Kiter vaart mijn kite doormidden!

Door: cozmo Reacties: 70 Hits: 8725
cozmo 30 May / 2007 / 18:22

Maar even een eigen topic aangemaakt aangezien ik toch wel graag meer info over/van die gast wil hebben die mijn kite is ingevaren zodat ik er verzekeringswerk van kan maken. Hieronder het hele verhaal met foto's van de schade.

Zo, hier dan maar het hele verhaal plus foto's. Wil graag ook jullie advies wat nu te doen als je tips hebt.

Gisteren 29-5 dus naar de Slufter gegaan met een vriend. Had net mijn nieuwe Torch II 6 meter binnen en het waaide redelijk hard. Wilde die Torch dus even testen, maar eigenlijk te weinig wind. Toen maar een 9 meter gepakt om vervolgens weer de Torch 6 meter te pakken omdat de wind was toegenomen.

Ik voer weg weg van het strand bij de 2de trap, het was nog hoog water. Op 20 a 30 meter van de kant zet ik een sprong in waarbij ik onder mijn kite doorvlieg en in het water viel. Er stond geen druk meer op de lijnen waardoor mijn kite uit de lucht viel. Hij valt op het water en plots ziek ik vol een kiter dwars door mijn kite varen. Meteen zie ik al dat er een scheur in mijn kite zit. Diegene die door mijn kite heen vaarde reageerde meteen boos op mij. Zijn boardje lag nog op/in mijn kite. Hij deed echt moeilijk en nauwelijks moeite om zijn boardje er snel uit te krijgen waarna mijn kite de lucht in ging met zijn boardje nog aan een stuk doek bungelend. Kite ging weer te water en hij deed nog maar eens een poging om zijn boardje te pakken.

Eindelijk heeft hij hem er uit, eerste wat hij doet is dat ding onder zijn voeten zetten en wegvaren. WTF dacht ik, geen sorry en niet eens even naar de kant komen om dit op te lossen. Arno wist mij meteen te vertellen dat het een Duitser was.

Heb toen iets van 20 tot 30 min. op het strand gewacht voordat hij het water af kwam. Samen met een vriend van mij daar naartoe gelopen, hij bleef maar beweren dat het mijn fout was en dat hij al full speed aan het varen was. Hij beweerde dat hij 30 km/h ging terwijl het echt niet ver van de kant af was waar hij ook vandaan kwam varen. Volgens hem zijn dit soort ongelukken altijd je eigen fout. Werd echt pissed, ik zei van ik wil het oplossen met verzekering. Hij zei dat hij hier niet voor verzekerd was en dat hij dat echt niet ging regelen. Het was volgens hem nog altijd mijn schuld. Hij kon volgens zichzelf niet meer afremmen, omdat hij al zo hard vaarde en die kite net voor hem in het water terecht kwam. Maar aan de andere kant heeft hij ook gezegd dat hij mijn kite uit de lucht zag dwarrelen. Lijkt mij dan logisch dat je niet vol richting een vallende kite gaat varen, laat staan er dwars doorheen.

Hij was totaal niet bereid om tot een oplossing te komen en ging vrolijk naar huis toe. Heb geen kenteken van zijn auto, maar weet wel in wat voor een auto hij rijdt. Hij wilde niet zijn gegevens geven.

Op het strand heb ik het er nog even met iemand anders over, die zei dat ik het moest laten repareren. Maar toen ik goed naar mijn kite keek zag ik dat er een heel stuk doek ontbrak. Een andere kiter op het strand wist te zeggen dat het nog in zee dreef waarna ik het eruit heb gevist. Dit snapte ik niet helemaal, maar na wat denken besefte ik dat toen zijn boardje aan een stuk doek in de lucht hing het vast zat aan zijn board. Kennelijk heeft hij zijn board van mijn kite verwijderd door een stuk doek eruit te trekken. Helemaal relaxt zo'n gast die niet eens de moeite doet om voorzichtig te zijn en de schade te beperken.

Wat moet je nou hier mee? Ik ben van plan aangifte te doen bij mijn verzekering en erbij te vermelden dat ik nu nog geen gegevens van de andere partij heb, maar dat ik daar wel achteraan ga.

