How to: Zelf schroefdraad inserts repareren

Door: Leander_B Reacties: 33 Hits: 7584
enrico1997 08 September / 2010 / 17:49

lekker bezig leander en hoegaat het met het kite

ga je is een x weer naar safaga
Airush & Surfsports

Emiel 08 September / 2010 / 19:37
super gedaan man, hier heb ik vroeger ook weleens flink mee lopen kloten!

Eens kijken of we voor dit soort artikelen niet een soort ruimte op de site kunnen maken, super nuttig
Topsup.nl - Topsloep.nl

koen-tjeee 09 September / 2010 / 09:27
Quote: martinAIR - 5 september, 2010 (22:47)
opzeker dat je sneller bentik heb wel een 24uur geduld en pak wel een ander board.wil de proef niet op de som nemen met 4,5uur downwind of big airs.

@ Leander,
Mooie tekst/uitleg. Een zeer complete How-To!
Hoe zit het met de sterkte van de nieuwe getapte schroefdraad. Heb je er al enige sessies mee gevaren?
Deel je de mening om wat extra epoxy erbij te gieten voor extra stevigheid?

@ Kay,
Hoe zou je de Epoxy dan plaatsen/gieten?

@ MartinAIR,
Heb je toevallig ervaring met deze techniek, dat je er niet op durft te vertrouwen?

martinAIR 09 September / 2010 / 14:52
Quote: koen-tjeee - 9 september, 2010 (10:27)
MartinAIR,Heb je toevallig ervaring met deze techniek, dat je er niet op durft te vertrouwen?
àls tijdelijke oplossing kan het vast wel voldoen.

maar weet je zeker dat het wokkeltje na 6maanden niet weggeroest is?
er zijn inserts waarvan het RVS gahalte ook niet al te best is en die wil je ook niet in je board.
ik heb nooit een trek-test ermee gedaan maar wel eens moeten zetten voor school en voor tapenden van 50cc brommers en het werkt zeker alleen krijgt het dan geen zout spoeling keer op keer..
daarbij zou ik bang zijn dat je net een stukje las van het moertje en ringertje er onder los boord, draai er dan eens iets te ver je schroef in en het is los van elkaar.
zou best kunnen dat het gewoon tussen mn oren zit dat ik er niet op vertrouw.

maar ieder voor zich en moet doen waar die zich goed en veilig bij voeld!

Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

Leander_B 09 September / 2010 / 19:28
Quote: koen-tjeee - 9 september, 2010 (11:27)
Quote: .@ Leander,Mooie tekst/uitleg. Een zeer complete How-To!Hoe zit het met de sterkte van de nieuwe getapte schroefdraad. Heb je er al enige sessies mee gevaren?Deel je de mening om wat extra epoxy erbij te gieten voor extra stevigheid?

Een drupje epoxy onderin de insert zou geen kwaad kunnen als je met je tap de onderkant van je board beschadigd hebt (zoals ik bij de 1e), waardoor zou kunnen 'inwateren'. Voor de coil heeft het denk ik geen nut, die zit zo vast als een huis (klemt zichzelf vast in de insert). De coil is RVS en de insert messing, dus het geheel zal na een paar jaar nog wel vaster corroderen (of uit elkaar vallen, maar dat zien we dan wel weer..)
'k Heb em helaas nog niet uit kunnen proberen, can't wait...
Without the kite, you're just a swimmer (Shannon Best - Kiteboarding 101 -)

havoc 10 September / 2010 / 07:43
Als je het niet vertrouwd kan je er ook loctite of iets dergelijks gebruiken om het waterdicht te krijgen (en dan niet de zo vast als een huis loctite) en geborgd.

PS even opgezocht Loctite 243 zou hier geschikt voor zijn, maakt het allemaal wel wat duurder maargoed

Kamo 11 September / 2010 / 20:05
inserts van messing.....

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

jochem 12 September / 2010 / 09:21

mooi gedaan!

Leander_B 16 September / 2010 / 12:34
Ik heb hem gister getest met 24 kts wind. Na vele sprongen en een aantal harde crashes zitten ze nog steeds als een huis!
Ik heb voor de zekerheid de pads nog even helemaal losgeschroefd, maar de coils zitten nog netjes op hun plek...
Mission accompliced!
Without the kite, you're just a swimmer (Shannon Best - Kiteboarding 101 -)