Nieuw op dit forum en gelijk maar even informatie inwinnen.
Is er iemand die ervaring heeft met kiten op de Cattenbroekerplas in Woerden?
Ligt voor mij op loopafstand en volgens de borden van de gemeente is wind en kitesurfen toegestaan op de plas.
Alleen vanaf de strandzijde of ook vanaf de wijk Waterrijk?
Ben benieuwd of iemand al ervaring heeft, anders ga ik het zeker zelf een keer uitproberen.
Mochten er meer liefhebbers zijn......
Maar als er op borden staat dat je er mag kiten dan mag het lijkt me
Volgende stap is kijken waar de locals opstappen en even een praatje gaan maken. Die kunnen je gelijk aanwijzen waar je wel en niet moet opstappen en waar het tricky is qua paaltjes/waterplanten enz.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Dit is ook voor mij dicht bij en ik zal de borden binnenkort eens bekijken. Geen toplocatie lijkt mij maar voor even een uurtje na het werk wel een mogelijk alternatief. Lijkt mij wel erg vlagerig dus geen liefhebber maar wel geinterreseerd, keer proberen kan geen kwaad.
Offline als het waait
CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)
Ik woon ook op loopafstand ;) en daarom even uitgezocht.
Het is verboden, ivm de hoogspanningskabels.
http://www.woerden.nl/strand-cattenbroek
Overigens geldt dat je nergens mag kiten op binnenwater tenzij de plaatselijkeverordening dit toestaat.
Wel eens met de windsurfers gepraat (ben zelf ook windsurfer, maar geen vlakwatersurfer).
Het is erg vlagerig en ze hadden redelijk last van wier.
Ik weet niet of je wel eens wier aan je lijnen hebt gehad, maar dat is geen succes kan ik je verzekeren.
Toch zou ik het met oostelijke wind wel eens willen proberen (van de kabels af.)
Ik heb er overigens wel eens iemand op het water gezien.
Michael
@Mikesign: het verbod is niet helemaal waar: je mag nergens varen op binnenwater waar het BPR geldt, tenzij ontheffing. Op gesloten plassen geldt dit BPR vaak niet en is er een gemeentelijke verordening nodig om tot een verbod te komen (op de meeste plekken is dit helaas ook zo).
Registreerde: 25 August 2013
Nieuw op dit forum en gelijk maar even informatie inwinnen.
Is er iemand die ervaring heeft met kiten op de Cattenbroekerplas in Woerden?
Ligt voor mij op loopafstand en volgens de borden van de gemeente is wind en kitesurfen toegestaan op de plas.
Alleen vanaf de strandzijde of ook vanaf de wijk Waterrijk?
Ben benieuwd of iemand al ervaring heeft, anders ga ik het zeker zelf een keer uitproberen.
Mochten er meer liefhebbers zijn......
Ciao,
Hans