Ik ben vorig jaar begin mei in curacao geweest. Ik heb daar eigenlijk geen een kitesurfer gezien alleen windsurfers zag ik daar. Aan de zuidkant is het water rustig en zit al het toerisme, aan de noordkant van het eiland is het een stuk ruiger, hier zitten geen toeristen en is het een enorme rotzooi.
Er zullen vast kite mogelijkheden zijn maar wat een surfdude van daar vertelde dat het op Bonaire ook goed vertoeven is als watersporter.
Er zullen ongetwijfeld nog meer mensen zijn die ervaring hebben met curacao aangezien tegenwoordig menig stage richting dit eiland gaat.
Succes er in ieder geval mee!
Ik kom geregeld op alle ABC eilanden. Curacao is veruit het minst om te kiten. Er is geen echte kitescene. Klein Curacao is wel top om te kiten, maar daar ga je niet zo 123 naartoe. Voor de rest heb jenog de st Jorisbaai, leuke plek, maar je moet er echt met een paar mensen naarote anders ben je 9 van de 10 keer alleen daar.
Aruba is top qua wind en daar begint het kitesurfen ook langzaam terrein te winnen.
Juni en juli zijn de beste maanden (en maart) mbt wind in het hele ABC gebied. Op onaire waait het altijd een knoopje of 2-3 harder dan op Curcao en op Aruba waait het weer een knoopje of 2 harder dan op Bonaire. DIt jaar is de wind echter een beetje vreemd en heb je in de beste maanden zelfs perioden met weinig wind en in de slechte maanden periode met goede wind....
Op Curacao heb je de beste kans op een stage/baantje, daarna Aruba en op Bonaire kom je snel in de beperkte horeca terecht.
Succes
PS) Als je al kite instructeur bent, kan ik je wel aan een baantje helpen als instructeur
maayke had een 5 sterren sessie in Mui Ne met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Best Cabo (2013)
zelfs daar ja
kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Als jullie naar Curacao willen, dan kunnen jullie lessen nemen bij de kitesurf school Awa Salu Kiteboarding Curacao aan de St. Joris baai.
Neem gerust contact op voor informatie over de kitelocaties op het eiland of andere locaties alleen bereikbaar met de boot(zowel beginners als gevorderden), kitesurf Introlessen en meerdaagse cursuspaketten.
Tel&App: + 5 999 562 2022 / + 5 999 562 2022
Website: www.awasalu-kiteboarding.com
5+3 jaar later...
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Registreerde: 28 June 2007
Ik ben is aan het kijken of het eventueel mogelijk is om anderhalve maand naar Curacao te gaan. Ik de voorgaande Curacao topics al even door gespit, maar kom daar geen/ onvoldoende info tegen over een baantje op Curacao. Zijn er nog mensen op dit forum die contacten hebben met mensen op Curacao of zijn er mensen op dit forum die zelf op Curacao zitten? Zo jah, dan zou ik graag willen weten of die gene mij wat verder kunnen helpen met mijn zoektocht.
De periode waarin ik dit graag zou willen doen is: vertrek eind juni - terug half augustus.
Ik heb op internet ook al gezocht naar vacature sites op curacao, maar specifieke vakantie jobs kom ik niet tegen. (manager van een bedrijf voor 1,5 maand met een vwo diploma op zak is ook niet echt wat
Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen!
Groet Gerben