hoe springen te land?

Door: daan3 Reacties: 75 Hits: 11004
Govert 11 February / 2008 / 22:04
JJEEEEEEEuuuzus wat een klapper 

Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

KITEFLIGHT 11 February / 2008 / 22:17
wahahha leuke reacties dave de klap was idd hard, had eingelijk nog niks door in de luchtpas toen k neer kwam was er iets van wow ziek, en auw natuurlijk... wat me gered heeft toen was 9 jaar judo ervaring waardoor k me nog redelijk kon opvangen  maar voor iederen niet doen, van vallen leer je maar zo'n voorbeeld is natuurlijk altijd fijn om meteen te weten dat je dit niet moet doen he... nou mzzl k ga weer

wouters 12 February / 2008 / 00:39
Wat je gered heeft is geluk......... zo'n klapper kan heel anders aflopen als je een beetje pech hebt al heet je Anton. Nou moet ik wel zeggen dat ik bij je landing al zoiets had van --> mooie valtechniek waar zou die dat geleerd hebben, gecontroleerd, rustig en duidelijk in controle.

sthijs 12 February / 2008 / 01:26

Ik ben weleens in het prikkeldraad beland tijdens het springen op het land, dat is zeker niet aan te raden

De laatste keer dat ik op het land sprong viel ik met mijn hoofd recht op de zijkant van mn bar, gat in mn kop. En dat is al een aantal jaartjes geleden.

Doe het lekker in het water, veel leuker, minder pijnlijk dus kan je het vaker doen

Alles op het land is hard, dat doet heel veel au!

Ga zo snel mogelijk voor een wetsuit sparen, anders kan je pas in hoogzomer varen(=weinig wind) zelfs dan is een wetsuit fijn.

Goeie investering, een wetsuit gaat wel even mee...

-DAVE- 12 February / 2008 / 09:22

Dat is te zien Pieter die Judo ervaring, dat zand had zeker niks terug van je geweldige Powerslam.  ;)

Maar inderdaad , goed gevallen  denk ik, tenminste niet met de beentjes vooruit om je enkels te kunnen breken of je dijbeen door je rechterlong te boren. Fijn dat het tenminste nog wat meeviel voo rje.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

piraat 12 February / 2008 / 18:36

Judo zou basis van elk kind moeten zijn   dit is duidelijk een platte 5 ............je scoort  van mij een 9 !

Mooi in balans tijdens de landing , ontspannen gezicht / uitdrukking , goed afslaan van de klap , echter die zwembeweging  hihihih ................(Venom 13 ).........

Jolly Roger

jordy_hero 12 February / 2008 / 19:13
Prachtig ts heeft nog geen 1 keer gereageerd in dit topic
Bruut kite :)

Morres 12 February / 2008 / 19:59
Quote: piraat - Vandaag 18:36
Judo zou basis van elk kind moeten zijn dit is duidelijk een platte 5 ............je scoort van mij een 9 ! Mooi in balans tijdens de landing , ontspannen gezicht / uitdrukking , goed afslaan van de klap , echter die zwembeweging hihihih ................(Venom 13 ).........

hahaha idd 'trappel trappel trappel'

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

KITEFLIGHT 12 February / 2008 / 22:29
@ wouters zit ckr een kern van waarheid in... en piraat tnx voor die hoge score

jorrit 12 February / 2008 / 22:43
Quote: KITEFLIGHT - Maandag 11 Februari, 2008 22:17
wat me gered heeft toen was 9 jaar judo ervaring waardoor k me nog redelijk kon opvangen maar voor iederen niet doen, van vallen leer je maar zo'n voorbeeld is natuurlijk altijd fijn om meteen te weten dat je dit niet moet doen he... nou mzzl k ga weer

Ga ik snel een cursus duiken volgen. Handig, mocht ik een keer verdrinken

Wel een erg relaxte reactie. Geef maar toe, je hebt net voor de windstilte nog gevaren.....anders kan je nooit zoo relaxed reageren

Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

jorush 13 February / 2008 / 04:34
je moet gewoon wachten tot het windkracht 6 of meer is. Dan ga je naar de duinen. Pak je een 8, 9 of 10. Zet hem op elf  uur en stuur hem zo hard mogelijk in. Beste is gewoon in een loop sturen, dan krijg je iets meer lift en is het landen wat makkelijker. Suc6 man!

