sal cabo verde

Door: eatkites Reacties: 71 Hits: 11979
wazzaah 02 December / 2013 / 17:36

Beste strand als beginner is Kitebeach, andere stranden zijn side-offshore of offshore. Ponta Preta heeft 90% van de kiters niks te zoeken.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

jw009 04 December / 2013 / 21:31

Mannen, wij gaan de 12e een week naar Sal. Wie gaan er nog meer in die periode?

jw009 had een 5 sterren sessie in Scheveningen Zuid met maar liefst 25 - 28 knots op zijn Ozone Edge (2014)

Biereend 08 December / 2013 / 15:28

JW009,

 

ik ga 14 december voor een week naar Sal. Tot daar!

Ben jij er dan ook Martijn767, kunnen we downwinderen

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Martijn767 08 December / 2013 / 18:32

Biereend, helaas niet.

 

De laaste keer was 3 weken terug. Nog via de intercom aan de passagiers gevraagd wie mee wou op een downwinder :)

 

Helaas zit ik nu thuis met gescheurde enkelbanden en kiten zal pas in het voorjaar weer kunnen.
Nu ook nog een super allergische reactie op tape dus het herstel gaan niet echt snel zo.. :(

Dus ik hoef even niet naar Sal.... (verschrikkelijk om daar te zitten terwijl iedereen aan het kiten is {#emotions_dlg.bye.gif}, ik kan niet stil zitten).

 

Veel plezier daar!
Tip, blijf lekker links van kitebeach of helemaal rechts. Net rechts van het midden zitten de scholen. (kamikaze)

Last edit by: MARTIJN767
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Biereend 08 December / 2013 / 20:11

Whaha, via de PA nog wat medekiters proberen mee te krijgen. Cool{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Helemaal links van kitebeach geeft ook mijn voorkeur. Lekker upwind en de golven komen ook beter aanrollen daar. Het verbaas me dat niet iedereen daar zit trouwens.

Kl#te van je enkelbanden man. Beterschap!!

Last edit by: BIEREEND

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

jw009 09 December / 2013 / 09:10

Kijk dat zijn de goede tips, links van kitebeach gaan wij ook maar eens kijken! Tnx Martijn, en succes met de blessure. 

 

@Biereend: Wij varen RPM's en Bandits, wellicht tot op het water (of in de kroeg ;-)

jw009 had een 5 sterren sessie in Scheveningen Zuid met maar liefst 25 - 28 knots op zijn Ozone Edge (2014)

Boardmagician 09 December / 2013 / 11:43

Jongens, klopt het dat je een gele koorts-boekje/inenting nodig hebt voor Cabo Verde en dat een Visa aanvraag 47 euro kost hier in West-Europa?

Ik had begrepen dat je gewoon het visum koopt bij aankomst, 25euro en daarmee is de kous af... 

Wat een gehannes!{#emotions_dlg.bonk.gif}

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

Martijn767 09 December / 2013 / 15:48

Visum idd gewoon daar aftikken, hoeft niet van te voren geregeld te zijn.

Gele boekje, weet ik niet. Heb ik altijd bij me.

sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

wazzaah 09 December / 2013 / 16:18

Als je als kiter regelmatig t buitenland bezoekt is het zo ie zo verstandig je gele boekje mee te nemen en up-to-date houdt.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Boardmagician 09 December / 2013 / 16:48

Bedankt Martijn767 en Wazzaah, het is wel up to date, maar heb het gewoon nooit bij me. goeie tip trouwens!

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

bernard 20 December / 2013 / 13:12

wij gaan wellicht 1e week feb naar Sal. Iemand tips qua accomodatie, ga liever niet in een resort...

Wat zijn de mooiste plekken voor Strapless op Sal? Beetje fatsoenlijke golven tijdens downwinders?

 

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

richardkiter 21 December / 2013 / 16:21

Nog even een vraagje. We hebben plannen voor maart om naar Sal te gaan

Is Sal voor beginners die net aan kunnen varen. ???  Maat van me wil ook mee en kan nu net aan een rak heen en weer varen,  geeft dit problemen ??

Is het gauw diep ??

Hoe is de wind in maart ??

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Biereend 22 December / 2013 / 11:01

@ Bernard,

 

In het dorp Santa Maria zelf zijn hele goede accomodaties. Alles op kruip-afstand van de restaurants en bars...

Ik zelf heb in appartement Ponta Preta gezeten. En in appartement Porta Antigo 1. Die laatste geeft mijn voorkeur omdat ze heerlijke ontbijtjes hebben.

De kamers liggen ideaal in het dorp en aan zee. Een groot balkom om je kitegear neer te leggen en airco om het 's nachts niet heet te hebben. Ik zou hier een vogende keer weer naartoe gaan.

Voor strapless is het overal prima te doen. Zowel op kitebeach als op Ponta Preta(aflandig met dikke golven). Bij Ponta Preta is het wel weinig room for error, aangezien je daar snel op de rotsen ligt.

En als je een downwinder wilt maken vanaf Kitebeach naar huis(Santa Maria) zijn er langs de punt enorme golven.

Veel plezier alvast!

 

@ Richardkiter,

 

Hoe de wind in Maart is, weet ik niet.

Voor beginners is het prima te doen, maar blijf dan niet hangen recht voor kitebeacht bij de Mitu-school, maar ga een 500m upwind. Daar is het minder snel diep en is het rustiger. Daar wordt het ook minder snel diep.

