Ik ben een aantal jaren geleden geweest.
Cesme en Alacati zijn zeer goede spots. Cesme is op een groot meer, worden ook complete reizen aangeboden. Alacati is op zee maar dan wel een rustige zee met leuke golven. Beide plaatsen liggen dicht bij elkaar en binnen een uur ben je in Izmir (zeer leuke stad).
Je hebt ook nog een spot bij Bodrum maar dit schuin aflandig, lastige spot.
Succes met het boeken van de vakantie.
Verder gokova, in ieder geval vlak water, ondiep en rustig windje. Het ligt tussen de bergen dus je kan ook mountainbiken, hiken en dat soort dingen doen. Grotere stad is op ongeveer 45minuten geloof ik.
didim, akbuk it is!
Ik ben nu 4x daar geweest. Elk jaar top. laatste keer was in july 3weken. en soms wil je gewoon een dag rust omdat het elke dag waait. als je wat meer info wilt moet je de baas van radicalkitesurf even mail. hij woont al een paar jaar in turkije.
Thanks allemaal! Ligt didim niet een beetje in the middle of nowhere?
Zat inderdaad te denken aan Cesme / Alacati, lijken me buiten het kiten om ook wel leuke en authentieke dorpjes.
Linnie_87 had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Best TS (2013)
Gokova heeft thermisch wind, daarom windzeker. Gokova is erg leuk dorp, met alle voorzieningen. Spot kent beginners en gevorderde deel. Alternatief is Ayvalik. Zeer groot gebied, vlak water, waait goed. Ken beide spots goed. Allebei beginnervriendelijk. Check de website van alwayswindy.com voor meer info en filmpjes.
je vliegt richting bodrum. daarna 30min met de auto of taxi en je bent er.
Wij overwegen nu Alacati. Hoe is de wind daar gemiddeld in augustus? Ik wil naast mijN 9 nog een 11 en 7 aanschaffen, maar met het oog op een eventuele kite vakantie deze zomer, welke kan ik dan het beste eerst aanschaffen?
Linnie_87 had een 3 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Best TS (2013)
Verkoop die 9 en ga afhankelijk van je gewicht voor een 11/8 of 10/7 combi. Ik had jarenlang ook 3 kites. De kleinste nauwelijks gebruikt. Zonde geld dus.
Voor Turkije zou die 11 wel eens een fijne maat kunnen zijn. Ik lees gemiddeld tussen de 15-23 knopen. Als het harder gaat pak je de 8.
Ben het eens met Humulus.
Zou gaan voor 2 kites. 12 en 9 of 11 en 8, ligt aan je gewicht en je kunde.
Wind is zeer goed, zelfde wind als op de griekse eilanden. Weet zeker dat je geen spijt krijgt van je keuze voor Alacati. Zit zelf ook te denken om weer eens deze kant op te gaan. wel ff kijken naar de ligging van je hotel; binnenwater of zee. Er rijden wel van die busjes maar hoe minder afhankelijk, hoe meer vrijheid.
Succes!!!
Registreerde: 29 January 2015
Hi all!
Iemand ervaring met kiten in Turkije? Ik zou graag een vakantie in Turkije willen combineren met kiten...
Wat is de beste spot voor beginners waar naast het kiten ook nog andere dingen te doen zijn? Dus niet teveel gooven, constante wind en niet in the middle of nowhere. Anyone??
P.s. Ik denk aan de de periode augustus/september.