December begonnen en nu 20/5 weer een update filmpje

Door: marcelca Reacties: 99 Hits: 16561
richardkiter 22 May / 2020 / 10:40

Thanksss

Deze kwam ik ook tegen, heel duidelijke uitleg

 

https://www.youtube.com/watch?v=1V-nF6L-eFs

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

zwafra 24 May / 2020 / 10:45

Het ziet er zo gemakkelijk uit ...maar inmiddels weet jij wel beter...{#emotions_dlg.coool.gif}

Go extreem

marcelca 25 May / 2020 / 18:57

Gijpen is echt niet zo moeilijk als het lijkt, het is een truc en als je die door hebt snap je eigenlijk niet wat je moeilijk hebt lopen doen..

Belangrijkste blijf met je gewicht boven je board, maar dat geld voor veel tricks, nu dan bezig met tacks en deze gaan ook steeds beter, denk nog maar 20% lukt van de tacks maar zo is het met gijpen ook begonnen en daar gaat 99% goed van nu

svenpronk 25 May / 2020 / 20:35

De juiste spullen is ook belangrijk. Ik kom van de f-one ic6 en kwam daar echt niet verder mee dan baantjes heen en weer varen en dikke wipeouts. Ben nu overgestapt naar de gong freewave m en vaar nu zo makkelijk met zoveel controle, wat een verschil! Deze set geeft me vertrouwen om te gaan leren gijpen.

marcelca 25 May / 2020 / 21:40

Klopt, ik foil toevallig ook met de Gong freewave en deze foil geeft mij ook steeds meer vertrouwen...

Ik ben hiermee begonnen en had in het begin beetje problemen met de enorme lift die de freewave gaf, maar eenmaal gewent kan je met deze foil heel veel.

Met juiste gebruik sinds kort mijn snelheid hiermee al boven de 40km/h gehad

richardkiter 26 May / 2020 / 13:12

 Ik kom van de f-one ic6 en kwam daar echt niet verder mee dan baantjes heen en weer varen en dikke wipeouts

https://www.telstarsurf.nl/f-one-ic6-board-2019-5021000010.html?gclid=CjwKCAjw_LL2BRAkEiwAv2Y3STFejX5Ijm_hzo2Q1uDK035Vc1u7VgtIoC71yhZZH21lwtKIfDc6dBoCZ78QAvD_BwE

 

 

Was dat deze ? mijn setje wat ik heb.

Welke mast gebruikte je ? Klinkt niet best als ik he zo lees voor mij dan ? {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

svenpronk 26 May / 2020 / 21:49

richardkiter 27 May / 2020 / 06:17

oke, op zich vaar ik nu heen en weer en vind het als ik vaar vrij stabiel allemaal, niet te hard en onder controle. In het begin kon ik maar een kant opvaren en dat lukt me nu ook de andere kant op. Gebruik trouwens wel een 65 cm mast in plaats van jou een 90 cm mast, misschien dat dat ook veel scheelt in het begin ?

Ligt ook aan de kiter zelf hoor, vorige week iemand gezien met dezelfde set als ik en die vaarde na een dag gewoon weg, jaloerss {#emotions_dlg.clown.gif}

je moet wel gewoon veel oefenen en door zetten. {#emotions_dlg.clown.gif}

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 28 May / 2020 / 12:41

2 weken terug begonnen met oefenen van tacks ( overstag, door de wind heen ), gelijk linksvoor ( mijn goede kant ) en rechtsvoor....

Gisteren op het punt gekomen dat 80% linksvoor goed gaat foilend en 50% rechtsvoor, alles komt aan op training, training, training....

Tacks geven een geweldig gevoel, voelt heel tegennatuurlijk om het te doen maar als het lukt is de voldoening des te meer

 

mbkiteboarding 28 May / 2020 / 13:29

super

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Vraagje, jullie hebben het over de gong foil veronderstel ik. Maar gebruiken jullie ook de gong kite freewave?

Ik heb nog moeite met de bochten.

Heb als foil een slingshot dwarfcraft 4.6" van 2018 met een 2019 hoverglide fkite wing 65cm.

gebruik nu de 90 cm mast ipv de 70cm mast.

