El gouna

Door: Lennaert_VLD Reacties: 25 Hits: 6496
Lennaert_VLD 22 January / 2016 / 12:45

Medekiters,

Ik wil ergens omstreeks de eerste 2 weken van april naar El gouna,

Hebben jullie ervaring met deze locatie? Vooral met wind enzo.

Lennaert_VLD had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 12 - 17 knots op zijn Cabrinha Vector (2013)

vlieger-kid 22 January / 2016 / 15:45

Weet niet of ik naar Egypte zou gaan met de huidige ontwikkelingen daar (in de buurt), maar El Gouna was top toen ik er was in 2010. Wind is redelijk tot goed, thermisch dus vaak later op de dag wat harder dan 's ochtends en heupdiep water tot een meter of 500 uit de kant.

Schoentjes aan want er zijn wel dingen daar waar je liever niet in gaat staan.

Verder waren er 3 kitecentra toen ik er was, waren allemaal prima en staan op een rij dus het water waar je in vaart is hetzelfde.

Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

martin404 22 January / 2016 / 15:56

Ben der zelf nooit geweest, maar los van die recente kofferbom in dat russische vliegtuig, waardoor je wellicht alleen handbagage mee terug mag nemen en de aanslag op dat hotel vorige week, lijkt me dat deel van egypte op dit moment echt ideaal :)

Het is niet voor niets, dat je er nu voor 200 euro een week lang all-in terecht kan.

Voordeel is wel, dat er nu waarschijnlijk amper russen heen gaan, dus het buffet is niet na 3 minuten leeg.

Ik heb ook getwijfelt.

Ik ben niet bang uitgevallen en denk dat de kans om daar onder een auto te komen, nog steeds 1000x groter is dan een aanslag, maar ik zou me wel zorgen maken over nieuw gedoe, waardoor ik mijn kitespullen daar achter zou moeten laten.

Die kans is namelijk wel redelijk groot.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

richardkiter 22 January / 2016 / 15:56

Ben er meerdere keren geweest in de maand september

http://nl.windfinder.com/windstatistics/el_gouna

April is niet echt een goede maand, maar garantie tot de deur, als je geluk heb kan je misschien varen

Voordeel is wel, dat er nu waarschijnlijk amper russen heen gaan, dus het buffet is niet na 3 minuten leeg.

Rihanna In geen Russen en geen last van gehad

http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide

Hier zaten wij altijd {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

http://hdtv.webcam.nl/kitepower/

El Gouna is eigenlijk een groot beveiligd dorp (resort) waar vrouwen gewoon alleen over straat lopen en waar je niet wordt lastig gevallen door irritante verkopers 

En ja, .....de veiligheid is een risico wat je neem. Wij zaten vorig jaar in Marsa Alam en terug over Sharm an Sheik.

3 weken later vliegt dat toestel van die Russen in de hands, voor het zelfde geld hadden wij daar in gezeten 

Shit Happence

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

martin404 22 January / 2016 / 17:56

Net op eenvandaag radio :

http://inhetnieuws.eenvandaag.nl/index.php/items/64613/in_het_nieuws_onveilige_vakantiebestemming_

Jelle_vw 22 January / 2016 / 20:31

Nou ik zou me idd ook zorgen maken om mn kites die je dan misschien niet mee terug mag nemen {#emotions_dlg.bonk.gif}

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

Lennaert_VLD 22 January / 2016 / 21:36

Ik begrijp dat het zeker met de huidige spanningen egypte niet heel erg verstandig is (wil me spulletjes graag mee terugnemen).

wat raden jullie aan als alternatief voor een leuke prijs.

ben zelf gevorderd maar ben wel met iemand die beginner is.

Lennaert_VLD had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 12 - 17 knots op zijn Cabrinha Vector (2013)

wazzaah 22 January / 2016 / 22:14

Fuerte last minute, of Tarifa. Dakhla kan ok maar dat is duurder.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

martin404 23 January / 2016 / 09:16

Fuerte is de laatste tijd vaak in de aanbieding op ticketspy.nl

Zanzibar ook.

Dat is duurder, maar ook specialer lijkt me.

Uit een eerder topic deze maand, begrijp ik dat er wel een cholera uitbraak is, politieke onrust en gedoe met piraten.

Avontuur genoeg dus :)

KiteShallow 23 January / 2016 / 10:42

Zanzibar met oud en nieuw geweest, valt mee, niets van politiek onrust gemerkt. Een dag aan de dunne, norit ingenomen, 2 dagen minimaal gegeten, diner pizza bodem zonder topping en 2 uitgebruisde cola gedronken. Alleen die stikkies in het water vind ik waardeloos, het heeft een scheur in mijn kite opgeleverd. April valt de regen en nog minder wind dus niet gaan.

