Terschelling!

Door: Zomer Reacties: 56 Hits: 1595
Zomer 28 May / 2004 / 16:55
Maandag a.s. neem ik de boot rond acht uur s'avonds naar terschelling! Ze hebben daar een mooie scheepssimulator staan en daar mag ik samen met mijn klasgenoten een week lang op oefenen! Heel gaaf allemaal, maar omdat ik al veelste vaak mooie kiteverhalen van jullie heb moeten aanhoren over terschelling neem ik mijn kitespullen ook maar mee. Dus daarom zou ik graag een aantal dingen van willen weten.
Mag je overal kiten?
Kan je overal kiten?
Kun je er fietsen huren/lenen o.i.d.?
Zijn er ook nog wat (aardige) kitende locals te vinden op teschelling?

Kom nu maar op met de mooie kite verhalen.

robertkennis 28 May / 2004 / 17:19
nee, je mag niet overal kiten. Alleen op " t groene strand ". Vette spot bij vloed....spiegelglad water :).

Wie de zalf niet eert is de frikadel niet weert

kay 28 May / 2004 / 17:27

GAST je mag ook op de noordzeekant varen.. je kan er echt met alle richtingen varen echt supervet! altijd een krachtje meer dan in de rest van nederland..

echt goed! neemje sjit mee gek!

je moet alleen wel een blaatje aanvragen daarzo, dat je overal mag kiten, heb ik trouwens nooit nodig gehad in de zomer en herfst ben dik een mand geweest..

gaan gek!

Fokke 28 May / 2004 / 17:34

fietsen kun je huren, niet eens heel duur. 30 tientjes voor een week. Kiten mag aan de WAD kant OVERAL. Ook in bij Dellewal voor de scheepsimulator (laat kite op naast fietspad oid) Noordzee kant mag je kiten rechts van paal 8 en links van midsland aan zee. Gewoon ff stukje weg lopen, máár nu is niet het hoogseizoen dus echt moeilijk zullen ze niet doen, helemaal als er geen zwemmers zijn..

IK BEN JALOERS

TERSCHELLING = _/-\o__/-\o__/-\o__/-\o_

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Mario 28 May / 2004 / 17:39
fiets huren,30 tientjes voor een week,niet duur ?????
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

robertkennis 28 May / 2004 / 17:56
nee, das niet duur.......Al kan je r in A'dam voor 3 tientjes 3 kopen :D _/-\o_

kay 28 May / 2004 / 17:58

hoier koop je er 3 voor 3 tientjes!

randy 28 May / 2004 / 17:59
30 euro bedoeld ie denk ik mannen! |:(:

kay 28 May / 2004 / 18:04

een tientje is 10 euro

3 x 10 is 30 randy ;)

Zomer 28 May / 2004 / 18:06
Okey we kunnen dus een fiets huren, maar als we toch voor de deur kunnen kiten dan is dat ook niet echt nodig lijkt me, tenzij het dus uit het noorden gaat waaien? Dus om creatief te blijven, zijn hier niet locals van terschelling aanwezig? Kom maar op zou ik zeggen want dit is je kans, geef mij een lift en ik leer je misschien wel handlepasen(succes gegarandeerd)!

randy 28 May / 2004 / 18:11

quote van fokke (KAY!! B):X)

"30 tientjes voor een week."

Is toch echt 300 euro kay! :

kay 28 May / 2004 / 18:14
AHHH je hebt gelijk sorry ;)

Northrhino 28 May / 2004 / 18:23

jow zomer ik heb ook op die simulator gevaren, maar moet jij van school uit daar een weekje cursus doen...zojah laat dan je kites maar thuis heb je totaal geen tijd voor ik heb dit nl ook gedaan tis wel heeeeeel chill allemaal maar je bent echt de hele dag bezig

doe jij ook de zeevaart opleiding...zoja waarzo ik heb hem in ijmuiden gedaan

greetzz frank

Zomer 28 May / 2004 / 18:35
Zow kijk dus er zijn hier nog meer zeemannen;). Ik zit in de 2e van de Marof opleiding in vlissingen. Ik heb al van meer lui gehoord dat het dus een vol weekje word, maargoed, ik neem aan dat ze je toch wel eens rond 5 uur zullen laten gaan? Of ben ik nu iets wat te positief ingesteld?

Wake 28 May / 2004 / 19:46
Strafkamp B) Dan weet ik dus wat me volgend jaar te wachten staat :

JoriZ 28 May / 2004 / 20:01
Ik ga ook volgend jaar:
Ride it like you stole it...

Northrhino 28 May / 2004 / 20:03

euh dudes zitten jullie dan allemaal op de zeevaart schoolB)

ik heb SWK gedaan en moet in september stage varen...ik heb me baan opgezegd en per 20 juni ongeveer gaan ik voor 2,5 maand naar vlieland om daar lekker te beulen

greetzz frank

Wake 28 May / 2004 / 20:33
Ik begin volgend jaar met HBO Marof in Vlissingen.

Zomer 29 May / 2004 / 10:36
Geweldig! he maar om nog eens op terschelling terug te komen, er zijn hier totaal geen locals van dat eiland hier aanwezig?! Schande!

Fokke 29 May / 2004 / 10:49
jawel zat locals, maar geen hanglossers.. internet is op terschelling nog niet echt doorgedrongen ;)
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

robertkennis 29 May / 2004 / 17:12
fokke , nog bedankt voor je tip over dat groene strand! Had t je een jaartje geleden gevraagd en ben tot dusverre GEEN beter spot in NL tegengekomen! Deze plek BEULT! _/-\o_. Enige nadeel aan terschelling dat ik kan vinden is dat de oversteek met de auto onbetaalbaar is.

Emiel 29 May / 2004 / 19:01
christian is local op terschelling, van de zomer zit ik er ook 5 weken!!!_/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o__/-\o_
Topsup.nl - Topsloep.nl

TheGoose 30 May / 2004 / 09:28
ik ga er rond augustus heen ik hoop dat de wind dan lekker is! want vorig jaar was het drama :(
[Da Hills Kiteboarding ]

robbie 31 May / 2004 / 15:13
ik ga 1 t/m 8 augustes, hopelijk lekker veel wind:)
[carved]

RoyE 31 May / 2004 / 15:20
15 juli tot 5 augustus, dus ik kom je vast nog wel tegen :)