Kiter vaart mijn kite doormidden!

Door: cozmo Reacties: 70 Hits: 8726
e_surf 30 May / 2007 / 21:47

Succes met het melden bij de verzekering..

En hou ons op de hoogte, wie hier nu schuldige is.

Komt veel bij kijken en ook de "scheepvaartvoorrangsregels" zal worden gebruikt bij

de bepaling van de schuldige.

Pas maar op, straks ben jij de schuldige en moet jij de eventuele "nog te bedenken" schade

betalen aan zijn board/pak/kite ga maar door etc.

Ik spreek uit ervaring, ik heb hetzelfde meegemaakt in mijn windsurftijd, waarbij ik crashte

en een anders dwars door mijn setje voer, zeil gescheurd en mijn board geklieft door zijn vin.

Moest ik GVD de schade betalen aan zijn vin en zijn zelfbedachte schade aan zijn board.

En ik kon fluiten naar mijn centen.

GRRRRR, ik wind me zelfs nu weer op...........

www.kleinezonnepanelen.nl

cozmo 30 May / 2007 / 21:48
Hij heeft geen schade gelukkig. Althans, niet dat ik weet. En bovendien mag hij dat best op mij verhalen, ik ben er WEL voor verzekerd.
The edge is a dangerous place to live!

Vliegermannetje 30 May / 2007 / 21:52
Daar heeft cozmo wel gelijk in! Zodra je word aangereden in het verkeer, en je stopt niet per DIRECT, ben je de lul.. Rijbewijs wordt sowiezo ingevorderd..
Shut the fuck up and LOOP that shit!

isomis 30 May / 2007 / 22:03

Hoeveel seconde zat er tussen het moment dat hij op het water lag en de duitser vol je kite inging? Als het binnen 6 seconde is, dan zit je echt zelf fout. In die 6 seconde heb ik ook rekening gehouden dat de varende Duitsers even niet 100 alert was.

Oh ja mijn opa krijgt ook nog steeds zijn fiets terug van een Duitser 

zucht...

NaRcOtIc 30 May / 2007 / 22:07
6-secondenregel??
Flying: Naish Torch3 09 •• Naish Torch3 12 ••Riding: Slingshot Lunacy

cozmo 30 May / 2007 / 22:12
Die ken ik niet, verklaar je nader aub.

isomis 30 May / 2007 / 22:17

Naja 6 seconde is geschat. Ik zelf zat te denken ik vaar lekker op het water en ineens in een seconde valt een kite voor me neus dan kan ik hem niet uitwijken. Daarnaast is er ook een kans dat hij net even ergens anders naar keek, dan is fr reactietijd al weer  ongeveer 3 secondenen als hij even was weg gedizzelt dan  kan het wel 6 seconde duren voordat hij het merkt.

In alle gevallen kan je het hem niet kwalijk nemen. Heeft een beetje maken hoelang je kite al in het water lag te drijven. 

zucht...

Chrisje 30 May / 2007 / 22:32
quote: Thetheo - Woensdag 30 Mei, 2007(20:10)
ik vind het nogal domme reacties hier. Jij maakt n.b. een sprong (met iemand niet ver downwind van je!),  en jou kite landt dan voor zijn neus zodat hij niet meer kan ontwijken. Hij gaat heus niet expres over jou kite varen.   Mijn mening is dat als je een sprong inzet je voldoende downwindruimte moet hebben zodat (zelfs als je kite crashed) hij niet bij anderen in de buurt kan komen. Ik zou me ook dood schrikken als iemand zn kite zo vlak bij mij crashed. Daarom was hij sowieso boos denk ik.   Dus jij springt jij crashed je kite in de buurt van die persoon....jou schuld  ! (tenzij hij opzettelijk over jou kite gaat varen enz (maar dat lijkt me zeer onlogisch en onwaarschijnlijk).   Dus eerst kijken dan springen! Nb je had hem ook met je lijnen kunnen raken en lelijk verwonden...gek he dat ie boos is...en nu wil je hem laten opdraaien voor de schade....hallloooooooo ben ik de enige die het hier snapt??   Valt me soweiso op dat kiters maar wat raak springen zonder te kijken....en dan lekker bijna in jou lijnen te landen das pas irri!!!

vind ik ook...
Addict Of Wind

C0G 30 May / 2007 / 22:36

Ik was er niet, dus ik kan er ook niet over oordelen.

