Aruba ?

Door: Splash Reacties: 9 Hits: 3089
Splash 03 September / 2006 / 13:06

Wie was of is in Aruba ?

Hoe is Aruba in de periode van half november tot half december ?   Heb al eens zitten snuffelen in het archief van windguru en de wind lijkt me  ieg ok.

Maar waar moet je zijn om te kitesurfen ?    Boca Grandi ?   en hoe is de richting daar ?   aflandig ?

Ik komt websites tegen waar met spreekt over dagverdeling tussen wind-  en kitesurfers ?

Zijn er een beetje mooie resorts in nabijheid van kitesurfspots ?    I

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

TheGoose 03 September / 2006 / 15:40

Boca Grandi is de vetste spot van Aruba! is gelegen aan de noord-oostkant van Aruba en vrijwel alleen te bereiken met auto! Hier is de wind altijd vol aanlandig met lekkere golven! Aan de linkerkant af en toe een beetje shoppy maar is te zeker bruut!

De 2e spot is de Fishersmans Hut en hier mag je eigelijk alleen kiten van 5 tot 10 uur smorgens en vanaf half 5 tot donker. Op deze spot zitten een paar surfverhuur bedrijven waar je eventueel ook kitelessen kan volgen.

Op deze spot is de wind vol aflandig maar je kan redelijk ver in het water staan en je kan makkelijk hoogte houden dus voor de gemiddelde kiter geen probleem!  Als je tever uit de kant komt haalt een boot van het verhuur bedrijf je op, maar Ik ben in het half jaar daar kiten nog niet 1 keer opgehaald.

Ook heb je Barcadera dat ligt iets na het vliegveld een daar heb je side offshore wind die meestal harder is dan op Boca en de Fishersmans Hut omdat daar de wind door een bepaald gebied gedreven wordt waardoor hij lekker steady en hard is. PAS OP dit is geen officieel kite strand maar zeker zo vet om te kiten!

Mijn favoriete spot blijft toch wel Boca Grandi

Altijd wind, veel ruimte en gezellige mensen waarmee je een lekker biertje kan pakken! Bij Boca Grandi in de buurt zit een shop waarbij je het koudste biertje van het eiland kan halen!!! Hierbij zitten letterlijk de ijspegels aan de fles.

Over de wind betreft zit je wel goed het waait het hele jaar door behalve in de maand september dan is het daar windstil en te warm!

Resorts zijn er op Aruba in overvloed! Het best gelegen resort voor de Fishersmans Hut is het Marriot Hotel maar daar hangt natuurlijk ook een leuk prijskaartje aan! dus ik zou gewoon iets goedkopers nemen zoals Holiday Inn of het Renaissance Hotel. deze hotels zijn centraal gelegen voor de stad maar om echt naar Boca te gaan is het toch wel verstandig om een auto te huren dan kan je veel meer zien van het eiland en ben je vrij man! want op Aruba nemen ze de tijd niet zo nauw

Paar tips:

- Zeg dat je local bent bij de toeristische activiteiten dan krijg je meestal korting.

- Arikok Natural Park is zeker de moeite waard om doorheen te rijden. je ziet van allerlei soorten dieren   zoals slangen en geiten, verschillende grotten waarbij je gewoon naar binnen kan zonder begeleiding.

- Natural Pool is gaaf maar hier zou ik de informatie voor aanvragen op het eiland.

- Snorkelen bij Baby Beach (neem dan brood of iets mee voor de vissen dan zie je echt duizende vissen)!

Ik hoop dat je er wat aan hebt of als je nog vragen hebt stel ze gerust.  

[Da Hills Kiteboarding ]

Splash 03 September / 2006 / 16:40

Top dankje voor de uitleg    ..... klinkt goed.

We twijfelen tussen Cabarete,  waar we al waren,  of Aruba.   Heb begrepen dat er wel een hoger prijskaartje hangt aan Aruba.

Maar zijn er dan geen resorts in of vlakbij Boca Grandi ?   

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

papa 03 September / 2006 / 18:26

Boca ligt een stuk rijden van de bewoonde wereld af. Je moet wel ff zoeken voordat je bj het strand bent. (btw neem een jeepje ofzo kan je goed crossen daar ofnie Goose

WWW.3M-TEAM.COM

RobbieB 03 September / 2006 / 19:22

Boca is idd de mooiste spot op Aruba.. mooi klein baaitje en de wind is daar vol aanlandig. In juli trekt de wind rond 1800 aan en zijn de meeste kiters vertrokken omdat het etenstijd is. Ik geloof dat in november/december de wind niet echt bijzonder is maar dat zou ik voor de zekerheid even navragen.

De dagverdeling met windsurfers wordt alleen gehanteerd bij Fisherman's Hut.  Bij het Mariott Hotel daar zit een surfschool, Vela. Super relaxte lui en er wordt ook regelmatig nederlands gesproken dus voor veel vragen kan je daar ook terecht. Op de rest van het eiland mag je kiten wanneer je wil. Het tentje waar je dat lekkere biertje kan drinken heet Essoville. Absolute aanrader...

Naar mijn weten geen resorts bij Boca. Maar ik zat in het noorden van Aruba (vlakbij de lighthouse) en moest ongeveer 40 minuten rijden naar boca. Had wel een 4x4'tje en dat was wel relaxed want dan kan je zo het strandje op rijden.

Splash 03 September / 2006 / 19:52

dank voor jullie aanvulling...... kun je ook nog ergens varen waar het gewoon sideshore is ?   want zoals ik het nu begrijp is het aanlandig of aflandig ?

RobbieB 03 September / 2006 / 19:57
quote: Splash - Zondag 03 September, 2006(19:52)
dank voor jullie aanvulling...... kun je ook nog ergens varen waar het gewoon sideshore is ?   want zoals ik het nu begrijp is het aanlandig of aflandig ?

naar mijn weten wel ja. Maar je stapt bij boca als het ware side shore op omdat je in een baai kite..

papa 03 September / 2006 / 20:00

side shore is bij Bacadera. Dit is echter geen kitespot. Je moet eerst emtje spul door t water lopen. Met laag wateris t goed te doen met 1,75m maar met vloed verzuip (eigen ervaring). Daar is de wind licht aflandig en is er nix in de buurt. Veel stroming dus makkelijk hoogte lopen.

Raad je aan om naar Boca te gaan. Genoeg ruimte makkelijkhoogte lopen golven vlak water mooi strand

Ben zelf niet op Fishermans geweest.

WWW.3M-TEAM.COM

mallepietje 03 September / 2006 / 20:17

Fishermans is ruk, Boca is da bomb op aruba   maar in november is de wind niet echt bijzonder ben er 2 jaar geleden geweest in november is meer 16m2 weer of weinig wind soms keer een dag met de 12 maar veel meer ook niet.

Boca moet je alleen iedere keer met de auto heen rijden enige resort is de gevangenis op de berg bij boca .

Verder is er geen eet of drink toko daar en geen beschutting.

JOKITE 04 September / 2006 / 12:35

Als je nog nieuw materiaal wil kopen, doe het dan daar (tegenover fishermans huts, straatje richting Noord)

Hier kon ik vorig jaar een 16m2 crossbow krijgen voor 1200 EU nieuw (standaard prijs daar)

JoKite