davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
10m
Misschien zelf een 11m. Daarmee heb je een range van 15 tot zo'n 25 knopen. Boven de 20-23 kun je dan al zowieso met je 7m.
Tweedehands kunje zowel een Waroo als Bularoo (beide 2007) voor vrij weinig kopen.
Oke bedankt
ik ga denk ik voor de 10 meter bularoo,
maar kan ik daar ook nog lang mee doorvaren?
dat ik niet ineens overpowered ben ofzo,
de hele tijd heel erg depoweren is natuurlijk ook niet heel fijn..
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
10 bularoo of 11 waroo dan heb je nog voldoende overlap en kun je met minder wind al varen.
9m waroo heeft erg veel overlap met je 7m bularoo, dat is zonde.
en als je 65 kilo weegt? 9m en 12m?
want ik ga dus samen met mn zus (65 kilo) en zou ook leuk zijn, als we dan met dezelfde kitemaat kunnen..
10meter kan zij ook wel mee, maar 7 meter is net iets te klein..
ik zou ook 11 m² nemen. heb je net dat ietsje meer range.
gezien jullie gewicht zal je groter als 11 niet moeten gaan.
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
is het gat tussen een 7m en een 11m niet te groot?
meestal waait het natuurlijk wel als ik ga, dus het hoeft niet meteen mijn maximum maat te zijn..
met 57 kilo en een 10m, van hoeveel tot hoeveel knopen kan je dan?
en met 65 kilo en een 10m?
minimaal een gat van 3m tussen je kites houden. Sowieso geen 9m2 erbij dus.
En met bows met veel depower kan 4 meter ook prima! Ik denk dat lichte mensen in NL met bows een 7 11 zouden moeten nemen bij een 2 kite setup en zwaardere een 9 13
Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)
Registreerde: 02 May 2008
Hoi,
Ik heb al een 7meter best bularoo (2007),
en ik zat er over te denken er nog een 9meter waroo (2007) bij te nemen,
óf een 10meter bularoo (2007),
ik weeg 57 kilo
ik wilde eigenlijk liever een 9meter, alleen is de bularoo goedkoper
,
en ik vroeg me af of er veel verschil is..
ik had die 7meter genomen, omdat ik dus een beginner ben, en ik dacht ik begin lekker klein,
dat gaat opzich wel goed, maar zodra de wind even wat minder is kan ik niet goed meer varen..
ik heb ook nog een kitemaatje die 65 kilo is, die kan dus alleen bij harde wind met mijn 7meter,
aangezien we samen gaan, vroeg ik me ook af wat voor ons samen nou de beste maten zijn..
we hebben nu dus een 7, maar die is voor haar wat klein, nog een 9 of een 10 erbij?