Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)
Kasper-Leiden had een 1 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 13 - 15 knots op zijn North Rebel (2011)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
Registreerde: 12 October 2009
Heb zelf een PCL (achterste kruisband letsel) opgelopen dit jaar in april...
De arts vertelde me dat het om een 2de graad PCL letsel ging, 2de graad zijn de twijfelgevallen vaak wanneer het over operatie gaat...
Bij een 2de graad hangt het ligament nog voor een stukje vast.
Bij mij besliste de arts nog niet in te grijpen... hij is op de hoogte van de intensiteit van de sport die ik doe, en het is een arts die hoog aangeschreven staat voor knie/sport blessures (hij is oa arts van een 1e klasse voedbalploeg hier)
Nu heb ik maanden lang fysio gevolgd om de omliggende spieren sterker te maken... maar nu na meer dan 6 maanden kan ik op vlak van sport nog bijna niks... ik "kan" wel dingen doen.... maar na een sportieve inspanning heb ik tot 2 a 3 dagen nadien pijn... gevolgd door zelfs enkele dagen zoals "her fick" lopen met een mankebeen...
Sinds men ongeval heb ik slechts 4 kitesessie gehad... ik kan leven als een "normale mens..." sportschool gaan en uitgaan... boring !!! ik wil weer keihard kitesurfen en doen wat ik graag doe !!!!!!
Zijn er mensen met de zelfde ervaring... het gaat wel specifiek over PCL... niet mediale band of zo, dat geneest snel (heb ik in het verleden al gehad)
en naar de ingreep toe... zijn er mensen die een ingreep gehad hebben met een PCL letsel?
Hoe lang duurde het eer je zonder krukken vlot kon rondlopen nadien?
kan je al snel weer gaan werken na een ingreep? (wil geen werktijd verliezen)
Kan het überhaubt nog beter worden zonder ingreep?
ervaringen please? ik kom crazy !!!