Het gaat hierbij dus om een duitser die redelijk nederlands kon spreken. Schat hem in de 40. Hij beweerde dat hij al 15 jaar op de Slufter kwam waarvan 8 jaar windsurfen en 7 jaar kiten. En dan nog dus kennelijk altijd niet kunnen kiten. Hij voer met een rode Cabrinha bow 9 meter. Verder reed hij in een zilver/grijze Volkswagen Touran of Sharan. In ieder geval een soort van espace model zegmaar. Zijn kentekenplaat bevatte een A en C in het begin. Volgens mij begon het met AC.

Pas dus op als je in de buurt van deze gast kite. Hij heeft kennelijk geen fatsoenlijk verstand, geen kiteskills en is ronduit asociaal!

The edge is a dangerous place to live!

johndoe 30 May / 2007 / 18:25
nu ik de foto's goed zie zie je ook hoe erg de schade..is ik zou echt onwijs pissig zijn op die gozer

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Slis 30 May / 2007 / 18:26

Crap...

Hoop voor je dat de verzekering over de brug komt,
zoiezo naar de politie gaan en aangiften doen,

had je eigenlijk meteen moeten bellen de politie

(als iemand niet meewerkt dan he..)

In hoop voor een goede afloop!

BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Chrisje 30 May / 2007 / 18:35
elk zen mening...
Addict Of Wind

Josj 30 May / 2007 / 18:37
WTF , veel succes gast

Josj had een 4 sterren sessie in Oostende met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2012)

OLIVIER 30 May / 2007 / 18:38

Very bad shit , natuurlijk makkelijk zeggen achteraf maar had die kerel toch niet zonder slag of stoot laten vertrekken. Zou mij trouwens sterk verbazen moest de kerel geen familiale verzekering hebben....

Robster666 30 May / 2007 / 18:47
Je moet zo klote Duitser meteen op z´n smoel tikken,  ha ha

cozmo 30 May / 2007 / 18:52
quote: Chrisje - Woensdag 30 Mei, 2007(18:35)
elk zen mening...

En je bedoelt hiermee?

brokkepiloot 30 May / 2007 / 19:18

damn...kvind dat je veel geduld hebt, kwas al meteen door het lint gegaan, al helemaal als blijkt dat ie zun boardje eruit haalt met doek en al hopelijk werkt de verzekering mee, succes!

brokkepiloot had een 5 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

starsailorkite 30 May / 2007 / 19:32

amai, serieze schade, met de duitsers heb je niets dan last...

laatst in Workum eerst een surfer los in mijn kite gevaren toen hij naar beneden viel omdat ik een mislukte spong maakte en ik mijn bar had gelost (en die sprong maakte ik echt wel toen er niemand in de buurt was!) maar die mannen zien je kite vallen en blijven volle gas doorsurfen...

toen de kite beneden lag tot 2 x toe stomme duitse surfers in mijn lijnen gevaren met hun vin... dat zie je echt niet als er een kite ligt op 2 meter afstand dat er dan ook wel een kiter en een paar lijnen aanhangen zeker?

jordy_hero 30 May / 2007 / 19:38

damn dit is echt klote maar ik denk dat je die gast voorlopig niet meer ziet ...

volgende keer goed tegen zijn poot aantrappen dan kan hij ook niet meer weg lopen

Bruut kite :)

Vliegermannetje 30 May / 2007 / 20:03
Het is maar net hoe je het ziet.. Als ineens een kite voor je neus in het waterklapt, en je kan niet afremmen, is dat redelijk logisch.. Verder zou ik het niet weten hoe het zit, was er niet bij ofzo..
Shut the fuck up and LOOP that shit!

Thetheo 30 May / 2007 / 20:10

ik vind het nogal domme reacties hier. Jij maakt n.b. een sprong (met iemand niet ver downwind van je!),  en jou kite landt dan voor zijn neus zodat hij niet meer kan ontwijken. Hij gaat heus niet expres over jou kite varen.