Als kite heb ik een pivot 8m en 10m 2020.

graag jullie ervaring, zou graag nog een 6m specifieke foil kite bijkopen.

Last edit by: DIRK-NATASJA.VOLDERS-VANDUFFEL

marcelca 10 July / 2020 / 18:04

ik gebruik de Gong strutless kites, ben er zeer blij mee, superlicht dus blijven eigenlijk altijd in de lucht hangen en driften heel goed weg

 

Moet zeggen dat in de kleinere maten ( dus met hardere wind ) heb je niet perse een hele lichte kite nodig, de kite blijft toch wel in de lucht of kan je herstarten. 

 

Ikzelf vind het prettig om mijn kites hetzelfde te hebben, heb dus 6,8,10,12 Gong strutless

Last edit by: MARCELCA

mbkiteboarding 14 July / 2020 / 07:34

Ik heb de Gong Strutess 12 en 15, de UNIK 9, 6.8 en 4.4

Ben er erg tevreden mee.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Heb ondertussen een gong 6m strutless V3 in huis. Helaas nog niet kunnen testen.

@ mbkiteboarding, kan je de verschillen tussen de strutless en unik  min of meer aangeven ivm foilen?

 

@marcelca

Zou graag , als de kite meevalt , nog een 10m kopen en zo hopelijk het hele windvenster van 10 tot 25 knopen kunnen invullen. lukt dat of is de 8m ook echt nodig?

mbkiteboarding 03 August / 2020 / 12:31

Verschil aangeven is lastig ivm verschillende maten.

Heb 12 en 15 strutless nu 1x gebruikt op een twintip. De kites voelen heel licht aan, zijn wel aan de trage kant. Even snel downloopen valt wat tegen. Wellicht bredere bar gebruiken. Zelfs in zeer vlagerige wind blijven ze netjes in de lucnt zonder over je heen te willen vliegen.

Ook lopen ze op een twintip niet super hoog upwind in minimale wind. Op een foil merk je dat waarschijnlijk niet zo. Zodra ik ze op een foil getest heb laat ik het hier weten.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 09 September / 2020 / 09:38

Ik heb laatste tijd veel met 12m strutless gefoild en ik vind een eigenlijk helemaal niet langzaam ( ja langzamer als een kleinere maat natuurlijk ) en loop een ook vaak, met elke gijp sowiezo, en 360's ook, ik vaar een met de originele 49cm gong bar, ben net begonnen met springen en heb een ook al geloopt in een sprong bij de landing..

 

Heb net een 15m strutless erbij besteld zodat ik op de echte lichtweer dagen iets meer druk heb, verwacht niet echt eerder te kunnen foilen, want met mijn 12m foil ik met beetje moeite ook al vanaf 7kt, maar voor tacks ed. wil je iets meer druk op 12h hebben.

Heb hier gelijk de grotere gong bar bijbesteld ( deze heeft ook standaard 27m lijnen )

Ik heb 1x op twintip ermee gevaren en liep gewoon goed hoogte ( waaide ook heel hard ), op de foil loop ik extreem hoogte ermee en doet het niet onder voor andere kites.

Moet wel zeggen dat dat niet geheel objectief is want dat soort dingen is ook afhankelikk van je foil en techniek

Last edit by: MARCELCA

FeRNandeZ 10 September / 2020 / 15:07

Ik heb de Gong strutless 10 v3 als lichtweer kite, als het harder waait kan je ook met een 3 strutter.

De kite drift goed, de kite is licht en vliegsnelheid ook prima. Goede depower, bardruk etc de topend is idd wat minder kwa flutter, maar goed heb hem voor de low end.  Toch kan ie naar mijn mening met name in de lowend nog beter en ben aan het expirimenteren met de briddle. Ik will een kite die super snel en midpoint / pivotable stuurt en heel gemoedelijk vliegt in nul wind.   

De Gong draait naar mijn mening om zijn trailing edge tips, als het ware flaps van een vliegtuig.  Zolang er flow over de kite is en je vliegt hem actief stuurt dit ok.   Echter als  de kite geen flow heeft, dus bij weinig wind still in een hoek van het venster hangt, heeft hij de neiging om minder goed te reagereren maar te stallen en niet omhoog te komen. Alles relatief natuurlijk, want nog steeds is het niet verkeerd hoed deze kite werkt in weinig wind.

