Hoi Gerrit,
Natuurlijk neem ik dit erg serieus,
Ik heb het zelf ook al een aantal keer gehad en is erg beschaamend.
De eerste twee keer heb ik gewoon me wetsuit weg gegooid, maar dit werd een duur geintje.
Ik ben toen naar een bekend nederlands surfwinkel gegaan en heb daar mijn probleem uitgelegd.
Gelukkig nam de verkoper mij ook serieus, dit was voor mij ook erg fijn. Want ik had een zeer ongemakkelijk moment verwacht.
Sindsdien vaar ik met een semi-dry wetsuit. (neem er wel een die je bij je enkels goed kunt afsluiten)
Dat is een stuk fijner want je kunt gewoon doorgaan met je sessie.
Als je aanmaal thuis bent zorg dan dat je wetsuit binneste buiten gedraaid is zodat je goed bij de plekken kunt die je moet 'behandelen'.
Pak dan een kleine maatbeker en schenk daar 12ML bier/pils in.
Neem ook een schaaltje erbij en doe daar 3 eetlepels pindakaas in. Meng dit met het bier tot een glad mengsel.
Smeer het mengsel over de plekken die behandeld moeten worden van het wetsuit.
Laat dan het wetsuit een paar dagen binnen drogen. Je zult zien, het valt er vanzelf af!
Daarna nog wel even je wetsuit uitspoelen. Ik doe er dan meestal een scheutje dettol bij. (tegen de geur)
Voor je volgende sessie moet je jezelf niet te druk maken, zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren..
Zelf draag ik deze onder me wetsuit uit voorzorg:
http://www.drogistplein.nl/verzorging/zwemluiers/huggies-little-swimmers-maat-2-3-(3-8-kg)/G2_H65_C1715_P933621/?gclid=CP7ai5-P3cQCFZMZtAodzTkAEQ
Hopelijk heb je wat aan mijn tips.
Succes de volgende keer!
patriiick92 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 33 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)
Bedankt voor je reactie. Heb mijn pak weggegooid en ga met mijn zomer pak verder varen. Semi dry pak lijkt mij een beetje warm. Het advies over pils en pindakaas moet ik met een korreltje zout nemen denk ik. Nogmmaals, dit is mij echt overkomen. Het gaat mij er vooral om hoe ik dit kan voorkomen, misschien eerder een vraag voor de dokter. Toch heb ik veel angst tijdens het varen en ben ik altijd gespannen. Precies tijdens het inzetten van een sprong gebeurd.... Zou dit aan de trapeze kunnen liggen die erg drukt op de buik? Of een verkeerde houding? Springen gaat altijd nog erg ongecontroleerd en ik land de sprong nooit. In combinatie met harde wind, een te grote vlieger is dit misschien te veel voor mij geworden? Zijn er meer mensen met angst tijdens het varen?
Schijten in je wetsuit is juist goed.
Bron: http://6.soulonline.nl/leesvoer/poepen-in-je-wetsuit/
"Daarom dan hier mijn belangrijkste advies: Poep af en toe maar eens lekker in je wetsuit. Niemand die het ziet."
Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)
ahhahaha dit ken toch niet waar zijn man.
hoe kut het ook voor je is ik ga helemaal stuk hier van het lachen op de bank
Als je zoveel angst hebt, vind je het dan wel leuk/ kun je er wel van genieten?
ik heb ook momenten dat ik het spannend vind, maar daar doe je het dan ook voor. Maar niet zo spannend dat ik het echt eng vind. Heb ik wel met klimmen bijvoorbeeld (en dat doe ik dan alsnog op sommige reizen, omdat ik het uitzicht wil zien of het topje van een berg bereiken). Maar dat is wel op het randje van niet meer leuk eng.
Als dit je eerste keer was, misschien was je net aan de dunne? Ik heb wel eens in mn broek gescheten ondat ik dacht dat het een scheetje was.
Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)
Mijn advies is om goed gedrag te belonen.
