Baai van Rosas

Door: surfbastiaan Reacties: 5 Hits: 2932
surfbastiaan 11 January / 2016 / 13:16

he mensen,

Ik denk er over om in de meivakantie naar de baai van rosas te gaan om te windsurfen en kiten.

Wie heeft er ervaring met deze plek en wie weet hoe het in het voorjaar is???

hoe is de wind?

Hoe is het Water? (hoelang is het ondiep)

Hoe is de wind???

Alvast bedankt

damman 11 January / 2016 / 13:32

Al een paar keer geweest en dan toen gebleven in Ballene Allegre. Ideale camping net aan het strand.

Voordelen Ballene Allegre:

- food is cheap

- dicht bij het strand

- comfortabel

- Ideaal voor kinderen , maar zonder kinderen ook perfect (in Mei zullen er geen zijn)

- Camping heeft een kiteclub (North)

- Wel niet echt een stadje erbij noch een enorme kitesfeer. Vergelijk het niet met Tarifa.

De Spot:

- Goede spot, is wel diep na een paar meter

- zeker niet crowded

- wind is wel iets zekerder in Juni tot en met september, gezien die opkomt als het warmer is. Mei ben ik niet zeker of het heel windzeker is.

Tga  nog goed komen!

CooleNaam 11 January / 2016 / 15:24

Ik ben er de afgelopen 3 jaar geweest. Weinig wind gehad. Je kunt het beste je grootste maat meenemen. Afgelopen jaar zag ik ze gemiddeld met een 15 varen. Ik had zelf een 11 mee als grootste dus ik heb veel op het strand gelegen.

Ik was er trouwens in de zomer en niet in het voorjaar.

Last edit by: COOLENAAM

Rekel 12 January / 2016 / 08:42

Bij Tramuntana 40-45 knopen wind, meestal 3-5 dagen onophoudelijk keiharde wind. Dan zie je veel windsurfers maar slechts enkele kiters.

Rekel had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 22 - 26 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

Ferry 13 January / 2016 / 09:41

In Marokko bij Dakhla hebben we rond die tijd als het goed is genoeg wind :)

We hebben nog een paar plekjes vrij voor de meivakantie (23-30 april).

kijk maar even op Best of Dakhla 

Goeie deal met veel extra's!

Last edit by: FERRY
www.outboundkitetravel.nl

knot 21 February / 2016 / 09:09

Interessante spot! Ook nog een kiteschool in de buurt zodat mn vriendin wat lessen kan nemen?

Surf lover :-)