naish toro bestaat ten 1ste al niet is een North Toro...
ten 2de koop een kite die recenter en "VEILIGER" is door middel van een 5de lijn of dergerlijke!
misschien bedoelt ie wel naish torch?
aangezien hij anders zit te twijfelen tussen een 2007 gaastra en een 2004 north.
dus dan maakt het ook nog uit of hij een torch 1 (2005), torch 2 (2006) of torch 3 (2007) bedoelt.
maar in zijn algemeenheid (clichee) testen??
Max 2007 is een top kite
alleen erg snel, niet echt een beginners kite...
Torch 2007 idem...
natuurlijk maakt het niet zo onwijs veel uit wat je koopt
want je zal toch eerst meer ervaring moeten opbouwen als "beginner"
als je dat tenminste ben
in andere gevallen, zou ik testen...
Sorry jongens
Maar het gaat idd om een North toro van 2006 of ik wil een Gaastra Max van 2007
qua kosten scheeld het niet zo veel maar ...... wil graag meer info over de vlieg eigenschappen of hij goed depowerd en de stuur eigenschappen snel niet snel goede lift of niet ..
hoor het denk wel alvast bedankt
Josj had een 4 sterren sessie in Oostende met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2012)
ik zeg de gaastra max, de gaastra max is echt een relxte kite geworden!! als je aan mij vraagt vaart die lekkerder dan de Toro
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Ik vaar zelf met de Max 12 en ik durf te beweren dat het één van de beste kites is van dit moment. Je hebt super depower, niet zoals een Bow maar meer dan genoeg. De kite is super snel noem het maar stuurbekrachtiging maar dat moet je liggen, ik vind het top.
Qua lift en hangtime is ie veel maar dan ook veel beter dan een North toro, Vegas of wat dan ook. Ik heb met een vegas 06 gevaren maar de Max is veel beter in alle opzichten. Koop een 12 en een 9 en je kan altijd varen.
Ben je beginner koop een bow, wil je lift en loopen koop een Max......... en uitgehaakt één en al rust aan de bar alsof ie van de stuurbekrachtiging af in de stabiele stand gaat.
Ik heb zelf nog een xbow 2007 12m die raak in bijna niet meer aan..zo goed vind ik de Max!
@ burb...zo positief dat het haast eng word...
krijg je betaald om Gaastra te promoten ofzo ?
vraag het anders ff Cees v O
die vaart er nu mee en is er ook erg positief over
ik trouwens ook...
ik mail je me test report wel
Mail mij dat testrapportje dan ook maar door Slis aub. Ben ook benieuwd naar jouw bevindingen. Zit er aan te denken een 12 Max aan te schaffen naast mijn 9 Torch3.
Ik heb vorige week met een Gaastra Max gevaren. Lekkere kite, reageert direct. Ik vond het uithaken geen enkel probleem. Uitgehaakte eigenschappen zijn prima.
Grote nadeel is dat je weinig bardruk hebt en daardoor slecht voelt waar de kite is. Ik begreep van Cees dat dit probleem wordt opgelost in Gaastra Max van 2008.
Prima kite, behalve de lage bardruk.
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
heb nu aardig wat info over de max gelezen .... thks voor jullie info
maar heeft er iemand eigen bijdrage over de toro te vertellen of te lezen
Registreerde: 30 July 2007
hi jongens en meisjes
wie kan mij van wat info voor zien
ik zit te twijfelen tussen een naish toro in 12 of de gaastra max in 12 maar wil graag weten hoe ze vliegen en wat de plus en de min punten zijn van allebij
en waar ik het meeste plezier van krijg