johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
ja maar kan je ze nog wel mail sturen, dan geven ze antwoord op je vraag wat je er aan kan doen
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Laat ik dat dan in iedergeval even proberen. Op de site zie ik dat ze het sealen ipv lijmen..
Tips zijn nog steeds welkom...
Oude plakker eruit knippen, uiteinde (helemaal links of rechts) van de tube opensnijden, stuk bakpapier door dat gaat naar binnen en onder het gad dat je wilt repararen, een oud stuk tube over het gat, met strijkijzer oude stuk tube aan je tube vastsealen (bakpapier zorgt ervoor dat je niet de onderkant aan de bovenkant vastsealt), bakpapier weer uit je tube door gat aan uiteinde, uiteinde dichtsealen met een sealapparaat (lenen bijde slager?). Suc6
ik had ook scheur in leading edge (3cm), gewoon van die EHBO plakband en is helemaal top
Om geen nieuw topic te starten reply ik even op deze: Weet iemand een goede handleiding online over hoe je de tube veilig uit je leading edge haalt en er weer in krijgt? Ik weet wel ongeveer hoe het moet, met touwtjes enzo, maar lees graag nog even wat tips en details.
Mijne is lek, maar ik heb een identieke kite waar nog een goede tube in zit. Kan ook plakken natuurlijk, maar voor nu wissel ik ze liever om.
@JeroenW: Hmm, oke, maar bij het er uit halen heb ik ook geen talkpoeder er op zitten natuurlijk. Toch maar even kijken bij kruidvat dan :)
@Dom: Thanks, daar staat inderdaad een vrij duidelijke uitleg.
Ik las ook ergens iets over een streep tekenen op je bladder om te kunnen zien met een zaklamp of hij niet gedraaid is. Leek me wat overdreven als je voorzichtig te werk gaat, toch?
Registreerde: 15 May 2006
Ik kon zo gauw geen oud topic vinden dus toch even een post:
Ik stond gisteren opeens met een zachte leading edge op Muiderberg
. 'k Heb zonet de tube eruit gehaald en er is een oude reparatie gaan lekken blijkt. Het betreft een gat van een oud ventiel dat afgeplakt is met een vierkant stuk tubing materiaal (nieuwe ventiel zit ernaast). Die reparatie is nu aan de rand gaan lekken.
Hoe is dit te plakken? Ik heb bandenplaklijm geprobeerd maar dat liet direct los (wel ontvet en voorzichtig opgeruwd). Kun je dit niet gebruiken of lag het er gewoon aan dat de lijm te oud was? Wie heeft tips??