Reacties
Slis 23 September / 2011 / 14:42
Goed bezig, mooi testverslag wat ook wat "negatieve" kanten behandelt wel zo netjes!
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

emielkruisdijk 23 September / 2011 / 15:29
Ben erg benieuwd naar deze kite! Hoe is de bardruk?

extremekiter 23 September / 2011 / 18:57
Bardruk vind ik zelf erg prettig... Is iets meer dan bij een Catalyst, maar weer een stuk minder dan bijv een Wainman kite.
Verder is de bardruk lekker progressief, dus hoe meer je de bar naar je toe trekt, hoe hoger de bardruk.
W W W . V E R S U S S H O P . N L

rumbamunga 24 September / 2011 / 06:01
die reo's zijn wel lekkere kites.
ze sturen snel, als je de toming wat aanpast door de 2 buitenste touwtjes waar de voorlijn aan vast zit te vervangen door een lijn systeem met een katrolletje eraan lever je iets aan druk in, maar hij accereleert sneller, precies wat je met golven wil
als je ze een beetje meer depowerd lopen ze ramhoog aan de wind en ze hebben een enorme low-end zonder stall-gevoelig te zijn.

het zijn lekkere kites en blijven stabiel in de lucht
het pomp systeem is een verademing, door het gebruik - wat cabrina trouwens al jaren had - van het grote ventiel heb je binnen een paar pompjes je kite vol en ook snel weer leeg. dit wordt netjes door een hoedje afgedekt

kwalitatief zou je van ozone meer verwachten. na 2 dagen nat op gevouwen bewaren zit het weer al in mijn 8 dit zit echt in het doek, maar ik vind het niet zo erg.
het achterlijk is gewoon omgezoomd dit zal op den duur uit gaan rekken, hier blijft ook water tussen zitten. dit hadden ze beter van DP doek kunnen maken.

bij elkaar was het een goede koop in ben er erg tevreden mee.

eddyc 24 September / 2011 / 09:21
Achteruit vliegen:
Doordat de trailing edge meer naar achter staat dan de tips vliegt de Reo ook zeer goed achteruit met je mee zonder dat de tips inklappen als je een golf pakt.
Is dat de methode om een achteruitvliegende kite to designen en dus ook het kenmerk om andere kites daarmee als eerste te evalueren ?
eddyc

dr511 24 September / 2011 / 15:41
meeste kites met een dieper profiel dus een zeg maar een lange middel strut driften over het algemeen goed want ze staan dieper in het windvenster. Dit zag je vooral bij de eerste jaren Delta kites. Ook de lowend komt dit ten goede maar het hoogte lopen weer niet.
Je hebt dan dus wel power maar moet meer werken om terug te komen.
Kites met weer een kortere middel strut hebben vaak een smaller profiel en staan hoger aan de wind. Deze hebben dan wel weer een betere highend en lopen makkelijker hoogte maar vallen eerder uit de lucht als je er naar toe vaart.
Ik heb veel verschillende kites in mijn handen van verschillende merken en deze eigenschappen zie je vaak duidelijk terugkomen.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

rumbamunga 25 September / 2011 / 08:51
@emielkruisdijk de bardruk un je afstellen door de stuurlijnen te verzetten.

@Slis aan elk merk kite kun je negatieve kanten opmerken. echter sommige merken - ik noem verder geen namen - zijn wel erg chinees gemaakt en andere merken waarvan je het niet verwacht bijvoorbeeld de ripper EH-kites waren hun tijd ook qua vlieg eigenschappen ver vooruit
ik heb ook een flexifoil 7 die is kwalitatief echt een heel stuk minder chinees gemaakt als ozone.

loekflexifoil 25 September / 2011 / 19:58
Tsja, ik heb toevallig dit weekend de Ozone naast de nieuwe Flexifoil Proton gelegd (niet gevaren) en hoewel ik vooraf al een duidelijke voorkeur had, is het qua materiaal en afwerking toch echt een duidelijk verhaal. Ozone komt kwalitatief niet in de buurt, niet eens een beetje. Ik zeg niks over vaareigenschappen, want ik heb ze niet geprobeerd.

extremekiter 25 September / 2011 / 20:52
De Reo is zeker heel licht gebouwd, dat merk je als je hem vliegt. Juist hierdoor is hij zo supersnel en direct en vliegt hij ook goed in weinig wind + heeft hij weinig backstall.
De constructie van de reo zit gewoon goed en slim in elkaar... Ik heb hem echt al meerdere malen in dikke golven gecrasht dat ik dacht van ohh shit, nu is het afgelopen, maar hij vliegt nog steeds!

Dat er zwaardere materialen / meer dacron / meer verstevigings patches en bumpers gebruikt worden hoeft niet perse te zeggen dat hij langer mee gaat of meer crashes overleefd.
De Reo is ook een kite die gemaakt is voor de gevorderde kiter waarbij je er vanuit mag gaan dat hij zn kite niet meer op het strand crasht...
W W W . V E R S U S S H O P . N L