Maar het is K*t van je kite, dus logisch dat je kwaad bent, en dat je dat uit op die Duitser.

Maakt natuurlijk geen reet uit of 't een Duitser was of niet.  

Ik wens je veel succes met de verzekering, misschien haal je er nog wat uit, maar daar ben ik pessimistisch over. Verzekeringen hebben echt niet het beste met je voor. Mijn advies is om die kite asap te laten repareren, en zodra 't kan er een goeie sessie mee te varen, zodat je je niet blijft opvreten. Hoe drukker je je erover maakt, hoe gefuckter je je gaat voelen, waardoor je je nog drukker gaat maken...voordat je het weet zit je in een neerwaardse spiraal en eindig je in het gesticht. Loslaten en snel het water op!

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

surferboy911 30 May / 2007 / 22:50
Cozmo voeg mij ff toe op msn, ik kan je mss helpen, staat onder envlopke, ben niet die duitser maar iemand anders ...
Go Big or GO HOME!!!

cozmo 30 May / 2007 / 22:55
Is een gmail adres, dat klopt? Heb je iig net toegevoegd. Zo niet, wil je mij dan even toevoegen? Mijn e-mail staat ook gewoon onder het envelopje en is wel hotmail adres.

Kamo 31 May / 2007 / 00:28
@ cozmo... je kunt niet verwachten dat iedereen het met je eens is, en je verwachtingspatroon van de reacties hier zijn wel erg in je voordeel gesteld..... het is erg vervelend, maar iedereen zal er zijn of haar mening over hebben, en ook nog eens ongegrond omdat ze 100% eenzijdig zijn bericht... heeft niemand het gezien (verder dan Arthur) die er een zinnig woord over kwijt kan?
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

cozmo 31 May / 2007 / 00:40

Ja, maar niet iedereen zag alles gebeuren vanaf het begin. Arjan, met wie ik was gaan kiten stond erbij toen die gast van het water af kwam en ik hem dus sprak. Daarnaast waren Denis en Thijs net hun kite aan het oppompen en zagen zo ook niet alles, wel dat zijn board in mijn kite zat en wat er daarna allemaal gebeurde.

Er waren wel wat meer mensen aanwezig, of die wel alles gezien hebben zou ik niet weten. Weet ook niet hun naam verder.

Annie 31 May / 2007 / 01:05
Bij mijn nieuwe kite stond helaas helemaal geen naambordje, toen er afgelopen weekend op het KBO ineens een scheur in zat
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

Kikine 31 May / 2007 / 01:46

Ik zeg....pakken die gast.

Verder kiters voor kiters....hoeveel leden hebben we admins?

Wellicht dat we Cozmo een ieniemiene bijdrage kunnen leveren om het leed te verzachten?

Als we 1000 leden hebben...50 eurocent doneren..dragen we Cozmo een warm hart toe?

Uiteraard gaat het om het principe, maar als we als werknemer, zelfstandige of student een bijdrage van 50 cent kunnen doen, vind ik het wel een nobel streven!

Cozmo, sterkte morgen bij al het geregel!! Laat ons ff weten hoe of wat!

x Caroline

My passion is in the air...

Fokke 31 May / 2007 / 08:34
allemaal 10 ct want de reparatie zal iets van 100/150 euro kosten schat ik
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Magic_Ed 31 May / 2007 / 08:38

Jongens, de essentie is dat de duitser gewoon ze gegevens had moeten geven. De rest van het verhaal ligt buiten onze kennis vrees ik.

Over het 50 cent verhaal:

Als je geld terug wilt als je spullen kapot gaan zijn er verzekeringen.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Fokke 31 May / 2007 / 09:16

Volgens mij zijn die lange reacties van Cozmo hier gewoon studieontwijkend gedrag

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

cozmo 31 May / 2007 / 09:26

Fok jou Fokke . Jij hangt al lang weer achter msn voordat ik ook maar mijn pc heb aanstaan.

