijven, zowel all-in resort aan kitespot tot appartementen op basis van logies. zie zoover voor de complexen
November is niet de beste maand. 't windseizoen loopt nu zon beetje op zn eind. maar je zal vast een aantal winddagen hebben
flagbeach is vlak zat voor het oefenen van jumps

huur een auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ferry 17 September / 2012 / 06:25
Corralejo
windfinder -> Fuerteventura -> statistieken
www.outboundkitetravel.nl

waalter 17 September / 2012 / 09:15
Zijn er in augustus geweest en hebben ons prima vermaakt op Sotavento beach.
Hebben niet in het beachhotel gezeten maar dat is zeker een goed optie. Stadje dichtbij heeft ook meerdere hotels en had in augustus een prima aanbieding. Zoals eerder genoemd is het huren van een auto wel verstandig.
http://www.rene-egli.com geeft info van deze spot. Surfschool en rescue on site. Wind is wel aflandig, maar als je het hoogte maken onder de knie hebt hoeft dat geen probleem te zijn.
Zowel een mooie vlakwater spot vanwege de lagune als golven achter de zandbank. Je kunt op de site zien wanneer er voldoende water in de lagune staat.
Op een paar kilometer afstand ligt La Pared wat een prachtige stek is om te golfsurfen.
Alles staat en valt met wind, maar daar hadden wij op Sotavento beach geen klagen over; van de 15 dagen 13 dagen wind varierend van 15 tot 35 knopen. Dat was in het noorden van het eiland niet zo. Dat had te maken met de thermiek rond deze spot.

AlexanderV 23 September / 2012 / 14:48
Zou voor Corralejo gaan. Dan heb je Flagbeach in de buurt, El Cotillo is ook top. El murro en El burro zijn top voor golfsurfen. Sotavento is vaak te vlagerig en aflandig.

jobtebuck 21 October / 2012 / 21:06
um, nou 1 week is lang zat.. ik zat vorig jaar in Hotel Meliã Gorriones, naast het rene igli kite school op 200m lopen ofzo,

eten was behoorlijk eentoonig, maar wel te doen.. hotel vond ik saai, er was niks te doen in de buurt.. uitgaansgelegenheid zijn ruk

het was meer kiten overdag, jij dus ook je kinderen vermaken in 1 van de 2 zwembaden, en 's avonds weer lekker je nest in duiken.

de wind was in mijn periode niet echt aan, ik heb met een 11m gevaren en aantal dagen ook 1 dag met een 14, daar gehuurd. er zit rescue service, als je daar geen hok huurd of etc, kost het je 50 euro.. als je iets huurd is het gratis. zijn allemaal heel erg vriendlijk. je hebt er wifi (op het strand he) en met volle maan loopt het strand vol, en heb je een super epic kite spot, voor de rest is het gewoon vlak op zee hoor. maar ik vond 1 week genoeg. verveelde me meer.. ben zelf dan ook 17 jaar.. maar me ouders vonden er ook niks aan, was eten, kiten, relaxen en zonnen, eten en slapen.

wellicht is de andere kant heel anders natuurlijk? zal vast. maar dat is wel even rijden:)

ik hoop dat je er iets aan heb,

Ik vond me vakantie wel nice, kwam puur door het kiten.
(je heb er btw geen cultuur ofzo.. het was bij ons gebied buiten het hotel een beetje uitgestorven. het is daar allemaal vulcanish landschap, net de maan:P wel grappig)

have fun man!

jobtebuck had een 5 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 29 - 40 knots op zijn North Vegas (2014)

sooi 22 October / 2012 / 07:48
Niet twijfelen -> Corralejo
Sotavento is te vlagerig
aloha