Ik denk dat de, briddle mogelijk nog verder verbeterd kan maar das ook erg persoonlijk van wat je lekker vind.  Meer midpoint briddled, met een meer pivotable turn, verder extra warp/torderen de van de punt tijdens insturen, dus niet alleen de tip naar achteren trekken, maar tegelijk ook de hoek van LE  "openen/kantelen" zodat deze wind hapt en de TE niet stalled.  

Maar ben nog  bezig met deze mods als tevreden ben zal het wel posten. 

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

marcelca 15 September / 2020 / 16:04

Ik heb nu de 12 strutless als grootste kite ( de 15m is in bestelling, hoop niet eerder te kunnen foilen maar iets meer druk te hebben voor de tricks bij weinig wind )

Ik ben zeer tevreden over de low-end van de kite en kan echt gelijk beginnen met foilers met kitech 12 en 15m, dit is rond 7kt, dit vereist wel techniek zodat die niet uit de lucht valt, met zo weinig wind je kite in het water is zwemmen {#emotions_dlg.shiny.gif}

In principe heeft ie alleen de neiging uit de lucht te vallen met weinig wind en dan de kite in de uiterste hoek van het windvenster, als me dit gebeurt downloop ik een altijd en schiet ie gewoon weer omhoog.

Ik vaar de 12m met de oroginele 49cm gong bar en 27m lijnen

 

Maar ben wel nieuwsgierig naar je MODS en bevindingen 

Last edit by: MARCELCA

dirk-natasja.volders-vanduffel 16 September / 2020 / 04:33

Heb mijn strutless 6m nu een keer of 6 kunnen gebruiken. Ben echt zwaar onder de indruk van deze kite. Onder alle omstandigheden blijft hij goed te controleren met weinig pull. Tussen 15 en 20 knopen is hij super aangenaam op mijn slingshot fskate foil. (naish 24m bar en 73 kg droog aan de haak). 14 knopen lukt ook nog wel maar vergt al wat moeite. Bovenaan lukt het wel tot 22 knopen maar dan is het toch al wat minder prettig. De kite is niet super snel voor een 6m maar dat maakt hem zo goed controleerbaar.Maar driften dat die doet, die krijg je haast niet uit de lucht. Heb nu een boxer 10m van 2020 bijgekocht voor de low wind sessies. Nog maar 1 keer mee gefoiled en dat viel eigenlijk tegen in vergelijking met de gong. Hij drift echt veel minder goed en voor mij heeft hij snel te veel power. Als beginnende foiler (kan gijpen in bijde richtingen hiel en toe side maar voetwissel lukt nog niet). De naish fluttert niet en is wel erg aangenaam om mee te foilen maar bij 15 knopen wordt het al snel teveel terwijl ik dan zeker nog niet overpowerd ben. Hij trekt gewoon te krachtig naar mijn goesting. Bij 10 knopen heb ik moeite hem te sturen door de lage lijnspanning. Dan laat hij zich niet echt gemakkelijk draaien of loopen.  

dus nu denk ik hem te gaan verkopen (hij is wel veel leuker op een TT dan de gong, hier voelt hij wel erg snel aan en looped hij snel en goed) en dacht ik aan die unik eventueel. Zou deze beter driften? Of toch maar wachten op de strutless? Deze zijn momenteel niet meer te krijgen. De unik wel al is die pas leverbaar in november.

Hoop nog altijd hier van MBkiteboarding een vergelijking te mogen lezen {#emotions_dlg.schater.gif}

ze hebben nog wel een 8m strutless maar ik weet niet of ik daar echt nood aan heb als ik met de 10m tot 16 knopen kan is voldoende. Daarboven ga ik met de 6m aan de slag.

marcelca 17 September / 2020 / 18:17

Ik heb zelf gekozen om al mijn kites Gong strutless te nemen,  6, 8, 10, 12 ( en heb nu de 15m besteld ( met flinke korting nu, levering half november )

Zie idd dat de kleinere maten uitverkocht zijn dus vermoed dat er een opvolger aankomt..

