zelf kite repareren

Door: erwinKrol Reacties: 30 Hits: 7983
ESComputers 06 April / 2011 / 07:26
Hoe maak je van 2 kites, 1 vaarbare ?

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

lemmerterror 06 April / 2011 / 07:52

Ik heb deze fuel des tijds gerepareerd met alleen spinakker tape!
Aan beide kanten van de kite heb ik een baansdikte van die tape aangebracht en op hoekpunten een rondje ter grote van een borrelglas uitgeknipt en aangebracht i.v.m. spatkrachten.

Hij houd het nu weer goed! Nu moet ik erbij zeggen dat ik hem alleen gebruik voor snowkiten, ijskiten en beetje kutten op land enzo, niet meer voor kiten, omdat ik al nieuwe heb

Wanneer je zorgt dat hij geheel vetvrij en droog is blijft het super zitten...
Teamrider kiteoutlet.eu, mail me for discount!

1wan 06 April / 2011 / 09:36
Heb mijn kites zelf ook gerepareed met spinakertape.. superspul

Als je goed ontvet en de randjes rond knipt kan het heel lang blijven zitten, en is het doek net zo sterk.
Tape wel aan beide kanten plakken, gebruik vaak een snijplank om de tape extra goed aan te drukken

1wan had een 1 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 26 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2020)

Mediator 06 April / 2011 / 11:01
www.kitefix.com

'k heb er ook al eens een kite mee hersteld die volledig van elkaar hing, werkt echt perfect en super simpel in gebruik.... en zoals eerder al vermeld het valt zo hard niet op als tape en is minstens even sterk, mss zelfs sterker.

tis trouwens een aanrader voor IEDERE kiter die op reis gaat om zo'n standaard repair-kit van kitefix in je bagage te stoppen, doosje van 5x20x10 (niet groot dus) en alles zit er in wat je kan nodig hebben: kitefix siliconelijm, kitefix tape in verschillende kleuren, bladder repair, schaar, talkpoeder,... en het is niet duur !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

dom 06 April / 2011 / 12:22
Wij (u-stick europe) hebben heel veel getest met Kitefix en hebben op basis van die testen onze eigen variant op dit product op de markt gebracht. Het is inderdaad een top product maar absoluut een tijdelijke oplossing. (zie ook blog airtimekite.com voor testfotos e.d.).
De enige echt goede doekreparatie is die met de naaimachine en spinakertape combined:)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Mediator 06 April / 2011 / 14:38
foutje***
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)