KiteSurf Vereniging Lelystad

Door: idefixe Reacties: 25 Hits: 3421
idefixe 29 September / 2006 / 20:16

Enige tijd geleden al in het nieuws geweest:

KITESURF VERENIGING LELYSTAD

We gaan dus beginnen. We hebben water zat! Binnenkort de officiële oprichtingsvergadering. Interesse? Stuur een mail naar cabrinta@hotmail.com voor een uitnodiging.
Slingshot , Gibbon

Roderick 29 September / 2006 / 21:27
Waar kitesurf je dan bij lelystad?

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

idefixe 29 September / 2006 / 22:06

In de toekomst kun je je hier helemaal uitleven:

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:07

of hier :

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:08

en dan hebben we deze ook nog in de aanbieding:

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:10

of als tie wat meer uit noord ( met wat oost erin) komt:

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:12

tja en oostenwind: hebben we ook wat op gevonden!

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:13

Al deze locaties zijn dus op dit moment HARDSTIKKE VERBODEN. Je kunt op deze locaties op dit moment met goed fatsoen niet op een veilige manier het water in maar daar gaan we als het goed is wat verandering in aanbrengen

Kom je dus uit Lelystad of woon je in de buurt: reageer en doe mee!

Slingshot , Gibbon

idefixe 29 September / 2006 / 22:22

Het zijn allemaal nog opties....... En er moet inderdaad nog veel gebeuren!

Niet schieten is altijd mis! ( die strekdam is overigens wel 50 meter breed)

Slingshot , Gibbon

Zzz 29 September / 2006 / 22:25
Kitesurf vereniging, op zich leuk idee, maar wel bij een individualistische sport. Waarmee wordt het een vereniging? Komt er een clubhuis, (ai ik zie de corvee roosters al...), of gezamelijke aktiviteiten (oversteek IJsselmeer?). Overigens had ik geen idee van deze spots. Is het toegestaan/gedoogd? Met name de O spot is interessant!

idefixe 29 September / 2006 / 22:42

Waarmee wordt het een vereniging?  FF een stukkie kopie uit de statuten:

1. uit de statuten:

Artikel 3.

1. De vereniging heeft als doelstelling het bevorderen van het verantwoord beoefenen van de kitesurfsport met name gericht op de gemeente Lelystad en omstreken.

2. De vereniging tracht haar doelstelling te verwezenlijken door:

-         (in overleg met de verantwoordelijke beherende instanties en de Nederlandse Kitesurf  Vereniging) Het creëren, mede beheren  van z.g. Kitesurf-locaties.

-         Het uitbrengen / plaatsen van informatie met betrekking tot de kitesurf sport in al haar facetten.

-         Het creëren en beheren van een internetsite.

-         Het uitbrengen en onderhouden van regelgeving met betrekking tot haar leden teneinde een optimale veilige beoefening van de kitesurfsport  voor zowel haar leden als derden na te streven.

Het organiseren van wedstrijden en demonstraties. Zowel individueel als in samenwerkingsverband met andere organisaties

Slingshot , Gibbon

JJ-Slingshot 29 September / 2006 / 23:23
quote: extremekiter - Vrijdag 29 September, 2006(22:57)
Hey...rij gewoon lekker naar het IJsselmeer, Workum enz...kun je echt prima kiten. Het opzoeken en legaliseren van zulke kamikaze-spots lijkt me niet verstandig. Ga je er een Maui-Kitebeach style ramp bouwen om jezelf in het water te lanceren?

waarom ben je zo negatief, hoe meer spots in nederland hoe beter zou ik zeggen! En als de gemeente meewerkt en misschien een mooi strand opspuit ofzo is 't helemaal top!

BLALAALALLALALALALALALALALA

idefixe 29 September / 2006 / 23:44

Al deze locaties zijn dus op dit moment HARDSTIKKE VERBODEN. Je kunt op deze locaties op dit moment met goed fatsoen niet op een veilige manier het water in maar daar gaan we als het goed is wat verandering in aanbrengen

Kom je dus uit Lelystad of woon je in de buurt: reageer en doe mee!

Waren mijn eerdere woorden.... we gaan dus ons stinkende best doen om daar verandering in aan te brengen. Maar onze extremekiter heeft daar blijkbaar geen behoefte aan........

Slingshot , Gibbon

Rens 29 September / 2006 / 23:57

Ik vind het wel een goed idee..............maar...

Is er contact geweest met de NKV of regiovertengwoordiger? Wat vinden hun ervan? Die spot voor oostenwind.............downwind loopt een dijk beschermd met scherpe rotsen waar een weg overheen loopt.

Bij die strekdam heb je met beroepsvaart en beroepsvissers te maken. Lelystad ligt heel gunstig aan het water, maar er lopen overal wegen en met rotsen beschermde dijken!

www.ventanabaykiteboarding.com

KUUZ-kiter 30 September / 2006 / 00:28

supergaaf..als je er een hoop helmgras plant, kun je het gedeelte tussen de eerste dammen misschien inpolderen. Dan heb je een enorme launch en land-plek!

