koraal in je voet: en dan?

Door: Pepijn Reacties: 23 Hits: 7353
Pepijn 24 December / 2006 / 15:45

Ik ga binnenkort op reis naar de warmte, en ik vroeg me af wat er moet gebeuren als je koraal in je voet krijgt.

Ik heb ooit eens een stukje gelezen waar iemand dat in zn voet kreeg, en ik meen mij te herinneren dat er toen wat verdund waterstof peroxide overheen werd gegooid om het een beetje te ontsmetten.

Klopt dat? Of ben ik aan het fantaseren? Wat doe je eraan? 

johndoe 24 December / 2006 / 15:58

Owwh oowh Pepijn!

Dude dan zit het er op! Dan kan je noooooooit meer surfen en noooooooit meer vliegeren!

Cause this one time          at hargen, I wounded my self on the north coral reef! And then I couldn'd surf no more. And this other time I thought I wounded myself on a schelpje but that wasn't a schelpje it was a peace of coral and that is verrrrry painfull!

I don't know what to do with a coal wound, maar ik wou gewoon eventjes men verhaal kwijt!

Oja ik heb hier ook nog reserveonderdeel liggen met zekere te groffe wave actie by Ben, Martin and Jeff!

Die moet je nog uit tjekken before you fasten your seatbells!

Ok?!@

Joe

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

louisz 24 December / 2006 / 16:18
zalig die taalwisseling engels/nederlands

MAGIC 24 December / 2006 / 17:02
Azijn erop helpt ook
www.antixsports.com More than kiteboarding!

passie 24 December / 2006 / 20:18

gewoon eruit friemelen met pinset HOE PIJN HET OOK DOET

en daarna goed ontsmetten..

justin 24 December / 2006 / 20:19
amputeren... werkt veel beter heb je der meteen geen last van meer ook
Geit

Denis 24 December / 2006 / 20:19
Het best kun je dat aan de locals vragen. Die hebben er ervaring mee. Maar ik kan je vertellen dat het na een week of 2 a 3 onmogelijk is om te surfen, misschien daarvoor nog wel ff, maar het gaat ontsteken dat wil je niet weten.
Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

Puppananny 24 December / 2006 / 21:58

The Treatment
  1. Scrub the cut vigorously with soap and water, and then flush the wound with large amounts of water.
  2. Flush the wound with a half-strength solution of hydrogen peroxide in water. Rinse again with water.
  3. Apply a thin layer of bacitracin, mupirocin (Bactroban), or other similar antiseptic ointment, and cover the wound with a dry, sterile, and non-adherent dressing. If no ointment or dressing is available, the wound can be left open. Thereafter, it should be cleaned and re-dressed twice a day.
    If the wound develops a pus-laden crust, you may use "wet-to-dry" dressing changes to remove the upper non-healing layer in order to expose healthy, healing tissue. This is done by putting a dry sterile gauze pad over the wound (without any underlying ointment), soaking the gauze pad with saline or a dilute antiseptic solution (such as 1- to 5-percent povidone-iodine in disinfected water), allowing the liquid to dry, and then "brutally" ripping the bandage off the wound. The dead and dying tissue adheres to the gauze and is lifted free. The pink (hopefully), slightly bleeding tissue underneath should be healthy and healing. Dressings are changed once or twice a day. Wet-to-dry dressings are used for a few days, or until they become non-adherent. At that point, switch back to #3 above.
  4. If the wound shows any sign of infection (extreme redness, pus, swollen lymph glands), the injured person (particularly one with impairment of his or her immune system) should be started by a qualified health professional on an antibiotic, taking into consideration the possibility of a Vibrio infection. Vibrio bacteria are found more often in the marine environment than on land, and can rapidly cause an overwhelming illness and even death in a human with an impaired immune system (e.g., someone with AIDS, diabetes or chronic liver disease). Coral poisoning occurs if coral abrasions or cuts are extensive or are from a particularly toxic species. Symptoms include a wound that heals poorly or continues to drain pus or cloudy fluid, swelling around the cut, swollen lymph glands, fever, chills and fatigue. If these symptoms are present, the injured person should see a physician, who may elect to treat the person with an antibiotic or corticosteroid medication.

Bron: http://www.diversalertnetwork.org
Cabrinha Switchblade IDS 6 en 10 mtr Nobile 666-08; North Rocketfish 08

Ferry 24 December / 2006 / 23:38

koraal is nothing compared to zeeegels :P

niet te veel boven het koraal zwemmen zonder boardje :P pff aardig wat scheuren in mn short aan over gehouden, damn die shit prikt.. vooral ook die fire rock ofzo damn.. maar gewoon irritante pijn, geen ervaring met stukken steen in je voet...

veel plezier!

www.outboundkitetravel.nl

louisz 24 December / 2006 / 23:55
board wordt ook ernstig beschadigd op koraal

Claudia 25 December / 2006 / 09:17
*ziet Ferry met zeeegelstekels in voet....aiaiai

stefkiter 25 December / 2006 / 10:58
gewoon pijn lijden.. en goed ontsmetten.. maar ik denk ook dat het kiten er dan een tijdje niet in zit , afhangend hoe diep het in je voet zit natuurlijk..
www.core-kites.com/www.esqps.be/www.vliegermarkt.nl/www.holidayshop.nl

stefkiter had een 4 sterren sessie in Borssele met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Core GTS (2011)

shadowclaw 25 December / 2006 / 11:15
Gewoon oppassen voor vuurkoraal, dies niet leuk inderdaad... al het overige koraal, indien diep genoeg in je vlees doorgedrongen groeit vanzelf vast aan je botten als je het te lang laat zitten... kun je een samenlevingscontract opstellen...  
Stay Sharp, Surf like a Shark!