Op ongeveer 50 tot 75 meter uit de kust liggen rotsen net onder het wateroppervlak. Soms zijn ze tussen de golven door te zien. Dan steken ze erboven uit. Je ziet ze gemakkelijk over het hoofd, dus pas op. Wanneer je op kitebeacht komt bij de Mitu-school dan liggen ze daar recht voor de deur.

 

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

richardkiter 23 December / 2013 / 10:13

Dat is mooi, bedankt voor de info {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

bernard 23 December / 2013 / 14:08

@biereend thanks! Wij gaan lastminute iets boeken afhankelijk van wind en ticketprijzen, Sal of terug naar het vertrouwde zanzibar :-)

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

richardkiter 28 December / 2013 / 18:01

we zijn ncl visa en boardbagsmet sunweb en transavia op het eiland gedropt na een vlucht van 6,5 uur met een tussenstop op boa vista in hotel Crioula all incl voor €680,- i

 

Hoeveel kilo mag je meenemen met Transavia ?? Moet je dit nog van te voren opgeven ??

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Biereend 30 December / 2013 / 12:16

Transavia weet ik niet.

 

Arkefly kost 80 euro heen en weer voor een tas van max. 165cm en max 20kg.

Meer dan 20kg kost 20 euro extra. En meer dan 165cm kost ook 20 euro extra.

 

Bij Arkefly moet dit vantevoren aangegeven worden.

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

arjenvdveen 30 December / 2013 / 14:55

Mijn vriendin en ik zijn net terug van Sal en we hebben met Transavia gevlogen.  9 dagen geweest alle dagen kunnen kiten. Ik heb meestal met de 10m en soms met de 8m gevaren (90 kg). De 12m maar een enkele keer hoeven te gebruiken.

Een extra kitetas bij transavia kost 40,- euro enkele reis dus in totaal 80,-. Deze mag je volstoppen met kitegear tot 32kg. Echt super! je kitetas wel van te voren boeken maar dit kan heel makkelijk online. 

 

Last edit by: ARJENVDVEEN

richardkiter 30 December / 2013 / 15:53

Bedankt voor de info

Dus als je met zijn 2en een kite tas neem voor 2 boardjes met kytegear tot 32 kilo en de rest verdeel over je koffers betaal je de helft, dusss 40 euro ???

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

eatkites 30 December / 2013 / 18:46

wij hadden bij sunweb (dus via transavia) de boardbags van te voren opgegeven. Bij de balie op schiphol gemeld dat sunweb het al geregeld heeft, uiteindelijk niets extra betaald. kitetas + ruimbagage.  Retour op Sal sowieso geen enkele vraag gesteld. Meld het dus altijd even aan via sunweb (als je daar boekt dan) het kan lonen. Sowieso zeggen ze dat er maar een beperkt aantal kitebags mee kunnen, dus ook daarom.

Normaal gesproken zijn  de kosten bij transavia €40,- / enkele reis / boardbag, na aanmelding te betalen aan de incheckbalie (of niet) Het gewicht heb ik nog altijd geen duidelijkheid over, maar volgens mij is de max idd 32kg voor 1 stuk bijzondere bagage, en je gewone ruimbagage 15kg (dit staat dan weer in je boeking)

Let wel: per 1 april 2014 veranderen de regels weer eens aangaande bagage.. checkt het even op transavia... (om het voor iedereen duidelijk te houden waarschijnlijk..{#emotions_dlg.clown.gif}

 

eatkites had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 21 - 28 knots op zijn Zian Aquila (2013)

richardkiter 31 December / 2013 / 13:19

 

http://www.jiba.nl/santa-maria/hotel-pontao#information

 

wij willen met Jiba gaan naar dit hotel, iemand ervaringen met Jiba en dit Hotel ???

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

richardkiter 02 January / 2014 / 17:46
Ja Ja Net geboekt in maart  voor een weekie met de 5 badgaste Coos, Marco (Flying trunkie) Bass,  Frank (TBK) en Moi (Haring) naar Sal  ThumpsUp Cool Joepie YeSS

http://www.jiba.nl/santa-maria/hotel-pontao#information

Hotel Pontao 3 sterren   Kaapverdië Sal Santa Maria

Algemeen

Altijd als we aan Hotel Pontao terugdenken, worden we direct vrolijk. 

Want wat is dit een leuk hotel! Naast de ideale ligging en de prima kamers, vonden wij het sfeertje dat hier hangt zo leuk en typisch Kaapverdiaans. Bovendien is het een ideale plek voor wind- en kitesurfers. 

Het complex ligt namelijk zo dichtbij het strand, dat je niets hoeft te missen van de fantastische golven waar Sal zo om bekend staat. En na een lange dag aan het strand of op zee is er niets zo lekker dan nog even uitrusten in het zonnetje bij het leuke zwembad van Hotel Pontao.

Alle info is welkom  ThumpsUp en je kan nog boeke er zijn nog een paar plaatsies !!!!!
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 02 January / 2014 / 20:53

Ziet er goed uit Haringhapper.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

RobbyNitroz 02 January / 2014 / 22:45

Ziet er idd goed uit. Echt niemand ervaring met Hotel Pontao?? Dacht dat het aan het strand lag maar op het kaartje lijkt het midden in het dorpje te liggen.

 

Last edit by: ROBBYNITROZ

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Boardmagician 05 January / 2014 / 01:09

Hey Robbie, ik kan het wel even uitzoeken waar het ligt, voor het geval dat het kaartje niet betrouwensaardig is. Ik zit nu toch in Santa Maria.

Wordt geüpdate

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)