December begonnen en nu 20/5 weer een update filmpje

Door: marcelca Reacties: 99 Hits: 16059
marcelca 25 January / 2020 / 19:58
Ik als beginnende kite foiler, heb het enorm naar mijn zin met het oefenen....
 
Ja het is koud maar dat mag zeker de pret niet drukken, eindelijk op de 8ste sessie heb ik mogen ervaren om langere tijd achter elkaar te mogen foilen
 
Ik heb een Gong freewave foil set en had grote problemen om een op het water te houden, wilde gelijk bij het starten omhoog door mijn verkeerde gewichtsverdeling icm de grote front wing.
 
Ben begonnen met mijn naish torch kites maar kwam er snel achter dat ik het me hiermee wel heel moeilijk maakte, besloten om voor de Gong Strutless V3 2020 kites te gaan, inmiddels met dank aan mijn vrouw heb ik een complete serie, 6m, 8m, 10m, 12m, voordeel is dat mijn dochter ook kitesurft waardoor we de kites delen.
 
Superfijne kites, makkelijk, licht, stabiel en goed te depoweren, dit allemaal heeft zeker meegewerkt om de eerste stappen te zetten
 
Heb van de laatste sessie een filmpje gemaakt.
 

richardkiter 26 January / 2020 / 09:35

Geinig filmpie. Ben zelf ook begonnen vorig jaar maar jij ben al een stuk verder als ik, jij vaar al.

Het begin ziet er troosteloos uit met dat weer.Ik ben juist begonnen om met mooie dagen en amper wind te gaan varen {#emotions_dlg.clown.gif}  Om te oefenen vind ik het nu nog te koud of valt dat wel mee ?

 

Wat is de lokatie en met welke winden kan je daar varen ? Officiele spot ?

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 26 January / 2020 / 11:49

ben heel erg blij dat ik nu begin te foilen, doordat ik echt meters ga maken gaat de leercurve sneller..

Eerste 4 sessies dacht ik echt, ik ga het niet leren, maar dan valt in 1x het kwartje.

Kou vind ik reuze meevallen, heb het nog niet echt koud gehad en wil graag kunnen varen voordat het mooi weer word.

Met zw en w vaar ik bij marina haven, dat is officiele spot

Met z bij almere-haven maar dat is geen officiële spot

mbkiteboarding 28 January / 2020 / 20:30

Hoe bevalt die Gong foil?

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 23 February / 2020 / 09:40

De Gong foil bevalt uitstekend, moest wel wennen aan de enorme lift die die geeft..

Ik heb de freewave M pro vleugel, de pro vleugel heeft ook een dun profiel waardoor het ook snel is..

Inmiddels zit ik op sessie 13 en kan ik honderden meters achter elkaar foilen, ben bezig met draaien maar dat wil nog niet lukken, draai wel maar het eindigt met een crash

 

Enige is dat in mijn ogen het Gong board wel vrij kwetsbaar is

 

Heb een Moses T38 carbon board in bestelling staan, die ga ik varen icm de gong foil.

 

Er is al proef gevaren  met de combi Moses / Gong en dat gaat super

Last edit by: MARCELCA

marcelca 26 February / 2020 / 12:38

En we zijn weer iets verder, gaat steeds beter, omstandigheden waren wel vrij heftig, 25+ knots wind is toch lastig foilen maar kom er wel, gewoon stug doorgaan en het is zo gaaf als het lukt

 

Last edit by: MARCELCA

isomis 01 March / 2020 / 15:00

Ben je nou alleen op het water met deze temperaturen ?

zucht...

Teigetje 04 March / 2020 / 16:11

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Ik ben ook maar een beginner, heb op filmpjes gezien dat als je de bocht om wilt, een hele ruime bocht moet maken schijnt makkelijker te zijn dan een nouwe bocht. Succes.

Op Youtube zijn heel veel foil filmpjes te zien voor beginners ā˜ŗ

marcelca 25 April / 2020 / 14:13

nee, ben absoluut niet alleen op het water, dit zal ik echt nooit doen, en heb ik ook nog nooit gedaan in de ruim 20 jaar dat ik kitesurf

marcelca 25 April / 2020 / 14:17

gijpen gaat inmiddels prima, beide kanten op, en linksvoor en rechtsvoor....

voetwissel foilend gaat nu 20% goed

 

en gister voor het eerst 360 foilend gestaan ( 2 achter elkaar zelfs )

de Wijs 27 April / 2020 / 14:00

Ik wil binnenkort mijn eerste setje gaan kopen, maar vind het wel een hoop geld en wil er daarom niet al na een jaar op uitgekeken zijn omdat hij bv te traag is. Ben je, nu je aardig kan foilen, nog steeds blij met de Gong Freewave? Of, anders gevraagd: ben je al op zoek naar iets anders?

 

Last edit by: DE WIJS

de Wijs had een 1 sterren sessie in Boa Vista - Buccaneers Beach met maar liefst 10 - 12 knots op zijn Naish Pivot (2017)

mbkiteboarding 30 April / 2020 / 17:19

Complete set, foil + board voor minder dan 900e vind ik een mooie prijs.

