Is Kreta Kite baar?

Door: Mike_Witte Reacties: 20 Hits: 10170
Mike_Witte 03 June / 2006 / 19:17

Ik ga in Juli met een paar (niet kitende ) maten naar Kreta, maar ik vroeg me af heeft iemand ervaring wat kiten betrefd op Kreta?

Ik heb al even het internet afgezocht en er schijnen wel wat spots te zijn, maar heeft iemand er ervaring mee? Ik zit in Malia, mid noord als het ware... Tips welkom, want ik wil daar wel kiten!

AJH 03 June / 2006 / 20:04

Vergeet het maar, kiten bij Malia gaat je niet lukken. De strandjes zijn te klein / te vol aan de noordkust.

Life is short, live it!

Mike_Witte 03 June / 2006 / 23:22
 Dat meen je niet ... Damn. En andere plekken zijn niet enigzins berijkbaar waar het wel kan? Word wel balen anders, haha.

BazakiLouis 04 June / 2006 / 00:18
En de wind?

Mike_Witte 04 June / 2006 / 07:48
Hey ga jij ook naar Kreta?

xxedguyxx 04 June / 2006 / 12:33

hey mensen,

Ik ga van de zomer ook naar kreta > chersonissos.  Maaree het schijnt dat er veel rotswerk is! Dus ik ben bang dat het op kreta zelf niet echt een relaxte spot te vinden is.

Maargoed,, dan kun je nog altijd gaan feesten daar he ;)

www.edwinonair.nl

Bignelis 04 June / 2006 / 17:29
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

johndoe 05 June / 2006 / 13:54
is niks daar allemaal bomen en stennen, gewoon niks voor kiters daar

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Fre 05 June / 2006 / 14:12

ik ben er paar jaar geleden ook geweest als niet kitesurfer. maar ik dacht ook dat het vaak rotsen waren ofwel stranden VOL met toeristen. en de zee was wel redelijk ruw dacht ik. grote golven en stroming...

Mike_Witte 06 June / 2006 / 16:02

Ok dat is dan een domper  Ik had de vakantie helaas al geplanned voor ik zwaar verslaafd raakte aan kiten. Anuleren vind ik wel een beetje lomp tegenover mn vrienden .

Nouja, dan word het gewoon weer dagen tellen... Ik neem mn spullen iig gewoon mee voor t geval dat

Thanks iedereen voor de informatie, ik weet genoeg.

Robkitetop 06 June / 2006 / 17:37

Ben er ook geweest vorig jaar, was zeker niet chill om te kiten omdat de wind heel de tijd draaide.

Is dus geen aanrader

No Pain No Gain

omiros 06 June / 2006 / 17:42
chill gast, geen paniek,  heb 10 jaar op het eiland gewoond, de zuid kust is inderdaad rotsachtig, maar de noord kust vooral bij Rethimnon en in de richting van Chania is echt super om te kiten,  brede zand stranden, verder ook ok in de baai van Heraklion aan de west kant, twee weken geleden nog wat kiters daar gespot. aan de zuid kust check kalamaki beach net voor matala, njoy 

Mike_Witte 07 June / 2006 / 11:05

Kan ik je emailen, Omiros? Ik zou graag wat verdere informatie hierover hebben... Je kan mij ook bereiken op tribalspearchucker@hotmail.com

Zou erg top zijn!

Mike

repsaj 07 June / 2006 / 11:46
gast als je op reis gaat met gogo om te zuipen, weet ik niet of het allemaal wel zo verstandig is om je spul mee te nemen. Iedereen gaat daar namelijk met een iets ander doel op vakantie. Ik wou het een keer doen naar Turkije, allemaal mooie verhalen over de spots, ik ben geen moment uit het dorp geweest en was TE blij dat ik niks mee had genomen, denk er ff aan...

Mike_Witte 08 June / 2006 / 01:19

haha cheers maar nee ik ga niet met een jongeren reis erheen ... gewoon een 4pers. apartement gehuurd met 2 maten van me. Uiteraard gaan we ook feesten  (en dingen 'bezichtigen'), maar dan kan ik iig mn kite spullen in t apartement leggen. Thanks voor de tip though

Zullen we de topic sluiten? Ik weet denk ik voorlopig eventjes genoeg, Omiros heeft me ook al gecontact en hij heeft er 10 jaar gewoond, die kan me denk ik nog wel wat verder helpen.

Iedereen in iedergeval erg bedankt voor alle reacties!

smirre 08 June / 2009 / 14:02
d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

Felony 08 June / 2009 / 17:37
Quote: Mike_Witte - 8 juni, 2006 (03:19)
Thanks voor de tip though Zullen we de topic sluiten? Ik weet denk ik voorlopig eventjes genoeg, Omiros heeft me ook al gecontact en hij heeft er 10 jaar gewoond, die kan me denk ik nog wel wat verder helpen.

Het is makkelijk als je dat soort dingen niet over pm of mail bespreekt, maar gewoon hier in het topic. Dan kan de volgende vakantieganger naar kreta het namelijk ook hier gewoon weer lezen! Smiley

pcmistral 16 July / 2009 / 20:35
Hoi,

Ten westen van Ammoudara (dat weer 5 km ten westen van Heraklion ligt) kun je kiten. Het is vlak bij de twee pijpen van de olieraffinaderij. Als je naar zee kijkt, zie je er niets daar van Smiley . Ik kom er ook graag, maar heb tot nu toe alleen gesurfd in Ammoudara zelf.

Veel plezier,
Patrick

Luvos 26 July / 2009 / 15:59
Denk niet dat dat gaat, veelste veel rotsen je molt alles......

Jobb 27 July / 2009 / 16:18
Ben naar chersonissos geweest paar weken terug. Kiten geheel achterwege gelaten. Maar op de terugweg van chersonissos naar de airport, heraiklon, zag ik wel ineens een kite liggen ergens op een strandje waar we langsreden. Dus het wordt wel gedaan/geprobeerd.

Jackee 28 July / 2009 / 09:37
Op Kreta moet je keihard zuipen en vrouwen versieren.. wat snap je daar niet aan?
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!