Houd deze in de gaten : http://webamethyst.portofrotterdam.com/data/windrozen/WINDROOSNRDPWV05.jpg
Als de richting, en de kracht goed is, dan ben je niet de enige op de Zandmotor...
Thanks, die had ik vanochtend moeten zien, dan was ik zeker gegaan!
robboerman had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best TS (2015)
Nee, dan had je gezien dat de wind vandaag aflandig was..... Misschien dat er mensen in de lagine bezig waren, maar de wind was zeker niet ideaal!
Ah, gelukkig, had al spijt dat ik niet was gegaan. Dit helpt :)
Morgen maar eens proberen, zou zuid west moeten zijn
Gaat er morgen ochtend nog iemand naar de zandmotor? (chat zou echt handig zijn)
robboerman had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best TS (2015)
Ik ga morgenochtend naar de zandmotor of naar het meertje daaronder, bij strandopgang schelppad. Als er niemand bij dat meertje is fiets ik door naar de echte zandmotor. Denk dat ik daar rond een uur of 10 ben
@RobBoerman: Ik zie ook regelmatig vrouwen op de Zandmotor hoor :). Gelukkig maar anders wordt het zo eentonig op het water.
Check: http://windmeister.nl/zandmotor-kijkduin/ voordat je er naar toegaat.
Hi Rob,
Ga je een app aanmaken / is die er al (zandmotor)? Dan zou ik er graag ook in willen, als vrouwen erbij mogen ;-) Ben sinds kort begonnen en regelmatig bij de zandmotor / Monster te vinden.
Laat even weten of die app er is!
Groetjes Chantal
Gezellig! Ik denk dat ik er morgen ochtend al tussen 08:00 en 09:00 ben. Lekker rustig en een paar uurtjes knallen voor het werk! Nog meer zielen?
Ik heb nog geen specifieke app gevonden. Een whatsapp groep is denk ik voor nu het handigste. Kan er wel een keer 1 starten. Ga alleen zelf zaterdag op vakantie haha. Wat mij betreft mogen vrouwen er ook op Chantal hahaha.
Misschien maak ik zelf wel een keer een app voor dit soort dingen (dat is mijn werk). Geen idee eigenlijk of er al specifieke apps zijn voor dit soort dingen die verder gaan dan alleen wind of alleen chat. maar eens uitzoeken.
Wow, wat een hanidge sites :)
Ik zou morgen een derde les daar gaan nemen op de zandmotor, maar nu gaat het helaas niet door vanwege te weinig wind :(
Ik heb alleen een 14 meter kite, dus zit er over te denken om misschien toch nog wat vlieguurtjes te pakken (zonder het water op te gaan) als de wind een beetje meevalt. Op windguru zie ik bijvoorbeeld dat om 15u 10 knopen verwacht worden. Dan zou dat toch moeten lukken :)?
Dan krijg je hem net de lucht in Raoul. Zorg dat je wel de ruimte hebt.
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Hi Robby,
Dank je voor je reactie. Ik had inderdaad ook nog even op deze site gekeken: http://jimbodouglass.blogspot.nl/2011/01/interactive-kiteboarding-calculator.html
En daar zak ik dat voor iemand met 80 kg (misschien niet zo relevant als je op het strand blijft ;)) hij vanaf de 10 knopen net boven de minimum lengte (13,1) valt. Maar als het bij 8 knopen blijft, gaat het dus een lastig verhaal worden.
Morgenochtend dus maar even snel op deze kijken (http://windmeister.nl/zandmotor-kijkduin/) en hopen dat het meezit :) Ga je zelf ook nog?
Hoi Rob en Chantal,
Laatst ben ik toegevoegd in zo'n whatsapp groepje om samen te kiten op de zandmotor. We zijn allemaal beginners. Wel relaxed om samen te gaan, en gezelliger.
Mail mij ff jullie 06 dan voeg ik jullie toe
Heb je ook een email gestuurd Jeroen.
Cheers, Rob
Ook een mail gestuurd Jeroen. Welliswaar geen beginner maar dat maakt voor de wind niet zoveel uit;). En vooral op de twijfeldagen vind ik het ook wel handig.
Jeroen, ik heb ook een mail gestuurd voor de whatsapp groep. Top idee!
Registreerde: 15 August 2015
Hoi Mannen,
Sinds kort heb ik het kite virus ook weer te pakken. Wanneer het waait wil ik meteen mijn spullen pakken en naar het strand. Ik kite zelf meestal bij de zandmotor maar kan van te voren vaak lastig inschatten of het wel waait. Is er iets van een chat waar mensen afspreken bij de zandmotor maar elkaar ook op de hoogte houden van de condities? Gister was ik bijvoorbeeld op de zandmotor maar het waaide voor geen meter. Ik zou dat graag ergens posten zodat anderen niet voor niets naar het strand rijden.
Groeten en tot op het water