Sri Lanka sept/okt

Door: J00488 Reacties: 9 Hits: 1808
J00488 03 August / 2018 / 10:32

Ik ben een beginner en heb eind sept tot midden okt. vakantie..is er dan nog voldoende wind om te kiten in de lagoon ten noord westen van Colombo?

Gr. Jan

 

Leon van Bergen 03 August / 2018 / 14:35

Ik zit hier nu (Kalpitiya) en ze vertellen hier dat het tot en met Oktober goed is, nu steeds een knoop of 22 dus helemaal perfect!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Kitemen 03 August / 2018 / 17:55

wat een leven {#emotions_dlg.worshippy.gif}

J00488 04 August / 2018 / 10:53

Dank je Leon...dat is nog een live nieuws.

Echte Nederlander... maar Beetje betaalbaar?

Leon van Bergen 04 August / 2018 / 13:38

Dit is denk ik de duurste plek op Sri Lanka maar de rest is ook wel bijna gratis :)

Je kan gewoon met zn 2en erg netjes slapen in een homestay voor €35 totaal per nacht incl ontbijt..

Last edit by: LEON VAN BERGEN

sannie3 29 August / 2019 / 08:08

Kalpitiya zeker aanrader als je begint met kiten! Lagoon biedt goede condities en er zitten verschillende kitescholen en residenties. Kan zelf vooral Margarita aanraden, deze hadden een hele leuke residentie met leuke bungalows en een kiteschool erbij, regelde vervoer, lunch, alles. Zelfde prijsklasse als de andere scholen maar wel goede gear en hele leuke en goede instructeurs.

Als je wat beter kan kiten is Vella eiland een topspot! Ze organiseerd vanuit het camp ook trips naar alle eilandjes en andere spots!

Bignelis 29 August / 2019 / 21:47

Goeie locatie om het te leren. Enige opmerking die ik heb is dat je echt voorzichtig moet zijn met wondjes; het water is er niet schoon en bacterien daar is ons lichaam niet aan gewend. Mijn vrouw en ik reizen al jaren de wereld rond ook primitief, maar zij heeft na een schram op haar scheenbeen een ontsteking op gelopen met vleesetende bacterie. 3 dagen in het ziekenhuis en een operatie tot op het bot.....

Zeker antibiotica nemen en met jodium ontsmetten als je daar wat oploopt.

Kans is groot dat we nu gaan bachetaliseren, maar een gewaarschuwd mens......

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Fransqxl 30 August / 2019 / 07:19

 

@ Leonvanbergen

 

Kloppen de (Kalpitaya) windstatistics van windfinder. https://www.windfinder.com/forecast/kalpitiya  

Iedere dag wind tussen de 20 en 23 knots...Is er geen thermisch effect waardoor de wind in de loop van de dag sterker wordt?.

 

Hoe is het eten?. Allemaal spicy {#emotions_dlg.pukey.gif} of zijn er ook genoeg non-spicy avond eten beschikbaar?.

Met welke kite maat varen de gevorderde twintip  Big-air kiters?.

 

Last edit by: FRANSQXL

Leon van Bergen 30 August / 2019 / 09:49

Ik heb verder helaas weinig ervaring met Kalpitaya gezien wij er gedurende een reis van een maand door Sri Lanka maar een paar dagen langs gingen en kiten was ook niet mijn primaire doel. Zoals de windstatistieken aangeven klopt het naar mijn gevoel erg goed maar op kiteforum.com zal je vast betere informatie vinden. Eten is het beste van het beste, veel spicy inderdaad maar ook genoeg westers eten te vinden. (dood zonde als je in zo'n land bent maar als je er echt niet van houd...) 

kites meenemen van 8M tot 12M ongeveer. voor de lichtwinddagen uiteraard grotere maten indien je die bezit. veel termiek ook inderdaad later op de dag voor wat ik gezien en gemerkt heb.

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Bignelis 01 September / 2019 / 09:58

Zeker meerder maten kites meenemen, wind is vaak vlagerig door de windmolens die ze aan de lagune hebben geplaatst. 

De downwinders die ze organiseren zijn erg goed, hele mooie spots passeer je!

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)