Een snoepje of een knuffel, elke keer als het netjes op de pot gedaan word.
Ik heb het ook maar dan met pissen in het pak
Zogauw ik mijn pak aan heb dan pis ik van de adreline gelijk in mijn pak.
Pak stink na afloop een uur in de wind. Nachie buitenhangen en je ruik het niet meer of ik mot er inmiddels inmuun voor geworden zijn.
Valt hier nog wat tegen te doen ?? Ik ben niet bang maar zogauw ik het pak aan heb giert het van de adreline door mijn lijf en ik moet dan nog kiten
Voor het kiten even rustig kakken. Want wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen
Waar ik me ineens zorgen over maak : Waar en op welke tijden kite jij?
Ik zeg maar zo: beter in je pak gepoept, dan in je poep gepakt.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Op het weekend van 28 op 29 maart op mirns heb ik rond 16 uur de boel ondergepoept. Het is allemaal in mijn pak gebleven, dus er kunnen geen spettertjes op je komen martin404. Weet niet of je op mirns vaart? Ik heb altijd een oranje vlaggetje op mijn impactvest, dus ik denk dat je me snel zal herkennen.
Sorry, was een domme vraag.
Natuurlijk vaar je bij Mirns.
Zeker dat je kalender juist staat? 1 april is al lang voorbij.
Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)
Zijn het harde keuteltjes of is het 1 spoor richting de broekspijpen van je pak?
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Misschien heb je hier wat aan, http://www.luierinfo.nl/aanbiedingen.
FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)
ik vind het heel erg knap dat je er zo voor uit durft te komen, Inkiteinentie is veel voorkomend probleem dat nu eindelijk eens uit de taboe sfeer komt.
Jammer dat er altijd mensen een grapje van proberen te maken. Maar ja dat heb je op een forum.
In het begin schaanmde ik mezelf er ook voor... maar na een tijdje begin je het vanzelf lekker te vinden. Als ik nu een keertje niet hoef dan voelt ik me niet voldaan. Het is toch die heerlijke ontlading. De stress van alle dag glijd zo uit je weg.
als je genoeg vezels eet dan kun je het gewoon latedn drogen. klop je er zo van af. Tegenwoordig bewaar ik het gedroogde spul en verdien er goede boterham mee. Zeker nu moestuintjes ineens populair zijn. Ik heb al veel mensen blij gemaakt met mijn "spanning" en iedere keer als ik een jonge dame een aardbeitje weg zie peuzelen denk ik er aan .... dat moet ik niet te veel doen want oeps ! dan ga ik zo voor een tweede sessie mmmm
Heb je niet een paar varkens in je tuin lopen, die lusten dat wel
Heel erg vervelend trouwens
Ja echt heel knap van je dat je dit verteld! Ik heb zelf nog nooit in mijn wetsuit gepoept maar wel een keertje in mijn motorpak daar kennen ze dat probleem ook niks aan de hand gewoon schoonmaken!
Ik begrijp nu pas waar die klitteband straps voor om de enkels voor zijn.
Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)
Iemand de laatste tijd nog iets gehoord van de FAKER?
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Registreerde: 04 April 2015
Hallo,
Ik ben net nieuw hier op het forum en kiteboard nog niet zo heel lang. Ik kan nu zelfstandig een aantal rakjes varen en er zit goede vooruitgang in. Echter, afgelopen weekend ben ik ook gaan kiteboarden, er stond een stevige wind. Wellicht was dit te hard voor mij. Tijdens de sessie kon ik op enkele momenten mijn kite niet meer houden, door de drukte en omstandigheden vond ik dit erg beangstigend. Tijdens een van deze moment heb ik helaas in mijn wetsuite gepoept....
Mijn vraag aan jullie als beginner,
Hebben jullie ook wel eens in jullie wetsuit gepoept? Zoja, hoe kan ik mijn angsten overwinnen?
Hoop graag serieus genomen te worden, dit is helaas echt gebeurd en de situatie was geen pretje...
gr Gerrit