 



Heb zelfde ervaring maar dat wist je al, je krijgt een echt niet uit de lucht te vallen, hij drift als weinig andere kites

Ik kan je niet helpen met ervaring met de Unik, want hier heb ik nog nooit mee gevaren

mbkiteboarding 18 September / 2020 / 17:38

Sorry, de strutless 12 en 15 nog steeds niet getest op mn foil. Het waaide steeds genoeg voor de 9m Unik, ook een topkite voor foilen.

Gisteren wel veel plezier gehad van de 15 met twintip. Supervlagerige wind, tussen de 5 en 18 knp ;)

De meeste kites vielen regelmatig uit de lucht. De 15 strutless bleef lekker in de lucht staan ;)

Last edit by: MBKITEBOARDING
No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

dirk-natasja.volders-vanduffel 19 September / 2020 / 14:08

Ik wil nog even terug komen op mijn vorig verslag van de boxer 2020.

Heb er nu 3 sessies mee gevaren en de eerste keer viel hij erg tegen. De rede bleek dat er een lijn van de bridle los was en ik dit niet had gezien.

Nu moet ik zeggen dat de boxer fantastisch is.

tov de gong:

Veel rustiger aan de bar (is ook wel een 10m), en algemeen een veel smoother gevoel.
Drift uitstekend maar niet zo goed als de gong strutless.
Looped eerst traag , maar dan gaat hij in het 2de deel van de loop erg snel door.
aangenamer om te foilen dan de gong in het juiste windbereik.
Geeft meer power wat in de golven veel leuker is.
Nadeel hiervan is dat hij , als je backwards staat moeilijker te controleren is door de grotere pull.
Low end minder goed dan de gong.
high end beter dan de gong met minder trillingen aan de bar.

Dus beide kites zijn fantastisch, elk op zijn manier.(en het vergelijk is tussen een 6m en 10m)

In ieder geval, ik zou er zo nog eentje kopen, maar ondanks dat heb ik nu toch weer een gong strutless 8m bijbesteld {#emotions_dlg.bonk.gif}30% korting en volgende week al geleverd .(Dan kan ik weer beter vergelijken tussen beide)

@ Marcelca: Je vertelde me dat je eerste gong foil erg stabiel was om alles te leren. maar deze bestaat niet meer denk ik.
Zou je eens kunnen zeggen welke in het huidige aanbod daar mee overeenstemd?
(nu dacht ik aan deze: GONG KITEFOIL ALLVATOR ALLROUND 1257cm2 )

Ik overweeg om zo eentje bij te kopen, ondanks ik zeer tevreden ben van mijn slingshot space scate / dwarfcraft combinatie. Deze is bijzonder leuk en smooth te foilen maar ik hoop een nog stabielere foil te vinden om nog sneller bij te leren. (vooral voet switch momenteel, bochten gaat heel goed nu). Heb een F-one IC6 850 V.2 getest en die was toch nog een stukje stabieler maar wel minder fun en die heeft maar een oppervlak van 850cm²  Had ook iets meer power nodig om omhoog te komen.

Last edit by: DIRK-NATASJA.VOLDERS-VANDUFFEL

marcelca 20 September / 2020 / 23:13

Die bestaat nog steeds hoor dat is de gong Freewave

https://www.gong-galaxy.com/produit/gong-kitefoil-allvator-freewave-alu-carbon/

 

In de maat M

 

 

dirk-natasja.volders-vanduffel 21 September / 2020 / 21:44

Merci, precies wat gong mij ook aanraad te kopen.

en nu heb je dan de freewave  full Carbon versie?

Last edit by: DIRK-NATASJA.VOLDERS-VANDUFFEL

marcelca 22 September / 2020 / 08:52

De freewave clear versie heeft gewoon een carbon look en is hetzelfde model, gewicht ed..

Grootste verschil zit dat ik nu de 100cm monobloc carbon mast heb.

Foil nu ook met het nieuwe model wing, de Veloce, deze is nog een stukje dunner en sneller maar wel minder stabiel dan de freewave

Hieronder een nieuw filmpje van 2 dagen terug

https://youtu.be/R0XJe-zDFsk