Reacties
ostendlocal 10 November / 2009 / 21:15
mooi hoor dat ik dat moet missen Smiley
ik zit er gewoon nog geen 20meter vanafSmiley
stomme programming les!!

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Rosti 10 November / 2009 / 21:18
ik kijk of ik er kan geraken voor 14u... jammer dat ik dit niet vroeger wist Smiley, superinteressant!
Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

Denis 10 November / 2009 / 21:29
ff kijken of ik morgen daar even langs kan wippen.
Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

peterkite 10 November / 2009 / 22:06
haha, en Wubbo O. mag ook nog een zegje doen. TOP!

Succes gewenst
no pain, no gain

berent 10 November / 2009 / 22:20
Quote: ostendlocal - 10 november, 2009 (22:15)
mooi hoor dat ik dat moet missen ik zit er gewoon nog geen 20meter vanafstomme programming les!!

Gewoon je college skippen (en terugkijken op collegerama).

ostendlocal 10 November / 2009 / 22:25
nja is programmeren, en heb vandaag de eerste les al gemist doordat ik ziek was..
Aangezien ik nog geen reet weet over programmeren denk ik dat't wel handig is dat ik de les eens volg..
Maar kzie wel, misschien skip ik de les alsnogSmiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Slis 10 November / 2009 / 22:32
ik snap al jaren niet war Rolf aan het doen is
misschien krijg ik morgen eindelijk eens wat duidelijkheid

ik ga :)
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

ostendlocal 10 November / 2009 / 22:33
als die slis gaat, dan ga ik ook :D
iemand zin om bijles programmeren te geven dan? Smiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

martin404 10 November / 2009 / 22:35
Gaat hij hier serieus mee proberen af te studeren?
Ik neem aan dat dit een grap is?
Zo niet wens ik hem het allerbeste, maar had ik persoonlijk toch liever gezien dat ie al die belastingcenten en die kans die hem door ons geboden is, aan iets serieus had besteed.
(hoe mooi hij het ook met z'n woordenschat weet in te pakken)

Begrijp me niet verkeert.
Ik ben fanatiek kiteboarder en alles, maar ik zie totaal niet in, wat van dit onderzoek de toegevoegde waarde voor de wetenschap en/of techniek en/of kiteboarden zou kunnen zijn.
Kiteboarden gaat zo lekker snel, omdat je zo weinig weerstand op het water hebt, je de kite kunt bewegen en een goeie kiter het geheel in een mooie balance brengt.
Dat is het. Daarom gaat het zo snel. Door de combinatie van die dingen.
Daar zijn echt geen aerodynamische geheimen meer te ontdekken.
Waarom moeten die aspecten afzonderlijk onderzocht worden?

Was dan een onderzoek begonnen naar hoe je 1 of meer van die dingen, had kunnen gebruiken in de luchtvaart en/of ruimtevaart techniek ofzo.
(met het risico dat hij geen geschikte toepassing kon bedenken)
Of had geprobeert een beter/sneller board te maken.
(met het risico dat hem dat niet zou lukken)
Of een beter kite design.
(etc. etc.)

Stel ik zit er helemaal naast en hij heeft iets uiterst nuttigs ondekt, dan hoor ik daar natuurlijk graag na zijn voordracht alle details over en zal ik vanzelfsprekend onmiddelijk mijn nederige excuses aanbieden.
No kite related brand affiliations

ostendlocal 10 November / 2009 / 22:39
dat wordt morgen wss allemaal uitgelegdSmiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Rosti 10 November / 2009 / 22:40
Ik ben er ook bij morgen! Smiley
Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

berent 10 November / 2009 / 22:57
@Martin: Waarom heeft een kiteboard dan weinig weerstand (kiteboard heeft volgens mij juist pokkeveel weerstand), welke factoren zijn erop van invloed, en hoe kan je de weerstand verminderen. En dat zijn hydrodynamische geheimen geen aerodynamische Smiley . Verder heeft hij onderzoek gedaan naar de lift en drag eigenschappen van kites, lijkt me best wel relevant aangezien daar nog niet zoveel over bekend is. Natuurlijk heb je je std parameters zoals aspect ratio, oppervlak etc. maar een kite heeft wel een profiel waar niet enorm veel over bekend is. Zou mooi zijn als het bekend is dat bepaalde aspecten van het design direct invloed hebben op de lift, drag, l/d curve etc.

En vergeet natuurlijk niet dat dit niet alleen voor het kitesurfen is, kites zullen in de toekomst veel meer toepassingen gaan kennen en denk dat dit onderzoek daar zeker in gaat helpen.

Verder zijn de voorbeelden die jij aandraagt als afstudeeronderwerp volgens mij niet echt wetenschappelijk dus ga je daar never nooit mee wegkomen als afstudeerproject. En verder is de studie lucht- en ruimtevaarttechniek zo breed dat er echt zo veel meer dingen worden onderzocht/bedacht dan dat er onder dit specifieke onderwerp vallen.

En wat betreft die termen: voor een leek misschien abracadabra maar het valt serieus mee hoe er mee wordt gestrooid hier. Smiley

FlorisZ 10 November / 2009 / 23:14
Berent! wat leuk om weer wat van je te horen!!!
Dit zijn serieus interessante presentaties om bij te wonen. Je zou het onderwerp natuurlijk ook als een model kunnen zien, het is een vereenvoudiging van de werkelijkheid, de kennis die hier is opgedaan kan natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruikt worden...
EN een bijkomend voordeel is dat er uiteindelijk kites en boards ontwikkeld worden waarmee Berent wel hoogte kan lopen. Smiley
www.gskv-released.nl

extremekiter 10 November / 2009 / 23:39
Ik ben er ook bij
W W W . V E R S U S S H O P . N L

martin404 10 November / 2009 / 23:44
Quote: berent - 10 november, 2009 (23:57)
En wat betreft die termen: voor een leek misschien abracadabra maar het valt serieus mee hoe er mee wordt gestrooid hier.




Het is niet zo zeer dat het als abracadabra klinkt, dat gedeelte was juist als compliment bedoelt.
Het is in heel goed engels geformuleert en netjes ingepakt. (maar ik ben nog niet verkocht Smiley)

Voor de rest :
Als er gefocussed was op 1 onderdeel, was de kans op de ontdekking van bijvoorbeeld een haaievinnenpak voor kite en wakeboards groter geweest.
Zo'n soort hydrodynamisch geheim, was ook voor andere doeleinden nuttig geweest en daar kan men als afstudeer resultaat best wel goed mee weggekomen, lijkt mij.
(tenzij je misgokt en het pak werkt niet, of zo'n creatief idee als dat komt niet bij je op)

Nu is er allemaal informatie verzamelt over dingen waar kite-lijn fabrikanten, kite fabrikanten en board fabrikanten allemaal al jaren onderzoek naar hebben gedaan en tonnen informatie over hebben verzamelt.
Als je alles tegelijk gaat doen is de kans dat je iets ondekt, waar al die mensen nog niet achter zijn gekomen, veel kleiner als waneer er 1 onderdeel uitgepikt was.

Nu is er vrees ik waarschijnlijk alleen bewezen dat men in staat is om een uitgebreid onderzoek te verrichten.
Dat is lekker veilig en hopelijk voldoende, maar ik vind het dan niet noemenswaardig.
(maar dat is internet. Zet er iets op en iedereen moet zo nodig direct een mening hebben. Smiley)

Maar zoals ik zij, sta ik er voor open om positief verrast te worden.
Succes
No kite related brand affiliations