welk hotel maakt niet zo veel.
maar boek wat in corralejo. leuke stad veel freetschuren en leuke kroegjes.
5 min van het kitestrand van feurte. Het zuiden is ook wel goed voor beginners maar ZEEER vlagerig.
Als het in coralejo niet waait kan je 15 min met de auto naar el cottilo waat het waarschijnlijk wel waait.
PS neem wel schoentjes mee voor het koraal.
Ik ben verleden jaar op Fuerteventura geweest, wij hadden een hotel in Costa Calma. Costa Calma ligt dicht bij Sotavento Beach.
Op Sotavento Beach staat het procenter van Rene Egli ( www.rene-egli.com ) waar je je kite en board kan stallen. Ze hebben daar ook een compressor en zoet water om je spullen af te spoelen. Je kan daaar ook ff relax zitten tussen de sessies door:)
Je kunt een pakket nemen voor stalling, als je dit neemt ('t is niet heel duur) mag je ook gebruik maken van de rescue service. Niet helemaal overbodig om dat de wind daar 90 % off-shore is.
3 min van het strand staat Hotel Sol Goreonez (ik weet niet of dit de goeie spelling is maar het klinkt wel zo ;) ) Als je alleen wilt kiten kun je het best dit hotel boeken, er zit ook een kiteshop van Rene Egli onder het hotel.
Op Fuerte kun je wel lekker eten drinken maar als je elke avond super tof wilt stappen moet je hier niet heengaan.
Als ik jou was zou ik ook een auto'tje huren. Kostte 210 euro voor 10 dgn, ik weet niet of de prijzen verandert zijn.
Als je puur om te kiten gaat zou ik boeken bij hotel Sol Goreonez. Maar pas op, in de direct omgeving is echt geen reet te beleven!!! De grootste trekker van Costa Calma is een of ander winkelcentrum. Bij Rene Egli is er een lagune waar het mogelijk zou moeten zijn te kunnen kiten. Echter toen wij er waren was het 25 cm diep. De diepte verandert per dag (check de tabel). Zeker als je nog niet veel ervaring hebt is het gegarandeerd veel lopen over het strand aangezien zoals Roel vertelde 90% van de tijd aflandig is. Wind zit wel goed bij Rene. Wij hebben elke dag met een 10m2 of 12m2 kunnen knallen.
Corralejo is een wat grotere plaats, maar ook daar veel goedkope tenten (lijkt beetje op zo'n Griekse badplaats). Flagbeach is de spot daar.
Wij weten niet of we er nog een keer naartoe gaan. Veel all-in hotels, weinig fun (Costa Calma), goedkope uitstraling (Duitsers, Engelse Bier bier la la la). 8)7
Volgens mij moet het mogelijk zijn een leukere omgeving te vinden met minstens zulke goede condities.
PS. hoop dat ik niet te negatief ben geweest? Het blijft natuurlijk zon, strand, wind en een heerlijke warme zee!
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 20 June 2004
Ik zoek een leuke lokatie (hotel, strand, zwembad) dicht bij een kitesurfplek voor beginner?
Is het is het verstandig om eigen kitespullen mee te nemen (12 en 16 mtr kite)? Kun je er ook gezellig uitgaan (lekker dineren, dansen etc)?