Wie is de vertegenwoordiger van de NKV in die regio?

surfing doesn't make you smart

Laticamba 30 September / 2006 / 07:32

@Idefixe: Ik denk dat jullie SUPER bezig zijn in Lelystad!! Met name wat art. 3b, sub 4 aangaat is het een goede optie Kite Aware in te schakelen. Scheelt jullie extra werk!!

Ik hoor het wel.. en nogmaals: TOP

Rens 30 September / 2006 / 08:35
quote: KUUZ-kiter - Zaterdag 30 September, 2006(00:28)
supergaaf..als je er een hoop helmgras plant, kun je het gedeelte tussen de eerste dammen misschien inpolderen. Dan heb je een enorme launch en land-plek! Wie is de vertegenwoordiger van de NKV in die regio?

Ik zie dat helaas niet gebeuren, wat denk je dat zoiets kost? Dan kan je nog beter een strandje ergens buiten de drukke wegen en dijken laten opspuiten aan de rand van de oostvaardersplassen ofzo, dan he bje mooi vlak water! 
www.ventanabaykiteboarding.com

idefixe 30 September / 2006 / 09:41

De gemeente Lelystad heeft veel plannen met / voor ontwikkeling van de kuststrook. Dit zijn plannen die in eerste instantie niets met het kitesurfen te maken hebben. Het zijn echter wel zeer radicale / ingrijpende plannen. Zo is er bijvoorbeeld een plan om aan weerszijden van het eerste stuk dijk Lelystad / Enkhuizen huizen neer te zetten!  Voor de gneoemde locatie tussen (noord van ) Parkhaven en (zuid van) het marinastrandje zijn er nu al serieuze plannen om daar inderdaad strand op te spuiten!  Een belangrijk speerpunt van het beleid is het "aantrekkelijker maken van Lelystad voor eigen bewoners en bezoekers", enig summier / voorzichtig overleg heeft mij geleerd dat het onderwerp Kitesurfen daar goed in past.

Natuurlijk kunnen wij als kitesurfers nu allemaal gaan roepen: dat wordt niets, dat werkt toch niet, gaat toch niet door enz.  Maar dan moeten we ook niet gaan zeuren als er daadwerkelijke veranderingen komen en er is niets voor de kitesurfers geregeld..... 

Slingshot , Gibbon

idefixe 30 September / 2006 / 09:55

uit het Meerjaren Ontwikkelings Plan ( MOP) lelystad:

• Kustontwikkeling. De ontwikkeling van Lelystad als ‘stad aan het water’ krijgt hoge prioriteit. Door de ontwikkeling van een nationaal aantrekkelijk vrije tijdsgebied aan de kust zal de werkgelegenheid een impuls en wordt de uitstraling van Lelystad versterkt.

uit de volgende tekening kun je aflezen dat de gemeente Lelystad een groot nieuw strand heeft gepland bij de strekdam in het Markermeer. Ook zie je dat er links en rechts van de dijk richting Enkhuizen bebouwing gaat komen.

Dit zijn dus geen plannen van de kitesurfevereniging maar reële, vergevordere plannen van de gemeente Lelystad. Door ons hier nu al in een pril stadium als Kitesurf Verening flink mee te bemoeien maken voor de toekomst een goede kans een gigantische kitesurfspot te creëren.

Ik verbaas mij overigens wel over het afbrekende commentaar van kitesurfers hier op de site

• Slingshot , Gibbon

Milamber 30 September / 2006 / 10:10

gewoon een klasse initiatief Idefixe!

litewave 30 September / 2006 / 10:26
    Goed iniiatief, en gewoon volhouden want je gaat ook tegenslagen krijgen (waaronder afbrekende kritiek)
    me, myself and i

Kamo 30 September / 2006 / 10:44

KUSTontwikkeling....

sinds wanneer ligt lelystad weer aan de KUST?    worden volendam/ monickendam, en enkhuizen dan ook weer kustplaatsen? 

prachtig al die ambtelijke mooidoenerij op papier!.....

@kuuzkiter,

yo thijs!,  ze moeten er een enorme KOE opspuiten, of een windmolen...  net als die palmbomen en wereldkaart in Dubai!!!   dat zet lelystad wel op de kaart!!!!!

HHHHHHHHH

(overigens geen kritiek op het initiatief...   mits breed en veilig is er niks aan de hand...)

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

rimmert 30 September / 2006 / 11:28

Super

Heel veel succes, en hopelijk heb je (jullie) een lange adem, want dit zijn natuurlijk meerjarenplannen. Maar als jullie er actief bij betrokken blijven in zo'n vroeg stadium heeft het echt wel kans! Hopen dat jullie niet moedeloos worden van de Nederlandse bureaucratie...

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Roderick 30 September / 2006 / 11:35
    Goed bezig!!!  Ik hoop dat het lukt. Wel gaaf om gewoon in een straal van 10 km voor alle windrichtingen een spot te hebben

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Romalin 02 October / 2006 / 12:09

Yoepie,

alles op de fiets.

of toch maar de auto.

Top initiatief aanmelding heb je al binnen .