Sri Lanka sept/okt

Door: J00488 Reacties: 9 Hits: 1808
J00488 03 August / 2018 / 10:32

Ik ben een beginner en heb eind sept tot midden okt. vakantie..is er dan nog voldoende wind om te kiten in de lagoon ten noord westen van Colombo?

Gr. Jan

 

Leon van Bergen 03 August / 2018 / 14:35

Ik zit hier nu (Kalpitiya) en ze vertellen hier dat het tot en met Oktober goed is, nu steeds een knoop of 22 dus helemaal perfect!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Kitemen 03 August / 2018 / 17:55

wat een leven {#emotions_dlg.worshippy.gif}

J00488 04 August / 2018 / 10:53

Dank je Leon...dat is nog een live nieuws.

Echte Nederlander... maar Beetje betaalbaar?

Leon van Bergen 04 August / 2018 / 13:38

Dit is denk ik de duurste plek op Sri Lanka maar de rest is ook wel bijna gratis :)

Je kan gewoon met zn 2en erg netjes slapen in een homestay voor €35 totaal per nacht incl ontbijt..

Last edit by: LEON VAN BERGEN

sannie3 29 August / 2019 / 08:08

Kalpitiya zeker aanrader als je begint met kiten! Lagoon biedt goede condities en er zitten verschillende kitescholen en residenties. Kan zelf vooral Margarita aanraden, deze hadden een hele leuke residentie met leuke bungalows en een kiteschool erbij, regelde vervoer, lunch, alles. Zelfde prijsklasse als de andere scholen maar wel goede gear en hele leuke en goede instructeurs.

Als je wat beter kan kiten is Vella eiland een topspot! Ze organiseerd vanuit het camp ook trips naar alle eilandjes en andere spots!

Bignelis 29 August / 2019 / 21:47

Goeie locatie om het te leren. Enige opmerking die ik heb is dat je echt voorzichtig moet zijn met wondjes; het water is er niet schoon en bacterien daar is ons lichaam niet aan gewend. Mijn vrouw en ik reizen al jaren de wereld rond ook primitief, maar zij heeft na een schram op haar scheenbeen een ontsteking op gelopen met vleesetende bacterie. 3 dagen in het ziekenhuis en een operatie tot op het bot.....

Zeker antibiotica nemen en met jodium ontsmetten als je daar wat oploopt.