Go pro filmpjes haperen!

Door: Joker Reacties: 13 Hits: 27155
Joker 15 April / 2013 / 20:23
Beste hanglossers..
Nu onlangs bezig met m'n go pro.. Maar als ik die filmpjes op de pc wil afspelen is een drama. Het hapert het gehele filmpje.
Nu heb ik zitten zoeken al op internet.
Via media player lukt al helemaal niet. Via Quicktime player ook niet. En ook niet via VLC player.. pff
Heb gewoon een Sandisk 32 GB class 10 kaartje dus die moet goed zijn dacht ik zo..
Hoe gaat het wel lukken?
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

Joker 15 April / 2013 / 20:26
En oja hebben zo'n acer pc.. echt oud is ie niet.. 2 jaar meschien

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

spoetnik 15 April / 2013 / 20:31
Speel je de film direct van je GoPro af via USB, of kopieer je de film eerst naar je HD??

Dat eerste is het tragste, dat tweede gaat het snelste.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Remco_12 15 April / 2013 / 21:48
ey Joker,

op welke stand film je ?, fulld hd (1080) 60fps? Je zal merken dat veel videokaarten dit niet trekken, Heb zelf het zelfde probleem gehad, Film nog steeds op 60fps maar zet ze terug via cineform naar 30 fps, Het enigste waar ik de 60 fps voor gebruik is de vertraging.

Je SD kaart is goed dus daar kan het niet aan liggen, Zet wel al je filmpjes eerst direct op je laptop voordat je ze wilt afspelen.

Suc6 ermee

Joker 16 April / 2013 / 05:21
Ik speelde ze direct af van de go pro via usb.. Maar dat levert dus niks op. Dus SD kaartje in de computer stoppen?
En als ik het goed begrijp op verschillende standen geprobeerd.. Maar de videokaart van de computer trekt dat niet of?

Djee 16 April / 2013 / 05:54
Eerst de bestanden op de computer zijn hardeschijf zetten en dan afspelen.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Joker 16 April / 2013 / 14:01
Oke.. het is gelukt.. Eerst op de computer zetten en rechtstreeks via SD kaartje kijken ging ook.
Maar hij speelt niet af bij 1440.. Wel op 1080 48 fps.. Ligt dat dan aan de computer?
En als je dan filmpjes opneemt dan zet hij er ook nog een ander raar bestandje bij wat je sowieso niet af kan spelen.. Ligt dat aan een instelling op go pro of?

Verder toppertje voor aankomende donderdag op sluf

Kamo 30 April / 2013 / 18:05
duidelijk gevalletje: meer willen dan zinvol is.

Heb je een PC met een resolutie hoger dan full HD?
Wil je screengrabs halen uit je film met een redelijke resolutie?
dan is 1440 zinvol, anders niet.

De settings 1080 60 of 48 fps is alleen zinvol als je daadwerkelijk Slowmotion wil doen.. anders is het onzin en zorgt het er alleen maar voor dat je SD kaart sneller vol is en je batterij sneller leeg.. je videokaart trekt het ook slecht, dus dat moet je het al eerst importeren in een editprogramma en editen voordat je het vloeiend af kunt spelen...

belangrijkste dus: ga je het editen en waar ga je het uiteindelijke materiaal op bekijken... dat zijn je uitgangspunten
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

andy 01 May / 2013 / 13:15
Je kan beter eerst de video's converten naar een meer lossless/raw achtig formaat zoals prores (voor mac), die h264 bestanden zijn nogal zwaar zonder hardware acceleratie.
http://www.andytroy.nl

Joker 02 May / 2013 / 14:57
hmm ik begrijp het. Hij speelt het gewoon af iig.
Maar in welke stand is dan het beste om gewoon te filmen? Alleen om simpel te bekijken dus..

Remco_12 03 May / 2013 / 08:35
Full HD 30 Frames per Seconde

Marc_87 03 May / 2013 / 15:48
Quote: Kamo - 30 april, 2013 (20:05)
duidelijk gevalletje: meer willen dan zinvol is.Heb je een PC met een resolutie hoger dan full HD? Wil je screengrabs halen uit je film met een redelijke resolutie?dan is 1440 zinvol, anders niet.De settings 1080 60 of 48 fps is alleen zinvol als je daadwerkelijk Slowmotion wil doen.. anders is het onzin en zorgt het er alleen maar voor dat je SD kaart sneller vol is en je batterij sneller leeg.. je videokaart trekt het ook slecht, dus dat moet je het al eerst importeren in een editprogramma en editen voordat je het vloeiend af kunt spelen...belangrijkste dus: ga je het editen en waar ga je het uiteindelijke materiaal op bekijken... dat zijn je uitgangspunten

Slaat nergens op, wil je met een GoPro mooie actie footage maken dan wil je een relatieve hoge framerate. Dit omdat het beeld dan veel vloeiender lijkt. Dit is waarom ik altijd 720p @ 60FPS verkoos boven 1080p @ 30FPS bij de Hero 1 & 2. Vanaf de Hero 3 maakt het niet meer uit maar het beste is gewoon altijd minimaal @ 60FPS te filmen.