https://nl.windfinder.com/windstatistics/fuerteventura
Over de wind in de zomer, kan je zeggen dat Juni, Juli en Augustus de windzekere maanden zijn (thermiek en venturi).
Ik ben er nog nooit geweest, maar heb gister geboekt met Tui om 4 Augustus te gaan. Op verschillende forums vond ik dat: het zeer aan te raden is om een auto te huren, zodat je in het noorden rond Flag beach en Corralejo en in het zuiden bij Costa Calma mooi kan kiten. Bovendien kan je ook de rest van het eiland verkennen :)
Cicar schijnt betrouwbaar te zijn.
Een kitebag is een mooie oplossing om al je materiaal mee te nemen.
Ik neem een 10 en een 7 mee en ik zie wel hoe het gaat lopen.
Eventueel kan je ook kites huren bij Rene Egli (Costa Calma)
Greetz
Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)
Hi Lowenhart,
Ik ben er twee jaar geleden met mijn broertje geweest voor een weekje surfen.
Er zijn een aantal spots te vinden die leuk zijn, helaas was er voor ons niet genoeg wind om op Flag Beach te varen maar we hebben wel op Sotavento gevaren (Vlakwater spot) wel ben je afhankelijk van het tij (met laag water is het ook echt laag water)!! En de wind was toen wij daar waren altijd schuin aflandig, de wind komt dan over de bergen. Dit was nagenoeg een 35 knopen, erg vlagerig. We hadden destijds als kleinste maat een 8m² mee en dat was erg veel.
Een andere spot die we hebben bezocht was El Cotillo, nabij de vuurtoren. Een leuke spot met mooi vlak water. Wel veel rotsen waardoor het wel opletten is. Zijn we twee keer geweest en is met 'weinig' wind een leuke spot.
Ook zijn we op de spot La Pared geweest maar dit is echt een gevorderde plek. Veel stroming en flinke golven. Geen aanrader voor een beginner.
Hotel:Castillo San Jorge-Antigua and Suites Fuerteventura,vind je de doorsnee all inclusive concept niet erg moet je heir zijn, véél engelse mensen en een ontbijt wat niet heel flateus is, fyi.
Impressie:
Cheers
Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)
wij zijn er 2 x geweest, telkens in mei, dan is de wind net aan het opbouwen, in de zomer is er meer wind.
Even zoeken op hanglos, al tig topics over fuerte geweest.
Aan te raden is om in Corralejo wat te boeken, Flag beach zit daar om de hoek, (over het algemeen wel auto nodig)
In het zuiden heb je Sotavento (rene egli) waar je met hoogwater een mega lagune hebt (getijdentabel even opzoeken en daar je vakantie op afstemmen...) wel aflandig daar, maar rescue aanwezig.
El Cotillo mooie wave spot! maar wel rotsen.
Verder is het uitgaansleven in Corraleje het grootst denk ik.
Gear in boardbag meenemen.
Hieronder een filmpje van de trip van vorig jaar.
dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)
Camper huren dan kan je overal gaan en staan waar je maar wilt!
Corrallejo is het meest bruisende waar je savonds nog leuke barretjes zijn. En voor windzekerheid ga naar sotovento
daar waait het altijd 1 a 2 bft harder dan op de rest van het eiland.
Hier een impressie van onze trip in 2014!
Registreerde: 24 May 2016
Beste,
Ik zou graag de tweede helft van juli naar fuerteventura gaan om te kiten.
Naar welk deel zou ik het beste naar toe gaan als beginnende kiter en waar het savonds ook leuk is om weg te gaan?
Iemand tips waar ik het goedkoopste kan vliegen vanuit belgie of nederland?
Welke hotel half pension of enkel ontbijt kunnen jullie aanraden niet te ver van de spot?
Hoe neem ik het best mijn materiaal mee naar daar?
Is er windzekerheid in juli?
Welke kites neem ik het best mee?
Alvast bedankt voor diegene die mijn vragen kunnen oplossen:)
Greetz