Met Pasen eind maart zoek ik gelijke bestemming. Lagune, flat water, geen stikkies, warm water - geen wet suit. Nog iemand tips

richardkiter 23 January / 2016 / 11:31

Met Pasen eind maart zoek ik gelijke bestemming. Lagune, flat water, geen stikkies, warm water - geen wet suit. Nog iemand tips

http://www.windfinder.com/windstatistics/sal?fspot=sal_santa_maria

Sal 

Voordelig, relakst volk en in jou periode genoeg wind (garantie tot de deur) alleen geen flat water

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=51884.msg721836#msg721836

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

KiteShallow 23 January / 2016 / 12:36

He Rich,

Vorig jaar was ik met Pasen in Sal, maar hoge golven en wetsuit ;-(

richardkiter 23 January / 2016 / 14:58

Maar wel wind in Sal ?

Aruba misschien ?

Aafke 27 January / 2016 / 17:04

Ik zit al meer dan een jaar in Egypte, in Sharm El Sheikh.

Buiten het feit dat het een uitgestorven resort is, is er geen probleem rond veiligheid. Weg van het vliegtuig in oktober, maar dat is niet eens bewezen een bom te zijn geweest, en de overval die nogal door de media is overdreven begin dit jaar in Hurghada... ter plaatse geen terreur of dreiging. 

Vliegen is geen probleem, bagaga mag gewoon mee. Je moet alleen je bagage aanwijzen voor je in het vliegtuig stapt. TUI vliegt gewoon op Hurghada, de wind in April is bij mijn weten goed! Ten minste vorig jaar in Sharm was april super...

Een andere optie is met Pegasus via Istanbul. Dat hebben wij 2 weken geleden gedaan om terug naar Sharm El Sheikh te kunnen vliegen en onze bagage mocht gewoon mee. 

Steph 29 January / 2016 / 10:42

Hoi,

El Gouna is een geweldige plek, ik ben er 3 keer geweest maar als het kan zou ik er weer naar toe gaan.

De wind is daar beter en harder dan dan Hurgada. Wind richting is daar side-side on, (wind komt van links) je staart met links voor bij de Kiteboarding club (wel het meest ver weg, 30 seconden met tuk tuk, maar wel het best qua plek en wind)

Max dagen zonder wind is 3 dagen achter elkaar, maar kan je daar ook naar een kabelbaan of duiken...

Kites heb ik van 7m tot 12m gebruikt (70 kg). Je heb daar met thermische wind te maken, In de ochtend is ie hard, rond de lunch tot 15uur wordt ie minder (soms) en dan knal je met na 16uur wk 25 knp tot 30 knp heerlijk.

Opletten waar je jou voeten zet af en toe...sommige schelpen zijn &*%$^*%#*#!!!

Opletten met hoog water en laag water... soms (afhankkelijk van de maan) best ondiep. Je kan ook lekker over de rif gaan (een paar honderd meter van de kant) dan zit je gelijk in dieper water, kom je in de probleem, er is een boot om je te komen halen.

Upwind is er een mooi lagoon met zandbank. het is ook lekker rustig varen.

El Gouna is best veilig, ook s'nachts in je eentje op straat en ook voor vrouwen, je wordt niet laastig gevallen. Mensen die daar weken zitten goed, ze hebben een minimum salaris die hoger zit dan de rest van Egypt en ze meer dan 3 klachen krijgen worden ze weg gestuurd van El gouna dat doen ze dus liever niet. ze mogen ook niet om tip vragen dus ze staan niet met handjes elke keer dat je hulp vraag of na dat jij naar de wc ben geweest, wel mag je altijd geven {#emotions_dlg.smile.gif}.

Er is maar een hotel in El Gouna die Russen accepteert, de rest niet. verder komen de mensen alleen uit Europa.

Ik zat bij Rihanna in, prima hotel Belgische management (10 minuten met Tuk-tuk, 5 egyptische pond pp(€0,50) iets langer met gratis bus 1xper uur dacht ik. Ben daar niet ziek geweest (alles wordt in mineraal water gewassen) tenzij je water uit de kraan drinkt...

El gouna is echt een fijne plek!!!

Check daar, ze hebben een "live" webcam, Wind meter:

http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide/

Veel plezier!!!

Last edit by: STEPH

Steph 29 January / 2016 / 11:09

Oh nog een ding, Rihanna (3 corners) heeft een restaurant en bar bij het kite strand. Ze hebben niet alle eten van het hotel en alcoholische dranken moet je kopen omdat ze niet mogen serveren op het strand. Maar hoef je niet tussen de middag terug naar het hotel wat best makkelijk en kan je overdag vanaf de kitestrand lopen om koffie,frisse en water te halen.

