2e hands markt is nu supertraag=lage prijzen. Shops doen ook minder zaken, dus zijn vaak wel winteraanbiedingen, oo kvoor 2008 materiaal wel (Gaastra op moment en andere merken vast ook wel)
advies: KOPEN KOPEN KOPEN!
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Op vakantie gaan naar Cabarete en hier een set kopen :-) Een hoop mensen kopen hier de hele set, 2 kites en een board, harness. Op deze manier heb je je ticket voor niks en waarschijnlijk ook nog een groot deel van je vakantie. Kite kost hier iets van 1100US dollar. Met de huidige dollar koers, reken maar uit.....
Moet je wel even 2 weekjes in de Dominicaanse verblijven, maar dat is op zich niet zo erg ;-)
Als je in Nederland een kite wilt kopen kun je hem het beste nu halen idd. Een hoop shops zullen nog wat stock hebben waar ze graag vanaf willen.
EEj gast wie ben jij was ook bij vinea kamp??
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Als ik het goed gelezen heb ben je nieuw op het forum.
Het is misschien verstandig om veel reviews te lezen en pb's te sturen naar personen waar je misschien veel info van kan krijgen.
Je hebt tenslotte tot mei de tijd.
Je kunt beter een kite kopen die goed bij jou past en waarmee je door kunt groeien dan dat je een kite koopt met bv een windrange van 0,0
Je moet jezelf vragen stellen als:
*Waar kite ik veel (spots)
*Hoe vaak kan ik kiten
*Wat wil ik gaan doen (freestyle, wave, all round enz. enz.)
*te besteden budget
Het moment van aanschaf van je kite is minder belangrijk!!
Er zijn altijd koopjes te krijgen en als je weet waar je het over hebt krijg je bij iedere winkel in Nederland korting.
Ik zelf heb mijn kites in Duitsland/Nederland/Italie en uit de USA gehaald.
Voorbeeld...
Als je weet wat je wilt ga dan met een internet uitdraai naar de winkel en de onderhandelingen kunnen beginnen.
Succes
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
HJ11, hij begint net met waterstarten. Hoe moet je dan weten wat je wilt?
Gewoon lekker kopen wat past binnen het budget of waarmee je hebt gelest. Dan weet je hoe alles werkt en hier heb je vaak ook het beste gevoel bij als je dan net begint met kiten.
Bedankt voor de reacties
@Hookedcabarate; Ik ben 15, ik heb niet genoeg geld om een weekje naar Cabarete te vliegen en dan ook nog eens een kite te kopen :P
@HJ11; Ik woon in Amsterdam, dus als spots zat ik te denken aan Muiderberg, Wijk aan zee, IJmuiden en Zandvoort. Misschien ook nog een keertje terug naar Workum. Ik kan denk ik wel vaak gaan kiten, 1 ker per 3 weken moet wel lukken, en in de vakanties kan het natuurlijk ook. Ik weet nog niet echt wat ik wil gaan doen, maar aangezien in een beginner ben wil ik eerst redelijk leren varen en een klein sprongetje proberen. Budget is niet grandioos, heb ong €1000 te besteden aan een set (kite, bar, board, trapeze en wetsuit)
@Barryromp; Ik was er van 4-11 Augustus
idd school ik weet precies wat je bedoelt
al moet ik je toch een kleine waarschuwing meegeven, mocht je besmet raken met het kitevirus word je opeens heel creatief met lessen ''missen'' en komt er toch meestal wel tijd vrij voor 1 a2 sessies in de week
maar dat is iets wat je vanzelf gaat merken
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
ik heb een corrupte concierge die mij nog wel eens ''vergeet'' om mijn spijbeluren te tellen of zet ze ''per ongelijk'' als ziek naar huis uren er
wim
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
BOOT
Niet veel winkel meer daar, maar toch soms goede prijzen.
Registreerde: 20 December 2007
Best kiters,
Allereerst, ik ben nieuw op dit forum dus zeg gerust als ik wat fout doe
Afgelopen zomer vakantie ben ik op kitesurf kamp geweest met vinea. Daar kregen we les, en nu ik heb ook het kite virus opgelopen
Na dit kamp heb ik nog 1 les genomen bij Wijk aan zee, ik heb nu bijna de waterstart onder de knie
Nu wil ik dus zelf een kite setje kopen, zodat ik niet de de hele tijd materiaal hoef te huren
Maar wanneer is het het verstandigste om spullen aan te schaffen? Het is nu winter, en ik ben niet van plan om in de winter te gaan kiten.... (eerstvolgende keer dat ik wil kiten zal wel in de meivakantie zijn)