actuele windgegevens Mirns & Workum

Door: nils Reacties: 5 Hits: 2605
nils 05 July / 2010 / 15:51
Het ei is gelegd, we gaan op vakantie naar Friesland! Normaal kijk ik voor actuele windgegevens op actuelewaterdata.nl en dan is de info over IJmuiden en Hoek van Holland heel handig en voldoende. Nu ben ik dus op zoek naar een site voor de actuele windgegevens in Mirns en Workum. Ik ken uiteraard www.vliegerweer.nl . Kennen jullie nog meer andere sites die me kunnen helpen met de beslissing om wel of niet te gaan. Het is namelijk net te ver rijden vanaf de verblijfsplek om te gokken... En weet iemand ook hoeveel knopen er op vliegerweer moet staan wil je met 85kg en een Waroo 11m2 kan varen?

Alvast bedankt!
Zo de wind waait waait mijn jasje.

stefann 05 July / 2010 / 18:43
www.windguru.com
Minstens 18 knopen om goed te kunnen varen.

willes 05 July / 2010 / 19:35
gewoon naar buiten kijken, ik weet niet waar je zit maar als je aan t ijsselmeer zit is dat t meest betrouwbaar

willes had een 4 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2008)

mkite 06 July / 2010 / 06:11
Quote: willes - 5 juli, 2010 (20:35)
gewoon naar buiten kijken, ik weet niet waar je zit maar als je aan t ijsselmeer zit is dat t meest betrouwbaar

Nou dat valt heel erg tegen, Mirns staat er om bekend dat het er windstil kan zijn terwijl je op andere plaatsen langs het IJsselmeer dan makkelijk kunt kiten.

Maar de site van het KNMI geeft ook wel een redelijk goede actuele windweergave als je nog een andere zoekt.

nils 06 July / 2010 / 07:52
We verblijven in St. Nicolaasga, da's toch wel redelijk stukje van het water af.... En dus een half uurtje rijden, zonde als je voor niks rijdt toch?!
Zo de wind waait waait mijn jasje.

idefixe 06 July / 2010 / 13:24
Voor Mirns kun je het beste kijken op de actuele data op windfinder ( Stavoren) .
Met zuidoost staat er op Mirns vaak net ff wat meer wind. Met zuid / zuidwest en west staat er op Mirns geregeld minder wind.
Buien trekken vaak ten westen ( Stavoren) of ten oosten ( Lemmer) aan Mirns voorbij.
Komt er bij Mirns wel een bui over dan heb je meestal ook meteen een zware bui te pakken.
Slingshot , Gibbon