Woodmaster 01 February / 2016 / 12:41

Inmiddels 6 keer El Gouna bezocht. Alle jaargetijden en altijd wind, soms teveel voor mijn 10m. Sliders is ook glied vertoeven. Place to be voor hotel vind ik Oceanview. Plan is  om begin mei weer te gaan.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Hookipa18 02 February / 2016 / 14:50

Ben zelf twee keer bij het Movenpick geweest in El Gouna. Voordeel is dat het hotel een eigen strand en kiteschool/verhuur heeft. Je kan dus overwegen je materiaal te huren? 

Hookipa18 had een 4 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gin Cannibal (2014)

mariusvanwingerden 02 February / 2016 / 15:11

lees ik nou sal geen vlakwaterspot? Dan ben je waarschijnlijk niet bij punta preta geweest of wil je niet met aflandige wind kite?

Vanaf punta preta naar het oosten is echt dik varen, constante wind en spiegelvlak.

Maar niet geschikt voor beginners idd, ivm aflandig en geen reddingsservice.

mariusvanwingerden had een 0 sterren sessie in Bonaire met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HIFI X (2013)

Rebelsmurf 04 May / 2016 / 10:08

Net vannacht terug uit El Gouna. qua safety niets aan de hand daar. Als je goede wind hebt (NW) een prima destination. ik zat in movenpick hotel, met kiteclub op het eigen strand. 1 minuut lopen uit mn kamer naar de spot. Ik had afgelopen week eerste drie dagen megagoede wind 25+ knoop, daarna tr weinig. Dan kan je gaan snorkelen of naar het cablepark (sliders), de moeite waard. De kiteclub waar wij zaten is wat lasting landen ivm met wat stenen op het strand, maar de club is supergoed georganiseerd en heel erg aardige staf en beachboys. De andere spots meer in het noorden van el gouna ligen vlakbij elkaar, ook vlak en ondiep water ideaal voor beginners. Maar de clubs zijn daar massaler en minder persoonlijk,maar de spots zijn mooier qua breed strand. In El Gouna kan je in de marina lekker eten, aanrader is Le Garage voor echte goede gourmet burgers. Komende week is het hele week 20+knp wind NW dus toop voor wie gaat. Ga je naar Movenpick en hun kiteclub "Kitepeople" neem dan drop en stroopwafels mee. Wil je meer weten vraag maar.

Rene

Rebelsmurf had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 23 knots op zijn North Neo (2013)

ostendlocal 04 May / 2016 / 16:01

Ben in November 2015 en in Maart 2016 in El Gouna geweest.

Alles in orde en heel veilig.

We hebben niet heel veel geluk gehad met de wind, maar je kan op de windloze dagen wakeboarden, snorkelen, duiken,... Dus je kan je vakantie heel gemakkelijk vullen.

Zelf verbleef ik in November in het Movenpick. Niet slecht, maar de spots aan Mangroovy beach zijn een stuk aangenamer. (Minder rotsen)

We gingen meestal naar Kitepower. Vriendelijke duitse mensen daar en chille lunch voor niet teveel geld.

Onlangs met de World kite league zijn we op een nieuwe locatie geweest. Het heet Elements watersports. 

Een hele mooie club waar je ook lekker kan eten (uitgebreider dan Kitepower).

De spot was ook heel nice met lekker vlak water aan de rechterkant.

Nu de prijzen zo cheap staan zou ik gewoon gaan. De Hurghada airport wordt constant bewaakt door het leger dus landen is wel veilig daar.

Gewoon taxi in jumpen en naar El Gouna gaan.

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Woodmaster 04 May / 2016 / 19:19

Het is Thailand geworden. Oktober misschien voor de 7de keer naar El Gouna!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Joost1111 25 May / 2016 / 22:33

Ik ben onlangs in April geweest. Niets aan de hand hoor. Bij hotel paradisio heb je een top kite stek, waar het niet mega druk is. Osmosis kiteschool kan je evt naar een ondiepe lagune varen. Www.sandinmyshoes.nl

richardkiter 27 May / 2016 / 19:22

Oktober misschien voor de 7de keer naar El Gouna!

Saai man ! Je lijk wel een bejaarde, ga iets leuks doen met je leven  {#emotions_dlg.clown.gif} 

Woodmaster 29 May / 2016 / 12:26

In vergelijking met de KiteKings neem ik WEl altijd een bups wind mee {#emotions_dlg.swhip.gif}

Misschien moeten jullie ook es een keer gaan als ik ga, kunnen jullie een beetje mee genieten van mijn windgeluk hehe.{#emotions_dlg.pompom.gif}

Btw Thailand was super chill, Was wel begin regentijd en er waren momenten dat ik wilde dat ik een kite tot mijn beschikking had.......kleintje dan! {#emotions_dlg.shutup.gif}