vroeger verving ik mijn lijnen elk najaar,
dan heb je in de koude periode de beste lijnen,
en elk jaar,want liever eens € 100 kwijt dan een flink eind zwemmen
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Ligt er een beetje aan hoe vaak je vaart, maar check je lijnen. Zie je slijtage, vooral bij de aanknopingspunten dan zou ik maar vast nieuwe lijnen gaan halen. Ik doe ongeveer iets langer dan een half seizoen met een sete voordat de eerste beginnen te knappen.
Terugzwemmen is best kut kan ik je uit vele ervaringen vertellen
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Ik heb mijn lijnen nog nooit preventief vervangen. Ik wacht wel gewoon tot ze breken. Soms moet je dan inderdaad even zwemmen, maar dat moet je net zo goed als je je kite gewoon verkeerd crasht. Zoveel lijnen breek ik nou ook weer niet. Zo heel goed kun je volgens mij ook niet zien of lijnen op breken staan of niet. Ik had laatst een bijna nieuwe bar van Best en daar sprong ik ook twee lijnen doormidden.
Hoe lang doe je met lijnen .......................
.........hoe hard hak je ???
Ben je zuinig op je bar , afspoelen na zee/zand gebruik met kraanwater?? netjes oprollen ??
1 jaar moet lukken bij gemiddeld gebruik denk ik , heet je ruben .........2weken gnagnagan
Oke is me wel duidelijk geworden dat ik maar eens een vervangend setje moet gaan kopen Bedankt voor de subtiele hint Wazzaah, haha
Heb idd absoluut geen zin in zwemmen en bij mij knappen ze waarschijnlijk toch midden in een sprong, haha
Iemand nog een goede tip waar je ze voor een leuke prijs kan aanschaffen? En zit er nog veel verschil in kwaliteit?
Thanks!!!
welk merk zoek je ?
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Er zijn toch ook van die dikkere/stevigere lijnen te krijgen? Die Ruben Len10 gebruikt...
Waar haal je die en wat kost t?
elke vliegerzaak verkoopt wel extra zwaren lijnen, maar dan zal je zelf moeten maken.
Ik betwijfel of ze kant en klaar i nde winkel liggen
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 24 October 2005
Heeey medekiters,
Ik vraag mij af hoe lang je eigenlijk met je lijnen kan doen? Ik heb nu 2 seizoenen met mijn lijnen gedaan en heb redelijk wat op het water gestaan :D Aan mijn lijnen zie ik echter nog niets. Heeft iemand daar tips voor/over?
Ben benieuwd en alvast bedankt!!