Tube leading edge repareren?

Door: Leander_B Reacties: 16 Hits: 4574
Leander_B 31 July / 2007 / 21:24

Ik kon zo gauw geen oud topic vinden dus toch even een post:

Ik stond gisteren opeens met een zachte leading edge op Muiderberg . 'k Heb zonet de tube eruit gehaald en er is een oude reparatie gaan lekken blijkt. Het betreft een gat van een oud ventiel dat afgeplakt is met een vierkant stuk tubing materiaal (nieuwe ventiel zit ernaast).  Die reparatie is nu aan de rand gaan lekken.

Hoe is dit te plakken? Ik heb bandenplaklijm geprobeerd maar dat liet direct los (wel ontvet en voorzichtig opgeruwd). Kun je dit niet gebruiken of lag het er gewoon aan dat de lijm te oud was? Wie heeft tips??

Without the kite, you're just a swimmer (Shannon Best - Kiteboarding 101 -)

johndoe 31 July / 2007 / 22:09

vraag het ff aan http://www.mistertube.nl/ of stuur hem gewoon naar hun op

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Leander_B 31 July / 2007 / 22:12
Wil het graag zelf ook kunnen, zo moeilijk moet dat toch niet wezen wel? Los daarvan, ik ga as zaterdag al op vakantie en wil hem wel mee kunnen nemen...!

johndoe 31 July / 2007 / 22:20

ja maar kan je ze nog wel mail sturen, dan geven ze antwoord op je vraag wat je er aan kan doen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Leander_B 31 July / 2007 / 22:23

Laat ik dat dan in iedergeval even proberen. Op de site zie ik dat ze het sealen ipv lijmen..

Tips zijn nog steeds welkom...

gjxl 31 July / 2007 / 22:49

Oude plakker eruit knippen, uiteinde (helemaal links of rechts) van de tube opensnijden, stuk bakpapier door dat gaat naar binnen en onder het gad dat je wilt repararen, een oud stuk tube over het gat, met strijkijzer oude stuk tube aan je tube vastsealen (bakpapier zorgt ervoor dat je niet de onderkant aan de bovenkant vastsealt), bakpapier weer uit je tube door gat aan uiteinde, uiteinde dichtsealen met een sealapparaat (lenen bijde slager?). Suc6

Leander_B 31 July / 2007 / 23:15
Had aan zoiets zitten denken maar kwam er nog niet helemaal uit wat ik in de tube moest doen als ondergrond voor het sealen. Bakpapier is perfect, thnx voor de tip!! Nu nog de juiste temp uitvinden. 'k Zou eigenlijk een oude tube moeten hebben om op te kunnen oefenen. Ik neem het uiteinde van m'n tube wel als oefenmateriaal

idefixe 01 August / 2007 / 11:21
  Als je aan de L.E. gaat lijmen kan een eenvoudige ballon nog wel eens uitkomst bieden:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26547.0
Slingshot , Gibbon

louisz 01 August / 2007 / 11:54

ik had ook scheur in leading edge (3cm), gewoon van die EHBO plakband en is helemaal top

Leander_B 02 August / 2007 / 17:25
Gelukt! 'k Heb de boel gesealed met een strijkijzer en bakpapier en waar de seal niet super sterk was, alsnog geplakt met een reparatiestikkertje. Bedankt voor de tips!

-Claudia- 02 August / 2007 / 18:09
druppeltje bison voor zacht plastic ertussen! Zo heb ik dat vorig jaar een keer gedaan, ging prima! Met een satestokje voorzichtig ertussen proppen.

Leander_B 02 August / 2007 / 18:45
Ik ga zeker een tube daarvan toevoegen aan mijn kite gear, is vast makkeljker dan sealen, pff..

dom 12 September / 2007 / 11:25
  check binnenkort een www.u-stick.nl.. De site is nog niet helemaal klaar maar hier kan je nieuwe ventieltjes met plak patch kopen voor een prikkie...
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

micros 19 September / 2007 / 12:10

Om geen nieuw topic te starten reply ik even op deze: Weet iemand een goede handleiding online over hoe je de tube veilig uit je leading edge haalt en er weer in krijgt? Ik weet wel ongeveer hoe het moet, met touwtjes enzo, maar lees graag nog even wat tips en details.

Mijne is lek, maar ik heb een identieke kite waar nog een goede tube in zit. Kan ook plakken natuurlijk, maar voor nu wissel ik ze liever om.

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

JeroenW 19 September / 2007 / 12:24
@ Micros,  gebruik talk poeder voor het erin zetten van je tube, en idd d.m.v. een touwtje aan de uiteindes kun je die er doorheen trekken !!
Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

dom 19 September / 2007 / 14:43
  Micros, check even www.airtimekite.com daar staat wel wat over het in en uithalen van je LE... greetz
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

micros 19 September / 2007 / 16:07

@JeroenW: Hmm, oke, maar bij het er uit halen heb ik ook geen talkpoeder er op zitten natuurlijk. Toch maar even kijken bij kruidvat dan :) 

@Dom: Thanks, daar staat inderdaad een vrij duidelijke uitleg.

Ik las ook ergens iets over een streep tekenen op je bladder om te kunnen zien met een zaklamp of hij niet gedraaid is. Leek me wat overdreven als je voorzichtig te werk gaat, toch?

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com