Kiter vaart mijn kite doormidden!

Door: cozmo Reacties: 70 Hits: 8727
Flywoods 31 May / 2007 / 11:02

Ik vermoed dat die duitser niet eens op de gedachte kwam dat het zijn schuld zou kunnen zijn en ik kan uit niets opmaken dat dat een onredelijke gedachte was.

En misschien is het voor de verzekering nodig dat je zijn gegevens hebt ook al is het zijn schuld niet maar ik vraag me dat af en ik kan me ook voorstellen dat je daar in je boosheid even niet aan denkt en denkt ja, jammer voor zijn kite maar eigen schuld en doorvaart.

Maar het blijft natuurlijk wel zonde voor je kite. probeer het gewoon alleen te verhalen, en probeer met zorgvuldiger kiten je spullen te sparen zou ik denken.

www.monofoil.com "Changing the course of sailing forever"

StefanoMallorca 31 May / 2007 / 11:03
quote: cozmo - Donderdag 31 Mei, 2007(09:47)
[..] Pfff, ik ga ook niet meer in discussie. Heeft weinig zin. [..]      

Cozmo, je kan verwachten dat niet iedereen het met je eens is. Ik denk dat je het als positief moet zien dat er ook mensen zijn die het van de andere kant kunnen bekijken.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Pieces 31 May / 2007 / 11:22

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het geven van gegevens en schuld. Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar volgens mij is het zo in Nederland dat als je iets van een ander sloopt, je dat gewoon via de verzekering regelt.

Weet je wat het is, je hoeft in een dergelijk geval niet eens over schuld te discussiëren met de andere partij, er zitten namelijk hele teams bij verzekeringsmaatschappijen die dat tot een kunst verheven hebben. Het is net of (verzekerde) mensen het uit hun eigen zak moeten betalen.... je bent niet voor niets verzekerd hoor

Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

Flywoods 31 May / 2007 / 11:30

Ik vraag me af of iedereen wel weet of ie verzekerd is als ie aan het kiten is en eigenlijk ik ook. Ik heb een aansprakelijkheidsverzekering via het nkv maar als je die niet hebt vergoedt je algemene aansprakelijkheidsverzekering het dan ?

www.monofoil.com "Changing the course of sailing forever"

johndoe 31 May / 2007 / 11:38

Eej man, gecondoleerd met je kite.

Wie er nu voorrang of schuld heeft laat ik maar even aan de rest over, daar weet ik nog niet zo veel van, maar het feit dat iemand niet verzekerd is wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet aansprakelijk is (als hij al aansprakelijk is) . Dat is idd iets wat jouw verzekeraar maar moet uitzoeken. Als ik jou was zou ik zijn gegevens proberen te achterhalen en die doorgeven aan jouw verzekeraar en nu in ieder geval het "ongeval" al melden.

Echt een streek voor een duitser trouwens om te weigeren zijn gegevens te geven.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

steef 31 May / 2007 / 12:20

Ik vind het echt lullig van je kite maar als iemand z'n kite voor mij crash en ik vaar er doorheen vind ik echt niet dat het mijn schuld is. Dan kan je het hebben over genoeg reactietijd, maar niemand gaat express door een kite heen varen. Al is het maar voor je eigen veiligheid. 

Ik heb zelf ook een keer m'n kite neer laten klappen voor iemand's neus. Die is er toen ook doorheen gevaren maar wonder boven wonder bleef dat ding heel. Ik heb toen zelf m'n excuses aangeboden want het was toch echt mijn fout.

Ik zou dan ook niet m'n gegevens achter gaan laten voor iets waar ik geen schuld aan heb.

Verder echt niet kloterig bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens. 

dare 31 May / 2007 / 14:31

Ik reageer bijna nooit op hanglos maar ik moet nu even reageren , ik vind dat als je een sport uitvoert je

bewust kiest voor een risico. Als ik zou voetballen en iemand maakt een sliding om de bal te pakken en ik val en breek wat ... dan denk je : kan gebeuren in de sport....

Je springt met kiten ,  je kite crashed en iemand die al 15 jaar watersport ervaring heeft vaart over je kite heen omdat jij springt terwijl er geen ruimte was om te corrigeren als er wat mis ging en nu heeft hij het gedaan?

Stel de duitser knalde in jouw kite en daarna brak zijn board en scheurde zijn kite , had jij dan zijn spullen betaald?