WSHtinus 25 December / 2006 / 13:04

Wat een narigheid allemaal...

Ik hou gewoon me klompuh an .

Life starts @ ZW 5 between the wave's

Vliegermannetje 25 December / 2006 / 14:52
pff je moet gewoon je boardje aanhouden, niks aan de hand.. Verder zou ik idd meer bang zijn voor zee-egels. Gewoon oppassen dat je niet overal gaat staan in het water en als je het toch overkomt, kan je de vakntie wel vergeten!
Shut the fuck up and LOOP that shit!

HookedCabarete 25 December / 2006 / 18:03
Valt allemaal wel mee:-) ik heb een keer een stukje koraal in mijn voet gehad wat een beetje ging ontsteken. Gewoon opensnijden die handel en het er even uit peuteren. Niets aan de hand. Als je een keer op een zee egel stapt, kun je deze er ook uit halen met een naald of gewoon laten zitten. Pepijn; Het rif waar je hier op vaart is afgesleten dus veel koraal zul je niet in je voet krijgen. Een paar zee egels hebben we wel maar dat valt ook wel mee. Ik vaar nu alweer 2 jaar op Encuentro en heb maar een paar keer een egeltje mogen ontmoeten. Ik vertel je wel waar je het water in moet en waar je er weer uit kan zonder problemen. Komt goed dus. Nothing to worry about.
WWW.HOOKEDCABARETE.COM

beachboy8300 25 December / 2006 / 19:53
ik zou zeggen doe gewoon van die dunne reef-schoentjes aan, hartstikke handig en makkelijk
Keep on kiteboarding !!Kiteboarding isn"t just a sport, it"s a life on its own

Snackyman 26 December / 2006 / 01:07

Als je een beetje pech hebt dan kan je nooit meer kiten. Als het je overkomt gewoon naar dokter gaan met je voet want die weet hoe ernstig het is en hoe diep het koraal zit.

Zee egels zijn trouwens nog erger en kan je beter meteen naar het ziekenhuis gaan

patrick_kiter 26 December / 2006 / 04:56
Het beste is aan locals vragen waar het koraal precies ligt, en dan zorgen dat je er niet op gaat staan of op land zonder board. By the way schoentjes helpen niet, zeker niet bij zeeëgels, die gaan dwars door je schoentjes heen.

Nick 27 December / 2006 / 19:21

Tip voor zee egeltjes van een zeer oude turkse zeebonk....

Ik ben een keer met beide voeten gaan staan op zeeegels. Zeeegels hebben stekels die egaal en rond zijn....

olijfolie op de plekken waar de stekels zitten en er een sigaret tegen houden dan drukt je huid zelf die stekels eruit.

En koraal....

Stukjes koraal eruit peuteren....azijn schrobben tot in de diepste deel van de wond...uitspoelen met water. En een antibacterieel in de vorm van creme in de wond smeren. Als je gaat kiten plak er een kunstmatig-huid-sticker(die van de brandwonden). Zodra je uit het water bent gewoon de wond open laten drogen. Zodra je lichamelijke complicaties krijgt naar de huisarts, maar goed zover zal het niet lopen.

IF IT SWELLS, RIDE IT

wazzaah 27 December / 2006 / 19:25

Dat van dat koraal snap ik @ Nick, maar dat van die zeeegel?

Zit die egel dan nog vast aan de stekels en waar houd je de sigaret dan? en neem aan dat je ook iets anders brandends of heets kunt gebruiken?

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Nick 27 December / 2006 / 19:30

WAZZZZZZZZZZZZZAAAAAAAAAAAAAAAAHH  Als je op een egel trapt breken de stekels af en meestal in je diepe huidlagen. Een sigaret kan je echt met het puntje tegen je huid houden(dus een kleiner opp, effectievere warmte overdracht). Kijk als je een vlam van een aansteker pakt dan verhit je te veel huid om de stekel.

IF IT SWELLS, RIDE IT

wazzaah 27 December / 2006 / 19:36

Ben gestopt met roken om me kites te kunnen betalen  maar is nu duidelijk thnx voor de tip 
(global warming, je weet wel, straks zeeegels in de waddeenzee enzo)

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Nick 27 December / 2006 / 19:40

Hahah wazzaah

En idd Pepijn verdund waterstof peroxide of verdund natrium hypochloriet 80% doen het ook prima...

IF IT SWELLS, RIDE IT