Mijn mening is dat als je een sprong inzet je voldoende downwindruimte moet hebben zodat (zelfs als je kite crashed) hij niet bij anderen in de buurt kan komen. Ik zou me ook dood schrikken als iemand zn kite zo vlak bij mij crashed. Daarom was hij sowieso boos denk ik.

Dus jij springt jij crashed je kite in de buurt van die persoon....jou schuld  ! (tenzij hij opzettelijk over jou kite gaat varen enz (maar dat lijkt me zeer onlogisch en onwaarschijnlijk).

Dus eerst kijken dan springen! Nb je had hem ook met je lijnen kunnen raken en lelijk verwonden...gek he dat ie boos is...en nu wil je hem laten opdraaien voor de schade....hallloooooooo ben ik de enige die het hier snapt??

Valt me soweiso op dat kiters maar wat raak springen zonder te kijken....en dan lekker bijna in jou lijnen te landen das pas irri!!!

Vliegermannetje 30 May / 2007 / 20:13

Cozmo is zn ei kwijt,

Je kan pas oordelen als je er zelf bij bent geweest!!

Shut the fuck up and LOOP that shit!

justin 30 May / 2007 / 20:16

quote: jordy_hero - Woensdag 30 Mei, 2007(19:38)
damn dit is echt klote maar ik denk dat je die gast voorlopig niet meer ziet ...   volgende keer goed tegen zijn poot aantrappen dan kan hij ook niet meer weg lopen

haha en dat zegt onze trouwe law-enforcer jordy
Geit

kiteboardertje 30 May / 2007 / 20:29
echt zwaar klote man ik had dat mannetje toch even met de politie en jou laten samenkomen hij had gewoon aan verzekering op moeten geven je meot altijd uitwijk voor stil liggende objecten in het water die hebben altijd voorrang
http://www.KbWorks.nl

Thetheo 30 May / 2007 / 20:47
jezus jongens blijven jullie het niet snappen. Hij crashed zn kite voor iemands neus! en nou heeft die kite voorrang?????? ik geef het op ;-)...dit soort onnozelheid kan ik niet tegenop..........

Arthur 30 May / 2007 / 20:51

Hie ook maar even dan...

Ik begrijp je teleurstelling, maar heb me wel gister rot om je gelachen en nu weer..

Sta ik ff te rusten op de kant, zie ik je kite crashen.. baf !

Komt net die Duitsre aanvaren en dus dwars door je zooi heen..

D8 je nu echt dat hij dat express deed,..

Een zooitje, maar toen een paar minuten later zijn boardje aan de flarden in de lucht hingen aan je kite

was een bizar gezicht.. een foto waard !

Enfin ik ga weer ff varen, zie ik je op de kant verhaal halen.

Laat duidelijk zijn die Duitser kon er geen reet aan doen dat jij je kite laat crashen terwijl hij relaxed uitvaart.

Het zijn mijn vrienden ook niet, maar deze kerel is ook altijd op de Slufter met windje 8 zijn ding in de winter aan het doen als jij warmpjes bij moeder aan de chocomel zit...

Maar dat je nu weer je frustratie zo op hem bot viert .. kom op .. ik zou in jou geval ook zwaar ziek zijn..

Ook met zijn evt. medeleven zou je geen nieuwe kite hebben...

"Schade meine nachbar das dein kite ganz nach dem klote ist.."

Hij dacht gewoon heel anders : weer zo'n kuthollander die zijn kite bijna op mijn kop laat klappen.. 

Be a man and get over it

Thetheo 30 May / 2007 / 20:58

thx Arthur de eerst normale slimme reactie! ;-)....en de rest nu snel je domme reacties deleten!

idefixe 30 May / 2007 / 21:00

Ik had het ergens anders ook al geroepen, staat toch geen ruk wind dus hier dan ook maar een keertje.

