k ken em en hijs al langer op land bezig.. gaat wel ok:P alleen springe kan die niet
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Gewoon wachten tot het weer wat beter weer is...
Kitesurfen is GEEN sport die je op het land moet oefenen... Wees verstandig en heb dus gewoon wat geduld.. Het nieuwe seizoen is er bijna en duurt nog lang zat...
ach zolang je maar ontspannen doet en niet te gek gewoon rustig aan.....
maarja je hebt er van die gekken bij die niet gewoon kunnen doen dus gaat het soms flink mis !
beetje vliegeren op strand met windje 4 kan best... zou het niet doen als het naar windkracht 6 gaat !
je moet gewoon niet fukken op het land!!!!! zo snel mogelijk het water op en je ding doen.
of je moet echt precies weten wat je doet. En als je zegt dat je net begonnen bent niet doen dus!!!
vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)
Doe eens chill... schreeuwen jullie ook zo tegen de gemiddelde flyboarder?
Daan: Als ik je verhaal zo hoor ben je er nog niet helemaal klaar hoor, je moet die kite eerst goed kennen en dan merk je vanzelf wel hoe het springen gaat. Als ik je nu de techniek uit ga leggen is de kans groot dat het resulteerd in een flinke crash, ikzelf heb er meestal geen problemen met het crashen maar dan moet je wel weten hoe het moet
Henning had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Flysurfer Speed (2011)
dit is niet verstandig ook niet om aan te raaden
maar je moet gewoon tegen te wind in rennen en van 10 naar 2 uur sturen in kite poweren
Het is gevaarlijk gewoon niet doen
k heb op het land 4 maanden geleden met een 2.6 M2 peter lynn vibe 5 meter de lucht in getrokken en
op mijn heiligstaartbeentje (me kont) geland en kon meer als een week amper lopen door de
Pijn
NIET DOEN wacht maar op mooi weer
ik heb t ook gedaan.. op de van 1-2 manier idd.. de foto op me account hier is ook op land genomen.. tot nu toe nog neit erg veel gebeurd alleen 1x bijna overpowered met een 7m2.. want loopen wil egt niet op land
greetz
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
1-2 = 10-2
Quote: keesje - Vandaag 22:18
dit is niet verstandig ook niet om aan te raaden maar je moet gewoon tegen te wind in rennen en van 10 naar 2 uur sturen in kite poweren Het is gevaarlijk gewoon niet doen k heb op het land 4 maanden geleden met een 2.6 M2 peter lynn vibe 5 meter de lucht in getrokken en op mijn heiligstaartbeentje (me kont) geland en kon meer als een week amper lopen door de Pijn NIET DOEN wacht maar op mooi weer
Een 2.6m2 kite lift niet... die slingert, dus je komt met een smak @ de grond. (Daarnaast vind ik het knap als je 5 meter komt... of je stond zwaar overpowerd) Maar met een depower kite heb je veel meer lift en kom je dus zachter neer... Dat fenomeen heet hangtime.
Wanner ik jump met m;n PIII10 heb ik een jump met veel float en kom heel rusitg weer neer met geen cent pijn, alleen wanneer ik gekke dingen ga doen kan ik wel eens verkeerd neer komen...
Henning had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Flysurfer Speed (2011)
Je houdt je kite tussen 10 en 11 uur, je begint als een gek schuin naar achter te rennen naar de kant waar je kite staat.. ( dit is om druk in je kite op te bouwen ) als je voelt dat je kite voeldoende druk heeft stuur je je kite in naar ( 12 en 1 ) voelt de lift en je trekt rustig je bar aan..
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Dat wordt dan nog serieus gevraagd en zelfs beantwoord hier..
Nou veel succes met springen op het land dan maar he..
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
was tijdens een storm windkracht 8 tot 9 en ik heb van mijn vlieger de bovenste lijnen ingekort voor meer lift en minder drag
het was een bijna dood ervaring
jah. windkracht 8-9.. daar zeg je wat:p mijn max was 3-4 met me 9 m2..volledige depower derop en dan rustig proberen..:P
Een vriend van mij dacht dat ook eens te doen voor fun.. draaide een rondje, kite door powerzone en kapte op zn rug op de grond.. 4 maanden amper kunnen lopen en nu nog steeds een dikke bult.. en dan nog geluk gehad denk ik zo.. als ik jou was zou ik daar maar niet aan beginnen..
Ik spring niet meer op het land, vroeger deed ik dat nu en dan eens.
Sinds ik iemand zijn pols dubbel heb zien plooien is de zin om op 't land te springen volledig over.
Eerste dag van zijn vakantie nota bene. Eerst stond dat jong mannetje vrolijk te springen, tot hij onverwachts een vlaag ving, een paar meter hoger ging dan verwacht, hij is beginnen draaien bij de landing zijn hand uitgestoken. knak, pols volledig uit de haak.
nayy
springen op land is niet gevaarlijk als je weet wat je doet , vraag maar aan duinkiter gilles !
ik heb soms veeeeeel pijnlijkere landingen op het water dan op het land !
Leren kiten op het land kan prima. Maar ga pas beginnen met springen als je eraan toe bent.EN als ik dit zo lees ben je dat nog niet!
Alles in het kiten moet je rustig op bouwen. Leer eerst goed je vlieger te kennen, ook in vlagerige omstandigheden. EN bouw alles rustig op. Ga niet meteen in keiharde wind proberen te springen enzo...
Wat wel belangrijk is, draag altijd protectie! Met nadruk op helm!
haha 5 meter dude je weet niet eens hoe hoog 5m wel niet is
neem de volgende keer eens een meetlat mee
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
ik kite zeker wel boven 5bft en ik denk dat ik nog niet zo vaak in mijn leven 5m hoog heb gesprongen en dan deed ik er enorm mijn best voor
5m hoog is niet onmogelijk nee maar zeer onwaarschijnlijk, zeker als ik de kiteervaring van kees hierbij meeneem en kijk wat voor vlieger het is lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat hij 5m hoog is gegaan en het overleeft heeft.
haha nouja ik was al niet van plan om veel gekke dingen te gaan doen maar leek me leuk om kleine stukjes gelift te worden.
heb ook al wel met harde wind op land gezete 1 keer naar binne sturen en ik vloog al .
en heb met me carbrinha (blacktip uit het jaar 0) ook al een keer 100 op het land gebody dragt maar voelde niet echt fijn als je kite de heletijd kite loops maakt en je voord blijft trekken en waar daarna als je eindelijk stil ligt je hele armen open liggen(waarmee ik wil zegge dat ik niet zo gek meer wil gaan doen op land)
maarja ik hoop snel weer op et water te vinden te zijn
in iedergeval bedankt voor de waarschuwingen
Registreerde: 11 September 2007
jow mensen!
ik heb even de vraag hoe je op land een beetje kan springen, ben nog niet al te lang bezig met kiten (half jaartje) en wil voor in de winter (nog geen wetsuit) op land af en toe beetje doorgaan.. sturen etc dat wil gewoon wel.. maar ik wil tog proberen een beetje te springen hier en daar.
heeft iemand enig idee hoe dit een beetje kan? (gek doen wordt em niet.. gezien mijn broer vorige maand per ongeluk ene kiteloop maakte op land en zo nogal moest rennen..)
nou ik hoor t wel!
groetuh!