Ik vaar dus in een gebied met beginners en hou er standaard rekening mee dat iemand niet snel kan stoppen of omdraaien. Iemand heeft een keer mijn kite verkeerd opgelaten en ik had toen ook een scheur in het doek , ook zelf moeten betalen. Ik vraag iemand om een gunst en kan niet later de rekening presenteren

Mario 31 May / 2007 / 14:43

in mijn ogen heb je hier twee dingen,

het eerste is dat je kite crashed en iemand vaart er doorheen,

das klote,en heel moeilijk te bepalen wie er schuldig is,

het tweede,dat de persoon die door je kite is gevaren heel slordig zijn board er van tussen heeft gehaald,dat is gewoonweg grof te noemen vind ik,en daardoor zal je ook een stuk meer schade hebben dan dat er in eerste instantie was,voor dit deel zal je aangifte kunnen doen lijkt me.

toch even de gegevens van die persoon zien te achterhalen lijkt me

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Jackee 31 May / 2007 / 14:56
niet mekkeren!
If I had to rate kiteboarding, it would be right up there next to shitting and cumming!

NaRcOtIc 31 May / 2007 / 15:01
woord 
Flying: Naish Torch3 09 •• Naish Torch3 12 ••Riding: Slingshot Lunacy

cozmo 31 May / 2007 / 16:07

Ik had wel degelijk mijn gegevens gegeven ja. Hier ben je tenslotte gewoon voor verzekerd neem ik aan. Als zijn spullen stuk waren gegaan had ik dat zeker klote voor hem gevonden en had ik geprobeerd hem hierin tegoed te komen via mijn verzekering. Je helpt hierbij elkaar toch neem ik aan? Het is maar net je instelling lijkt mij.

Over dat kit eoplaten en vervolgens een scheur in je doek, daar is diegene dan toch ook voor verzekerd? Het lijkt wel net of het een schande is om zulke dingen bij de verzekering te melden. Je betaalt toch vrolijk elk jaar/maand premie. Betekent het dan dat je altijd voor niks betaalt en dit soort dingen gewoon niet probeert te regelen. Dat vind ik echt onzin.

Sommige mensen lezen niet alles kennelijk en trekken alles uit verband. Ik verwacht gewoon simpelweg een normalere omgang met elkaar in zulke situaties, ongeacht wiens fout het is.

The edge is a dangerous place to live!

steef 31 May / 2007 / 16:23

Zomaar alles proberen te claimen bij je verzekering leidt tot hogere premies voor iedereen. Zolang iets niet je schuld is, is het onzin om het toch te proberen te claimen in de hoop dat ze het voor je betalen.

Dat van dat stuk doek weet je ook niet zeker. Voor hetzelfde geld hing het aan zijn fin en was het al van je kite af toen hij weer verder vaarde. Hij kan het wel nooit gemerkt hebben.

Een normale omgang is allicht de bedoeling maar jij vind duidelijk dat die duitser's verzekering maar moet betalen voor iets wat uiteindelijk jouw verantwoording is.

jorrit 31 May / 2007 / 21:24

Ten eerste: Ja, het was netjes geweest als hij even langs was gekomen om de boel te bespreken. Ik vraag me alleen wel af hoe jouw reactie was toen ie net door je kite heen voer. De manier waarop je toen hebt gereageerd kan mee hebben gespeeld in de reactie van de betreffende duitser...

Verder lees ik wel goed en denk ik dat je de omschrijving van de gebeurtenis zeker zal aan moeten passen. Op dit moment blijkt uit je verhaal duidelijk dat het jouw fout was. Je enige argument is dat de duitser de kite naar beneden zag drarrelen, maar het lijkt me zeer sterk dat ie vervolgens expres je kite in vaart

Zomaar claimen bij de verzekering is gewoon fout.

Mensen die dat doen zorgen er mede voor dat verzekeringen nu zo moeilijk doen met uitkeren van een schade... 

Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

Pieces 31 May / 2007 / 23:01
quote: jorrit - Donderdag 31 Mei, 2007(21:24)
Zomaar claimen bij de verzekering is gewoon fout.Mensen die dat doen zorgen er mede voor dat verzekeringen nu zo moeilijk doen met uitkeren van een schade...   

De verzekering oplichten is fout, een claim indienen in een geval zoals dit niet, vind ik.

Kijk, er is gewoon geen vast regelement voor kiten zoals dat bijvoorbeeld in het verkeer het geval is(naar mijn weten...). Tuurlijk is daar een gedragscode, maar die kun je interpreteren zoals jezelf wilt. Daarom hou je in dit soort gevallen eindeloze discussies over schuld.

Kijk, we praten hier niet over een item van 50 Euri. In zo'n geval zeg je sneller, laat maar zitten. Nee, het gaat om een kite van 500 Euri. Logisch dat Cozmo er ziek van is dat ie naar de klote is en logisch dat er gekeken wordt naar en mogelijk om schade te verhalen. Ik zou hetzelfde doen als mijn Torch2 er zo bij lag....

Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

roberto-b 01 June / 2007 / 13:27

Jij chrasht je kite.... die Duitser had misch wat netter kunnen Reageren maar(maar hoe reageerde jij?) wat jij nu doet kan ook niet echt volgens mij. ik was er niet bij maar kan uit de reacties wel opmaken dat het jou schuld was dat die dude in je kite voer. als iemand zijn kite voor mij zou chrashen en ik zou er vol op invaren dan zou ik ook mijn gegevens niet aan je geven. al was het alleen maar om de gedachtengang(die ik nu een beetje op begin te maken uit jou reacties) van jou dat je geld van mijn verzekering zou kunnen proberen te tillen en dan alsnog je kosten op me te verhalen.  .

ohja en ik ben ook Absoluut geen vriend van onze oosterburen op het water (in workum en mirns word je zelfs al bijna standaart in het Duits aangesproken) maar iemand proberen te tillen omdat het zogenaamd zijn schuld is vind ik een beetje zielig....

Mario 01 June / 2007 / 13:28
roberto,dat maken de verzekeringen zelf wel uit,of ze betalen of niet
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Chrisje 01 June / 2007 / 20:41
quote: steef - Donderdag 31 Mei, 2007(12:20)
Ik vind het echt lullig van je kite maar als iemand z'n kite voor mij crash en ik vaar er doorheen vind ik echt niet dat het mijn schuld is. Dan kan je het hebben over genoeg reactietijd, maar niemand gaat express door een kite heen varen. Al is het maar voor je eigen veiligheid.  Ik heb zelf ook een keer m'n kite neer laten klappen voor iemand's neus. Die is er toen ook doorheen gevaren maar wonder boven wonder bleef dat ding heel. Ik heb toen zelf m'n excuses aangeboden want het was toch echt mijn fout.  Ik zou dan ook niet m'n gegevens achter gaan laten voor iets waar ik geen schuld aan heb.  Verder echt niet kloterig bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens. 

HELEMAAL MEE EENS
Addict Of Wind

johndoe 02 June / 2007 / 13:01

ik had jou board op je kop doormidden geslagen als jij je kite op mijn kop had gecrashed met windkracht 7. Je mag dus blij zijn dat het een duitser was en geen nederlander.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

gaykiter 02 June / 2007 / 20:00

Joehoe allemaal saampjes,  Joehoe Cozmo,

Zonde van je Robbie Naishvlieger   .... bruin-rose  zijn ook mijn lievelingkleuren

Ik ken die gast ..... das  Stefaan            

Die auto ken ik zelfs van de binnenkant.    Z'n nummerplaat is  trouwens BU-MS-02

Ik waarschuw je Cozmo !!

Stefaan is een echte billekletser,  hij draagt zelfs een Lederhose onder z'n wetsuit....... te dol gewoon.    

Z'n bijnaam is:  "Das U-Boot" ........  hij heeft nogal een fikse periscoop als je begrijpt wat ik bedoel.

Pak hem maar terug hoor !! ..... hij heeft mij de laatste keer ook weer flink te pakken genomen !!

Die valse Draak !

SUCCES 

Gaykiter

PS   Cozmo wanneer het niet knettert (waait)  kunnen we hem misschien saampjes gaan zoeken 

joooeeeehoooeeee allemaal saampjes

wietiesweety 02 June / 2007 / 20:09

kan je niet gewoon zo gaan kiten zoals je kite er nu uitziet? meer depower mogelijkheden.

Als je nou eens nog een keer rustig opschrijft wat er nu precies is gebeurt dan kunnen wij jou raad geven, het is allemaal zo vaag. Want welke mafkees onhoudt geen kenteken van iemand die net zijn kite doormidden heeft gevaren.

Wat heb jij tegen de deutscher gesagt en wat hij tegen jou?

We willen je allemaal helpen...

Spater,

Wiet

johndoe 24 November / 2008 / 17:15
Quote: Thetheo - Woensdag 30 Mei, 2007 20:10
ik vind het nogal domme reacties hier. Jij maakt n.b. een sprong (met iemand niet ver downwind van je!), en jou kite landt dan voor zijn neus zodat hij niet meer kan ontwijken. Hij gaat heus niet expres over jou kite varen. Mijn mening is dat als je een sprong inzet je voldoende downwindruimte moet hebben zodat (zelfs als je kite crashed) hij niet bij anderen in de buurt kan komen. Ik zou me ook dood schrikken als iemand zn kite zo vlak bij mij crashed. Daarom was hij sowieso boos denk ik. Dus jij springt jij crashed je kite in de buurt van die persoon....jou schuld ! (tenzij hij opzettelijk over jou kite gaat varen enz (maar dat lijkt me zeer onlogisch en onwaarschijnlijk). Dus eerst kijken dan springen! Nb je had hem ook met je lijnen kunnen raken en lelijk verwonden...gek he dat ie boos is...en nu wil je hem laten opdraaien voor de schade....hallloooooooo ben ik de enige die het hier snapt?? Valt me soweiso op dat kiters maar wat raak springen zonder te kijken....en dan lekker bijna in jou lijnen te landen das pas irri!!!

Maar dan vaar je toch niet weg zonder iets te zeggen?