Bovendien moet je ontopic blijven hehe.

Flywoods 31 May / 2007 / 09:42

Helemaal eens met the Theo enz

Het is allemaal wel heel erg naar jezelf toegeredeneerd Cozmo. Jij maakt een sprong met minder dan lijnlengte ruimte beneden je (lijnlengte is eigenlijk nog veel te krap als er wat misgaat zi word je ook nog eens meegesleeurd, zou minstens het dubbele aanhouden). Bij een sprong kan van alles misgaan. Dat is dus al niet zo'n handige zet.

En je kan er niet vanuit gaan dat iedereen vliegensvlug kan reageren. Die duitser heeft dat echt niet met opzet gedaan. Eerlijk gezegd heeft die duitser meer reden om pisst off te zijn dan jij. Jij maakt die sprong met veel te weinig ruimte.

Ik was er niet bij maar uit jou eigen verhaal zou ik heel andere conclusies trekken dan jezelf doet.

www.monofoil.com "Changing the course of sailing forever"

cozmo 31 May / 2007 / 09:47

Nogmaals, wat mij betreft zoekt de verzekering uit wie de schuldige is. Het is debiel om niet eens van het water af te komen om het er over te hebben. Na een ongeluk vaar je niet gewoon vrolijk door. Je wisselt gegevens uit, dat is een normale gang van zaken. Doe je dit niet dan is het waarschijnlijk nog strafbaar ook... ik zal wel zien.

Pfff, ik ga ook niet meer in discussie. Heeft weinig zin. Ik regel het zelf wel met politie en verzekering. Gegevens van de andere partij (die duitser) zijn welkom. Vooral zijn kenteken. Het begint met AC en volgens mij daarna HR. Hij rijdt in een zilver/grijze "espace" achtige auto. Zou goed de Touran of Sharan kunnen zijn.

Wat mij betreft is de discussie klaar, tenzij iemand vindt dat hij nog nuttige input heeft.

temp_spikey 31 May / 2007 / 10:25
quote: Magic_Ed - Donderdag 31 Mei, 2007(08:38)
Jongens, de essentie is dat de duitser gewoon ze gegevens had moeten geven. De rest van het verhaal ligt buiten onze kennis vrees ik.   Over het 50 cent verhaal: Als je geld terug wilt als je spullen kapot gaan zijn er verzekeringen.

soo treu ...zoals ik al zei .....is een ongeluk ...schuld is een zaak voor de verzekering .....normaal fatsoen en gegegevens uitwisselen ...en je bent nog welkom in nederland

.....

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

Jurrien 31 May / 2007 / 10:53

Heb ik ook een keertje in tArifa gehad met een onverzekerde spanjool..

Ik heb die OEN aan zijn oren naar de dichtst bijzijnde ATM gesleurd.

Afkommen met dat geld.. Als ze niet mee werken moet je het recht in eigen handen nemen.

Succes ermee

---===Kitefabriek IJmuiden===--- Kite reparaties zoals het hoort! facebook.com/kitedokter

Kikine 31 May / 2007 / 10:53
quote: Magic_Ed - Donderdag 31 Mei, 2007(08:38)
Jongens, de essentie is dat de duitser gewoon ze gegevens had moeten geven. De rest van het verhaal ligt buiten onze kennis vrees ik.   Over het 50 cent verhaal: Als je geld terug wilt als je spullen kapot gaan zijn er verzekeringen.

Jongons jongons!!!  Wat een gemier zo op deze ochtend!

Die 50cent veranderen we wel in 10cent, bedankt Fokke voor de tip!

Het 10cent verhaal .. ik bedacht me dat voor het geval de verzekering niet wil uitkeren...blijkbaar verwacht ik wat teveel van de medekiter in dit soort situaties...om ff een student uit de brand te helpen alst niet anders kan. stom stom stom

Fijne dag allen!

My passion is in the air...