Tja, ik ga er nu voor het derde achtervolgende jaar heen en ben helemaal gek van Teksel
Eerlijk gezegd kijk ik daar nooit na al die dingen die jij wil weten. Ik wil alleen weten of het waait en dan ga ik kiten zo simpel is dat
Waarom wil je dat allemaal weten ? Ik heb wel een idee hoor
Teksel is helegaar top
Hi Richard,
Normaal gesproken doe ik ook precies wat jij zegt. Als het waait, dan gaan we varen. Maar als ik kan kiezen, dan probeer ik het beste getij op te zoeken, ik zit niet op grote bakken te wachten. Als jij het top vind, moet het goedkomen. Je filmpjes zijn in ieder geval altijd fantastisch.
Doodtij
Noordzee zal je sowieso weinig momenten treffen dat het echt vlak is
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Beste Marco.
Mocht je bij paal 33 gaan varen in de buurt van de vuurtoren dan is handig om het getijde in de gaten te houden.
De spot staat bekend om zijn stroming,vraag het even na bij de locals of bij de catamaran zeil school die er zit.
Mocht je bij Cerres of het surfstrandje gaan varen ,schoentjes aan i.v.m schelpen
Veel plezier
Groet Jeroen
Hey marco,
Bij de noordzee kant van Texel zijn idd altijd wel golven. (stroming weet ik niet heel veel van)
Voor als je bij Cerres of Het surfstrandsje gaat varen: bij laag water kun je op redelijk veel plekken goed staan, maar bij hoog water kun je 5 meter uit de kand al niet meer staan. verder zijn schoentjes daar idd wel erg handig, erg veel schelpen enzo.
Bij paal 17 zit ook een kitesurf school, misschien weten die meer over stroming.
Veel plezier op Texel!!
Bedankt voor de info allemaal, nuttig. Ik zal ook even bij kiteschool texel langsgaan voor extra info.
Marco
Beste Marco,
Betreffende westkant van het eiland:
Noorde wind met golven uit het noorden zijn meestal de dagen met de dikke bakken. Met zuidwest zijn de golven niet super hoog zodra het de dagen er voor zuid is geweest of anders. Aantal dagen zw achter elkaar betekend vaak iets hogere golven.
Stroming heb je veel mee te maken bij Paal 33 zoals Jeroen zegt. Daarnaast haal je wel je voordeel uit de stroming met zuidwest en afgaand water, met wind uit het noorden is het met opkomend water weer iets mooier hoogte lopen.
Kom gerust langs bij de Kiteschool, wij zijn er inmiddels bijna elke dag weer te vinden
zoow had een 5 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 25 - 36 knots op zijn North Neo (2017)
Misschien heb je hier nog wat aan ??? of weet je het al?
http://www.watersportalmanak.nl/getijdentabellen-2015/texel-noordzee
@Richardkiter,
Ik denk dat ik er wel redelijk uit ben. Het zal waarschijnlik week 25 worden.
Veel plezier, je krijg er geen spijt van
Registreerde: 04 March 2015
Hallo allemaal,
Ik wil in Juni een weekje naar texel op te kiten. Ik heb de vrijheid om uit 3 weken te kiezen, en nu heb ik een korte vraag over het beste moment om te gaan.
)
Op welk moment in het getij is het het beste om te gaan. Opkomend tij, neergaand tij? Hoogwater of laagwater?
Daarbij zoek ik dan het moment dat het niet te hard stroomt en het water zo vlak mogelijk is. (Niet allemaal gaan antwoorden dat dat is als het niet waait graag
Marco