Kiteboard leash

Door: et1961 Reacties: 51 Hits: 4669
kite2fly 05 April / 2013 / 17:01
"je" is niet hetzelfde als "jij". Je vraag was in het algemeen, voor anderen, dus is het logisch dat mensen antwoorden met "je" al zullen sommige ook jij hebben bedoeld. Als jij zelf nog eens alle berichten leest zie je een paar mensen die al een slechte ervaring hebben met de een leach naast dat internet er bol van staat. Als je de topics van vermiste boardjes eens doorleest zie je dat dit veelal mensen zijn die heel eigenwijs geen nummer op hun board zetten!

Ook fijn weekend aan iedereen trouwens

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

wazzaah 05 April / 2013 / 18:28
@ Et1961, je leest blijkbaar alleen wat je wil lezen.

Je vragen:

Ik lees nogal wat verhalen over verloren kiteboards. Is het niet verstandig om met een board leash te varen? Zelf gebruik ik een roll Leash, en hoef me nooit zorgen te maken over mijn board.

Er wordt door users aangegeven dat het niet verstandig is om een normale boardleash te gebruiken. Daar is weinig aan toe te voegen.

Ik weet dat er aan het gebruik van een leash risico's zitten, maar zijn die werkelijk zo groot. Golfsurfers gebruiken ook allemaal een leash, dus ik denk dat het risico wel meevalt, zeker met het gebruik van een roll leash.

Met een rolleash is het riscio inderdaad minder maar zeker niet compleet verdwenen, zeker als je op flinke golven aan het kiten bent. Golfsurfers maken een keuze of ze het wel of niet doen. De leash is daar in feite hun levenslijn, als ze gespoeld worden weten ze waar "boven" is. Bij kiters is dit de kite.

Blijkbaar ben je zelf zo happy met het gebruiken van je leash dat je dit dan gewoon maar moet blijven doen maar probeer dan niet hier je gelijk te halen dat een leash zo geweldig is.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)