Ja, heb ik zeker.
Er staat op de website dat de lengte van de koffer niet uit maakt zolang de hoogte en breedte maar voldoen aan de opening die het laadruim van het vliegtuig heeft. Weet de afmetingen niet precies, maar iedere kite-tas valt daar ruim binnen. Daarnaast betaal je voor je koffer per kilo een euro per reis.
Dus ik 25,- heen en terug betaald en zo ben ik afgelopen zomer naar Paros (eigenlijk Athene) in griekenland gevlogen, op de heenreis bij het inchecken op Schiphol ging alles perfect, maar op de terugweg heb ik er toch een gelazer mee gehad.
Toen ik m'n tas wilde inchecken vroeg de vrouw achter de balie wat er in zat. Omdat ik wist dat ik me aan de regels hield zei ik dat er kite-spullen in zaten, nou, toen begon het gespuis. Omdat er kite spullen in zaten viel het volgens die vrouw onder andere regels. Lang verhaal kort, ik heb tot vermoeiens toe eerst bij de check-in en daarna bij de speciale balie daar uitgelegd dat het binnen de regels viel, maar echt luisteren werd er niet gedaan.
Dus toen besloot de vrouw achter balie nummer 2 om naar Nederland te bellen en te vragen hoe de vork in de steel steekt. Dat was het moment waarop m'n klomp echt brak, want ook de mensen in Nederland van Transavia zijn totaal niet op de hoogte van de regelgeving. Ik had 1 tas waar alles in (dus ook mn kleren) zat die onder de 25 kilo woog binnen de demensies die op de site waren opgegeven, dus die had gewoon ingechecht moeten worden. Maarja, dat wisten ze ook in Nederland niet.
Uiteindelijk heb ik op de terugweg 15,- moeten bijbetalen voor een extra tas kitesurfequipment van 10kg, waar helemaal niks van klopte, maar ik was allang bij dat ik weg was bij dat griekse schreeuwwijf. Voorgenomen om nog een pittige klacht te schrijven naar Transavia, maar uiteindelijk maar zo gelaten. Ik zal kijken of ik het linkje naar de site waar het staat nog kan vinden.
Lang verhaal kort: Alles in 1 tas stoppen en niet zeggen dat het kitespullen zijn, maar verzin iets met dat het een smoking is die niet mag kreuken ofzo, dan komt het denk ik goed. Maar aangezien Transavia zelf niet eens op de hoogte is van hun eigen regelgeving, is het complete wikkekeur.
Je kan ook je board in een andere tas stoppen en daar 15,- extra voor betalen op de heen-en terugweg.
Succes iig!
robert1102 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Het linkje kan ik niet meer vinden, volgensmij hebben ze het e.e.a. op de site aangepast, maar zoals het eruit ziet betaal je 40,- voor 15 kg (hier naar kite-uitrusting scrollen). Je kan wel meer dan 15 kilo meenemen door het extra gewicht van je andere bagage af te trekken:
"TIP!
Door het boeken van een golf-, wintersport-, duiksport-, of visuitrusting mag u 15 kg extra gewicht vervoeren. Bijvoorbeeld: reist u met 1 koffer van max. 15 kg en 1 sportuitrusting van max. 15 kg, dan mag u in uw koffer 20 kg en in uw sportuitrusting 10 kg vervoeren, zolang het totaalgewicht niet hoger is dan 30 kg."
robert1102 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Dit kom ik ook nog tegen op de site van Transavia, met name bij de eerste regel van dit stukkie en het laatste stukkie vind ik ook een vaag verhaal :
Wij vervoeren per vlucht maximaal zes van dit soort bijzondere bagage items.
Aanmelden
U kunt uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger online boeken bij het boeken van uw reis aanmelden of daarna via Mijn Transavia of ons call centre.
Heeft u via een reisorganisatie geboekt, meld het verzoek dan bij uw reisorganisatie of vanaf 3 weken tot 48 uur voor vertrek van uw heenvlucht via Mijn Transavia. Omdat er slechts een beperkt aantal meekan, adviseren wij u om uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger bij boeking aan uw reisorganisatie te melden.
Heeft u via transavia.com Groups&Incentives geboekt, dan kunt u uw surfplank/kite/wakeboard/deltavlieger aanmelden via groepen@transavia.com.