Ik ben er erg tevreden mee.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

de Wijs 02 May / 2020 / 15:52

Nee, zeker niet duur, maar wel een hoop geld ;-) Nieuwe voorraad bij Gong is alweer uitverkocht helaas (na 1 dag...), dus moet nu toch maar op zoek naar een alternatief

de Wijs had een 1 sterren sessie in Boa Vista - Buccaneers Beach met maar liefst 10 - 12 knots op zijn Naish Pivot (2017)

mbkiteboarding 03 May / 2020 / 16:45

lekker dagje foilen

 

Last edit by: MBKITEBOARDING
No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

svenpronk 05 May / 2020 / 19:52

Mijn Freewave m pro foil is onderweg met het nieuwe type foilboard, kan niet wachten om te testen{#emotions_dlg.pompom.gif}

Last edit by: SVENPRONK

marcelca 08 May / 2020 / 13:39

nee, nog lang niet uitgekeken op mijn Gong freewave, super combi van wendbaarheid, snelheid, lift..

Iedereen die er ook mee gefoiled heeft is er enthousiast over

Heb wel mijn mast geupdate naar de 100cm carbon monobloc, de aluminium is echt heel goed maar je voelt zeker verschil en ben er ook zeer blij mee

 

Ook heb ik mijn board geupdate naar een Moses t38, icm met de Gong foil zo'n lekkere combi, waarom een ander board, het begon met schade aan mijn Gong board door valpartij met trapeze op board, dus gelijk korter, stijver en lichter gekocht

Filmpje van mijn 360, lastige move maar hij zit erin binnen 5 maanden

 

Last edit by: MARCELCA

mbkiteboarding 09 May / 2020 / 10:22

Hoe krijg je die snelheidsmeter in je filmpjes?

kite: Gong Unik 9.0m2

Last edit by: MBKITEBOARDING
No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 10 May / 2020 / 19:56

Weet niet wat voor een camera je gebruikt, ik gebruik een Gopro 8, op de computer heb ik de bijbehorende Quik software staan en hierin kan je overlays aan en uit zetten zoals snelheid, g-krachten enz enz

marcelca 20 May / 2020 / 09:51

Gisteren een onverwachte topdag met precies de juiste wind om lekker te oefenen, de 360 zit er redelijk in dus nu oefenen op de tack, dat valt nog niet mee, heel lastig om hier de balans op te vinden..

Maar als je op een dag het 100x doet, maak je wel progressie {#emotions_dlg.spinsmile.gif}

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10222541077184332&id=1492930835

Last edit by: MARCELCA

richardkiter 20 May / 2020 / 17:10

Zier er goed uit die 360 Marcelca, zover ben ik nog lang niet

Kan op dit moment beide kanten opvaren er er zit progessie in en dat is wel een lekker gevoel. 

Wat is het makkelijkste om te leren om van koers te veranderen ? gijpen ? 360 ? andere tips ?

Nu moet ik elke keer stoppen, boardje andersom leggen en weer opnieuw waterstarten en varen, vermoeiend {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

KiteShallow 20 May / 2020 / 17:38

@Richardkiter: het is dezelfde handeling met een wave board. Het lukt mij om gijpen te gaan, overstag is iets moelijker. Ik doe voet wisseling na kite wisseling. Iemand zei moet andersom. Ieder geval mijn manouvre is gelukt, vooral als het iets overpower is. Kijk op de app van Duotone, wordt duidelijk uitgelegd. https://apps.apple.com/nl/app/duotone-kiteboarding-academy/id1468791738

Last edit by: KITESHALLOW

marcelca 20 May / 2020 / 18:00

In principe is gijpen het eerste wat je leert om te draaien, zowel linksvoor als rechtsvoor... foilend uiteraard, kan wel zeggen dat ik daar nu 99% slaging in heb, net zoals foilen is ook gijpen een truc..

Dus als je moet draaien gewoon altijd de gijp inzetten, als je valt kan je altijd nog je board draaien

Toen ik dit kon, voetwissels, ook foilend, voetwissel moet snel en recht boven je board, balans is daarvan het lastigste, voetwissrls gaat nu 75% goed van

360 is vrij lastig om deze soepel te doen, en bij foute timing kan die pijnlijk zijn, omdat je je kite loopt halverwege de 360, 360 slaag ik denk ik nog maar 40%, wel beide kanten op.

Tacken is best lastig omdat dit een flink timing dingetje is zoals je ziet in het filmpje, voordeel is dat je hier niet giga hard mee valt

richardkiter 20 May / 2020 / 18:27

Oke, thanks voor de info

Iemand nog een duidelijk instructie filmpje waar duidelijk wordt uit gelegd hoe je het beste kan gijpen ?

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 20 May / 2020 / 20:08

Ik heb niet echt filmpjes voor handen die je kan gebruiken, maar youtube staat er redelijk vol mee....

Heb wel een filmpje van 1 van de eerste gijpen die ik deed ( dit was na 3 maanden foilen )...

 

 

kan je wel wat tips geven:

 

- zorg dat voordat je gaat gijpen niet te ruim aan de wind vaart, vanuit hoogte lopen is het makkelijker, je lijnen staan dan meer op spanning

- als je de bocht inzet, verplaats je gewicht bijvoorbeeld alleen met je heup zodat je met je lichaam recht boven je board blijft, als je gaat hangen zoals met een tt is dat te veel

- stuur je kite iets voor je uit, doe je dit niet dan komen je lijnen slap te hangen, bij weinig wind is het verstandig om je kite te downloopen bij het inzetten van de gijp

- foil met je voorste hand los, bij inzetten gijp insturen en halverwege de gijp je hand wisselen zodat je je balans kan vinden de andere kant op

- en vooral blijven doen, zoals de quote in het filmpje van mijn tacks, "oefen de dingen die je ( nog ) niet kent "

Last edit by: MARCELCA

mbkiteboarding 21 May / 2020 / 12:37

Gijpen:

tacken:

 

Valt niet mee, maar oefenen, oefenen, oefenen ;)

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As