Reacties
Jurjen 11 January / 2006 / 09:50
Hoe minder pulleys hoe beter zeg ik altijd maar, lijnen slijten enorm is mijn ervaring...

bram-bow 11 January / 2006 / 20:54
Pulleys?
De sonic vaar ik met pulleys op de voor en achter lijnen.
Door het kpo systeem ook op de achter lijnen te zetten heb ik een voor mij fijne bardruk gevonden, reageert de vlieger sneller en kan ik met een standaard bar varen.
Met zowel de 11 als de 14 ben ik zeer te vrede. De voordelen van een bowkite zijn inderdaad zo groot als wordt geschreven.
Tot nu toe geven de pulleys weinig slijtage op de lijnen en is de vlieger na flinke spoelsessies nog niet in de bridel vast gekomen.
gr. Bram
b

warssie 11 January / 2006 / 21:13
Wordt de bardruk zwaarder of lichter als je een KPO op de achterlijnen zet? Ik vaar al een tijdje met de 11 en ben er ook heel tevreden van.
En "standaard bar" is dit een bar met normale lengte van depowerlijn?
?

bram-bow 13 January / 2006 / 21:37

bij deze een plaatje van de bar opzet en de kpo op de achterlijn.
Door middel van pulleys aan de bar of kpo op de achterlijn van de vlieger verhoog je de bar druk.
Vele bowkites werken met pulleys  op de bar, bij de sonic en warroo werkt dit via kpo
gr Bram
b