ADDICTION MKIII “The new kite racing engine”
Program: Racing kite
The Addiction MKIII is our new racing Engine. Developed over the last months of 2011, the Addiction MKIII is a simple 5 strut design kite with a hi aspect ratio outline. It delivers great power in any conditions but still allows you to gently use the de-power in the hi-end moments, and keep a constant comfortable pull that will result in the best average board speed.
Extremely light in weight and manoeuvrable by design, the Addiction MKIII is extremely easy to be looped in the downwind reach, without loosing its constant power delivery.
On the upwind reach, the Addiction MKIII excels in wind window penetration and wants to constantly pull you forward, so get ready for some incredible speed and angles.
The stability of the kite even with the worst gusty wind conditions, makes your ride easier and comfortable, allowing you to concentrate on the racing strategy.
The Addiction MKIII raced on the K Race 70 LTD will be the ticket to ride for the best results of your racing career.
Features:
- Maximum low end power
- Low end control in extreme gusts
- Stability
- Top manoeuvrability for downwind reaches
On the upwind reach, the Addiction MKIII excels in wind window penetration and wants to constantly pull you forward, so get ready for some incredible speed and angles.
ik dacht net dat je de kracht uit je kite haalt als de kite extreem goed naar het windvenster vliegt ... dus geen constante pull..
dit is toch het verschil tussen een high-aspect ratio/dunne LE en een low-aspect/dikke LE kite?
Of ben ik verkeerd..
Je hebt natuurlijk pull en pull ;) De ene kite trekt als een tractor maar vooraal downwind en de andere trekt voor je gevoel minder maar trekt meer voorwaarts als het ware... En dat verschil zit inderdaad vaak in de AR en LE dikte etc.
Slingshot fuel 2006, sommige kites zijn als wijn... die worden beter met de jaren ;)
jordi had een 3 sterren sessie in Terschelling Noordzee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Airush Razor (2012)