Als je op het water een manouvre gaat uitvoeren moet je jezelf ervan overtuigen dat je met je manouvre geen ander verkeer hinderd. Als je wilt springen ga je een stuk downwind ( manouvre) en als je dan je kite in de vaarbaan van iemand anders "parkeerd" ben jij dus fout.  Ligt je kite al in het water  kun jij niet manouvreren dan moet de ander die aan komt varen voor jou uitwijken. Is dus een kwestie van hoeveel tijd zit er tussen het moment dat jij je kite crasht en dat de andere komt aanvaren. Neemt niet weg dat de ander die bij jou de boel aan gort vaart natuurlijk wel ff moet stoppen  om gegevens uit te wisselen. Ik word er zelf trouwens ook niet echt happy van als ik volgas kom aanknallen en iemand bovenwinds gaat ff lekker springen en "parkeerd" z'n kite 10 meter voor me in het water.

Slingshot , Gibbon

BazakiLouis 30 May / 2007 / 21:00
Eens met Arthur en Thetheo !

justin 30 May / 2007 / 21:02
idd altijd voordat je een trick doet ongeacht wat, altijd ff links en rechts van je kijken of er geen andere kiter aank omt neem ruimte voor je tricks
Geit

Splash 30 May / 2007 / 21:02

Nationaliteit heeft hier natuurlijk weer geen ene reet mee te maken. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je het wel kan vergeten wat het verzekeringsverhaal betreft.

Dr. Kite (www.seaweed.be) kan dat perfect voor je repareren. Stuur hem die foto's maar eens toe.

Succes !!

Splash

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

NaRcOtIc 30 May / 2007 / 21:14

die is klote!

als je de gegevens niet direct hebt telt het niet meer voro de verzekering.. gegevens moet je de dag zelf hebben.

en gegevens weigeren te geven is strafbaar, en kan ie op gepakt worden..  

Flying: Naish Torch3 09 •• Naish Torch3 12 ••Riding: Slingshot Lunacy

cozmo 30 May / 2007 / 21:16

Arthur, je hebt het echt helemaal verkeerd. Hij kan er inderdaad niks aan doen dat mijn kite uit de lucht valt. Maar hij kan wel van koers veranderen of afremmen als hij een kite uit de lucht ziet vallen in zijn vaarrichting. Bovendien trekt hij dus met zijn board een stuk doek uit mijn kite. Niet geheel voorzichtig te noemen. En verder, wiens schuld het ook is, neem in ieder geval het fatsoen om naar de kant te komen om er over te praten. Zo gaat dit ook gewoon op de weg, je rijdt toch ook niet door na een ongeluk ook al is het niet jouw schuld?

Verder kite ik ook vrolijk met windkracht 8 en de hele winter door, beetje rare aanname doe je die niet relevant is.

En als laatste nog, een tijdje voordat dit ongeluk geboorde klapte er een kite vlak achter mij op het water, ik keek om en zag dat het een rode Cabrinha bow was (die duitser dus). We varen daarna paar keer nog langs elkaar heen, TOTAAL geen sorry zeggen ook. Ik ben dit echt nog nooit eerder op het water tegengekomen. Zeg zelf ook altijd netjes sorry als je zoiets doet.

Het gaat dus ook om hoe hij er mee omgaat, DAT is dus fout.

En nog een stuk wat ik al op kitehigh heb geplaatst:

Het was ook anders geweest als hij die kite niet uit de lucht zag vallen. Als jij een boom ziet omvallen spring je toch ook weg ipv eronder? Hij vaarde gewoon richting een uit de lucht dwarrelende kite.

PS Arthur: Een kite die uit de lucht komt vallen zonder spanning op de lijnen doet niet baf! Wel of niet expres, je moet gewoon het fatsoen hebben om even van het water te komen en er over te praten.

Ik zoek het lekker allemaal zelf wel uit, hij mag ook nog altijd vrijwillig zijn gegevens geven. Ga morgen de verzekering op de hoogte stellen en dan zie ik wel wat die er mee doet. Geeft hij niet zijn gegevens maak ik er een melding van bij de politie. Wiens schuld het is zoekt de verzekering maar uit, waarom ben je uberhaupt verzekerd als zulke dingen niet gedekt worden? Er is niet sprake van het express of niet express doen en ook niet zozeer perse wie de schuldige is, maar ik wil het wel via/met de verzekering proberen af te handelen. Zie echt het probleem hier niet van.