Toeslagen
item prijs per enkele reis
(wind) Surfplank met tuig € 40,-
(wind) Surfplank zonder tuig € 40,-
Deltavliegers € 40,-
Kite/wakeboard € 40,-
Wave-/body-/ boogieboard € 40,-
Extra tuig (mast + giek) € 40,-Voorwaarden Daarnaast gelden de volgende voorwaarden:
Mast + plank of buizenframe (deltavlieger) mogen een maximale lengte van 3,60 meter hebben.
Als uw surfplank/wakeboard en dergelijke verpakt is in een zak, mag u hier geen andere spullen bij doen. Uw bagage wordt anders (mogelijk) geweigerd door de luchthavenbeveiliging.
ls uw surfplank/wakeboard en dergelijke verpakt is in een zak, mag u hier geen andere spullen bij doen. Uw bagage wordt anders (mogelijk) geweigerd door de luchthavenbeveiliging.
Als je dit lees dan heb je een (plasic, juten?) zak (boardbag) met daarin alleen een boardje voor de rest mag er niks bij doen
Dusss kan je apart je kites etc vervoeren in een koffer die je apart moet opgeven ??
Een zak zit daar achter de balie Ze blijven er meestal gewoon lekker vaag over doen, over het algemeen is Europa 80 retour, buiten Europa 160.
En aangezien dit vast over de kiteking bende gaat, stop gewoon alle boards in 2 bags.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Ik ben deze winter en afgelopen zomer met Transavia naar Tarifa en Kos gevlogen : 2 boarden in een tas met twee kites erbij ( ja dat is een hele grote tas ) en twee losse tassen met een kite er in : geen enkel probleem. Er is wel een maximum aantal stuks bagage dat je mee mag nemen. Effe bellen met de helpdesk helpt !
Je zegt bij de balie gewoon dat er een surfplank of kiteboard in zit, je liegt dan niet en verder vragen doen ze nooit. Zolang je binnen de gewichtsbeperking blijft zit je prima. Meestal is het idd 40 euro enkele reis binnen europa.
Maar hoeveel kilo,s mag je meenemen ?? Staat nergens ???
Personeel mag maximaal 32kg met z,n tweeen dragen(Arbo), dus als je niet over 30kg gaat zit je goed.
Zo ga ik al jaren naar Egypte.
Wij gingen ook zo Jaaps al jaren naar Egypte maar sinds april 2014 is alles weer veranderd. Vroeger betaalde we nooit !!
Gaat mij om de kilo,s die je dan mag mee nemen als je 40 euro enkele reis betaal
Hi Richard,
ik boek 1 watersport uitrusting (20 kg) en 1 koffer(15 kilo). Ik neem dan alleen mijn kite tas mee en zorg dat die onder de 32 kg blijft. In Aprilnog gedaan naar Tarifa en geen gezeik. Vor dit voorjaar heb ik het precies op dezelfde wijze gedaan.
Vroeger kon ik ook niet voor 45 euro naar Malaga vliegen ;)
Transavia heeft in zijn voorwaarden die je los kan vinden op de site andere tekst staan dan de voorwaarden tijdens het boekingsproces, dat is uitermate irritant, dat wel.
Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Ik heb vanmorgen telefonisch met Transavia gesproken waar ik de vraag had uit gezet:
Dit zijn de regels:
1 kite tas met een max gewicht van 32 kilo is 40 euro enkele reis, vooraf ingediend bij de touroperator
Koffer van 20 kilo (ruimbagage) als je dit van te voren opgeef bij de touroperator betaal je een gereduceerd tarief van 8 euro enkele reis
10 kilo handbagage
Iedereen bedankt voor de info
Onderstaand mailtje gehad van Transavia
Wel vreemd dat ze maar 6 speciale bagages kunnen meenemen terwijl wij met 10 personen zijn en dit hebben doorgegeven bij de touroperator ???
Ik heb telefonisch dezelfde vraag gesteld. Mij werd ook verteld dat kitemagazine Max 32 kg mocht wegen. Naast koffer en handbagage
Michel79 had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)
Hmmmm 30 euro teveel betaald. Ach ja, goed voor mijn surfkarma.
Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Ben net terug van malaga heb ook gwn 1maal surfgear en 1koffer van 20 kg geboekt. Surfgear is 32 kg ik heb er 4 kites in gerold 1pak trapeze pomp 2 barren schoenen en boardje. Was onder de max van 32 kg nl 28 heen en 30 terug. Geen problemen gehad. En nog koffer gevuld met 20 kg
Have fun
Ps was transavia vanaf eindhoven
Even een kickje:
In april ga ik waarschijnlijk een weekje naar Tarifa via Transavia. Ik heb een grote keyboardtas voor de TT en kites ed, maar ik wil deze keer ook m'n surfboard meenemen, waar ik een aparte tas voor heb, alleen kan daar verder niet veel meer bij.
Wat zal nou de beste manier zijn om dit allemaal mee te nemen? Ik heb niet zo'n zin om 2 keer voor kitesurfgear te betalen.
vorige maand naar Sal geweest met Transavia,
geboekt via Sunweb, daar zat alleen de standaard 10kg handbagage bij.
dus ruimbagage van 25kg bijgeboekt (ik dacht 15 euro en 15 euro terugreis)
3x achteraan gebeld dat dit een grote tas betrof (boardbag)
dat was geen probleem, maar ik vroeg of ze dit via email wouden bevestigen, maar dat snapte ze niet helemaal.....
ik heb daarna nog een speciale sport (surf) bagage geboekt voor ik dacht 40euro heen en 40 euro terugreis.
deze mocht max 360cm zijn. en max 32kg!
(deze sportbagage was voor 2 personen)
in feite had ik 2 boardbags mee kunennen nemen dus.
ik kan je aanraden om alleen een sportbagage te boeken voor 80euro. een grote boardbag dus van max 32kg. en daarnaast je handbagage van 10kg.
dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Pivot (2021)
Oke duidelijk. :)
Ik zie nergens vermeld staan dat sportuitrusting uit 1 tas moet bestaan.... ? Weet iemand daar meer over?
Meestal is dat 1 tas idd, voor je kites + surfboard + twintip gewoon 1 grote boardbag kopen waar alles in past. Ze rekenen je af per item.
Een fatsoenlijke boardbag waar een surfboard in past kost tegen de 200,- ....
Oke andere optie: Twintip en surfboard goed inpakken en bij elkaar in de surfbag, de kites en kleren in een gewone koffer?
Dan ga ik uiteraard surfen, en niet kitesurfen
Het is een beetje dubbel en meestal moet je gewoon liegen...
Als je namelijk een boardbag voor die €40 als surfspullen (sport uitrusting) inchecked, mag daar in principe weer geen kleren in zitten, ook al zou dat kwa gewicht wel kunnen. Ik gooi altijd alles in mijn boardbag, dus twintipjes, kites, etc. en check m in als normale bagage van 30 kilo. Als ze vragen wat er in zit, zeg ik, gewoon wat sportspullen, ik ga snorkelen en tennissen en blabla.. Zodra ze Surf, Board, Ski, oid horen dan hang je en moet je bij betalen..
Enige verschil is dat als er iets met je tas gebeurd, en de boel is kapot, je de maatschappij niet verantwoordelijk kunt houden voor het slopen van je kiteboard, als je 'm niet als kitespullen hebt ingechecked!! Dus heb je mooie spulletjes is 't dat geld miss wel waard
Ik heb ondertussen een surf travelbag kunnen lenen, dus heb die geboekt als sportbagage en verder geen ruimbagage. Kleren moeten wel als handbagage kunnen, of anders smokkel ik er een paar in de surftas :)
Dat trucje van 'gewoon wat sportspullen' werkte de vorige keer bij mij niet. Ze wilde specifiek weten wat het was, en het was totaal niet druk dus ze had alle tijd ... :(
Registreerde: 07 April 2007
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bijzondere_bagage_huisdieren
surfplank, kiteboard, waveboard of bodyboard
transavia.com kan een beperkt aantal boards per vlucht vervoeren. Vervoersvoorwaarden: een maximale lengte van 3,60 meter (zowel voor mast en plank) enkele reis € 40
Wie heeft ervaring met Transavia met de nieuwe regels sinds april 2014?
Ze hebben de regels weer aangepast maar er staat nergens hoeveel kilo je mag mee nemen ?
Mag je in je boardbag meerdere boardjes meenemen ? Mogen daarbij je kites ??
Moet je een koffer apart bijboeken ?
Alle info en tips welkom