Een do; grote kitematen (12, 14, 17m) meenemen!
Een don't; niet in de zee egels stappen, vooral uitkijken bij laag water.
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Misschien paar dagen wind per ongeluk:) maar dan wel hydrofoil kiteweer.
ik ben er 2 jaar geleden in november geweest. November is de slechtste maand voor Zanzibar (kwa wind). 1 week geweest, 1 dag kunnen varen. Neem je grootste kite maar mee... wel leuker
do;
ga naar stonetown. neem niet teveel mee. het is niet super gevaarlijk maar altijd oppassen
betaal met lokale munt. Ze willen graag dollars en naaien je daarbij flink
reis met OV. Dit is prima te doen, duurt wel lang maar is stuk goedkoper dan taxi
dont
geef niet teveel aandacht aan de masai's op het strand, ze zijn alleen op je geld uit
ga niet naar dar es salaam, dit is een verschrikkelijke stad!
stoor je niet aan de lokale bevolking (ik vond ze erg onaardig) zo zijn ze nou eenmaal
Ik herken de negatieve sfeer die je beschrijft niet echt, Floris. Ik ben er 3 of 4 jaar geleden geweest in januari. Ik vond de bevolking juist vriendelijk, geen last van ze gehad maar leuke gesprekken. Ze knopen wel graag een praatje met je aan maar accepteren ook een vriendelijke nee zonder problemen.
Ik was er in januari, er was wel wind maar niet hard ofzo. Taxi, eten, etc, allemaal goedkoop voor ons als westerling. Dat je niet de lokale prijzen betaalt is ook logisch. Ik heb vooral in lokale munt betaald. Taxi is ook prima te doen, wederom voor ons als westerling.
Hopen dat je wind krijgt, is niet het seizoen namelijk. Vorig jaar in januari wel een topweek gehad en 2 dagen zelfs met 7 meter in de golven (dikke bakken op het rif) kunnen spelen. Ook juni, juli, augistus erg goed. Geniet er van, is een mooi eiland!
Lees aandachtig mee, zit er ook eind nov tot half dec.
Als je bij Paje (Kite Centre Zanzibar) zit kom ik je mssn nog wel tegen.
ikku had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 11 - 23 knots op zijn Naish Park (2013)
take the largest kite you have, there is normally no wind in Nov..
Hi Ikku, ik kom midden vlgd week aan. zit in Neptun pwani...stukje hoger als Paje, maar kom zeker langs.
Iedereen bedankt voor de tips. heb net een 12m gekocht maar leen toch nog een 15 van een kite maatje.. groter heb ik niet...dus de 9m kan zeker thuis blijven!
weerberichten zijn nog niet alles wind en weer :( maar altijd beter als nu in NL.
"maar altijd beter als nu in NL."
? volgens mij gaat het de aankomende dagen lekker woeien hier.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Qua temperatuur dan denk ik, maar daar heb je ook niks aan als t niet waait.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Heb vorig jaar januari in Zanzibar gezeten... Het windseizoen! Heel weinig tot bijna geen wind gehad en als er dan wat wind was, zat ik meestal op het water met een 14m/16m. Slechts één keer met een 12m kunnen surfen (85kg/TT). Dus als je al materiaal mee neemt, grote kites zoals iedereen voor mij al gezegd heeft.
Ik vind echter niet dat je per se naar Paje moet gaan om te kiten. Je hebt echt een hele kust waar je je kunt amuseren en de stretch van Pingwe tot het Zuiden van Jambiani is echt exact hetzelfde als Paje. De 'lagune' bij Pingwe is iets kleiner maar dan kun je sneller in de golven spelen en bij Jambiani is het echt hetzelfde als Paje alleen minder kiters op het water. Ook is de verhuur van materiaal er iets goedkoper, maar ik heb er met het nieuwste gaastra materiaal gesurft. Er waren echter nog shops met andere A-merken (North/Ozone).
Ik vind reizen met Kitemateriaal altijd een heel gesleur als je niet zeker bent uberhaupt op het water te staan... Hoop dat je er iets aan hebt.
Snap niet dat je weg gaat, wordt alweer lekker gekite hoor afgelopen week!
Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)
Hoi Ronald,
Laatst nog in Zanzibar geweest. Geen enkel probleem met de wind gehad. Neem deze altijd mee in mijn handbagage....
Registreerde: ???
Hi All,
eind november ga ik met het meisje een weekje naar Zanzibar.
Ik zit niet op de kite stek Paje maar wel aan dezelfde kant vh eiland...stukje hoger bij resort met een lagune.
De combi zonnen en relaxen en wel elke dag een paar uurtje op het water pakken zeg maar..
Ik heb geen idee welke maat vlieger mee te nemen en andere weetjes...
Kan iemand die er geweest is mij wat do's&dont's geven?
Thkx