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

jeroen90 13 February / 2008 / 07:25

Stap 1: Ga door je knien 

Stap 2: Strek je benen nu heel hard als het goed is spring je nu een stukje in de lucht

succes met oefenen na een tijdje lukt 50cm hoog misschien wel. 

jordy_hero 13 February / 2008 / 07:26
Quote: jorush - Vandaag 04:34
je moet gewoon wachten tot het windkracht 6 of meer is. Dan ga je naar de duinen. Pak je een 8, 9 of 10. Zet hem op elf uur en stuur hem zo hard mogelijk in. Beste is gewoon in een loop sturen, dan krijg je iets meer lift en is het landen wat makkelijker. Suc6 man!

Je vergeet dat die het ook moet filmen  kamikaza :P

jelmerboy 13 February / 2008 / 07:37

filmpje is gewoon perfect voorbeeld van 'stapje te hoog gegrepen' .

En ja echt mooie judo wat we daar zien hoor! Zonder die judo had je zeker 3 meter dieper gelegen...

www.flysurfer.com - www.mbseurope.com - www.zitzakstunter.nl

RelaxeCor 13 February / 2008 / 10:00
Jongens durf te leren van gemaakte fouten en zorg er voor dat het ziekenhuisbed voor een ander vrij blijft!!!
See you on the Water!!

HenkVanDeTillaard 13 February / 2008 / 10:15

Ik heb een hekel aan land.

Water of lucht is prima maar die harde zooi onder je voeten....

Mosquito 13 February / 2008 / 17:06

ben het niet

ken het niet

durf het niet

robertz 14 February / 2008 / 10:31
gewoon je hakken in het zand, de bar met 2 handen aan 1 kant pakken, en je schrap zetten, de sprong voel je vanzelf aankomen
For those who believe, no explanation is necessary..

johndoe 14 February / 2008 / 10:43
Quote: Henning - Donderdag 07 Februari, 2008 21:31
Doe eens chill... schreeuwen jullie ook zo tegen de gemiddelde flyboarder? Daan: Als ik je verhaal zo hoor ben je er nog niet helemaal klaar hoor, je moet die kite eerst goed kennen en dan merk je vanzelf wel hoe het springen gaat. Als ik je nu de techniek uit ga leggen is de kans groot dat het resulteerd in een flinke crash, ikzelf heb er meestal geen problemen met het crashen maar dan moet je wel weten hoe het moet
helemaal mee eens.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

captain-unhook 14 February / 2008 / 16:13
Jerrie van de Kop

jordy_hero 14 February / 2008 / 16:47
Quote: Mosquito - Woensdag 13 Februari, 2008 17:06
ben het niet ken het niet durf het niet

en dat allemaal op het Noordwijkse  strand

surfista 14 February / 2008 / 19:35
Gezellig je been breken. Niet doen dus.

swiftenaar 14 February / 2008 / 19:46

ok mensen nu weten we het wel:p dat het gevaarlijk is, dom om te doen, en dat je snel wat breekt.. maar tog hoor je van veel mensen dat ze ZO zijn begonnen.. dus al die reacties zijn ok.. maar ik hoop dan dat diegene zelf neit zo zijn begonnen.. degene die deze topic begon was gewoon nieuwsgierig en egt neit van plan extreem op land te gaan knalle en dus wat breken.  mijn mening blijft hou je safety in de gaten, niet met TEveel wind gaan en gewoon je koppie derbij houden. dan ist allemaal redelijk veilig.. met kiten kan je ook verongelukken.. misschien wat minder erg.. maar van een meter of 15 hoog is water ook zo hard als beton

gr.

Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

duinkiter_olivier 14 February / 2008 / 19:51

wij DEDEN veeeeeeel dommere dingen ,

hang jezelf nooit aan een koord !

spring alleen op zacht zand !  

WWW.DUINKITERS.NET

swiftenaar 14 February / 2008 / 20:58
noujah zacht gras doet ook een hoop:p
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)