wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
Bandit, teveel bardruk, traag????
met welke kite heb jij gevaren man?
ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)
zo raar, ofwel verwar ik nu met een andere kite, maar ik dacht eens een bandit in m'n handen gehad te hebben met weinig bardruk
nuja 't is al laat en die examens he
ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)
bandit is een super kite voor beginner - start vanzelf terug op als hij valt
ik vraag mij af of je met je gewicht niet beter met een 9mò bent?
lucky you..
nuja terug ontopic vanaf nu :
volgens mij is dit geen slecht setje dat je wilt aanschaffen..
Bandit is gekend als goeie beginnerskite ook, en het boardje, daar weet ik niets van.
grtz
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Er word een mooie x2 uit 2006 (!!!!) aangeboden... voor 150 kun je het water op!
Ik vind de bandit ook echt een RUK kite.. wat een onding zeg..
Bardruk is verschrikkelijk.. jah in zn onderste bereik misschien niet.
Hij is te langzaam, mn 13m waroo is sneller...
maar ja het is een beginners kite. en wat dat betrefd nog best wel een goede ook. na deze kite vind je alle andere kites geweldig....
Het is een redelijke kite hoor, maar geweldig is iets anders. en het blijft een duur ding.
@Jocum
Ik zou misschien voor de 9m2 gaan als ik jouw was...
Ik ben zelf 87 kilo en ik heb een 11m2, 9m2 en 7,5m2
Maar de 11m2 vaar ik met een board van 135 beginnend bij zo'n 13 a 14 knopen en kan hem doorvaren tot zo'n 23 knopen. Dan pak ik echt mijn 9m2.
Met 65 kilo zou ik persoonlijk voor de 9m2 gaan. Kan je ook varen vanaf zo'n 13 a 14 knopen. Maar denk dat je veel verder dan 23 knopen met de 9m2 kan (ik denk 28 ).
Dit komt omdat de 11m2 niet zo'n goede highend heeft als de 9m2.
Groet en succes met je keuze,
Pigs
Dat is echt een zeer goede beginners set alleen zou ik ook voor de 9m gaan met jou gewicht. Dan kun je bijna altijd varen.
Zelf kan ik ook al vanaf een knoopje of 15/ 16 met de 9m varen en ik weeg zo'n 85 kg.
Succes met je keuze.
Is een prima beginners set.
Trek je nix aan van alle betweters hier.
Als jij het leert met die kite dan word het zowiezo je lievelings kite.
Ik denk ook dat je met een 9m beter af bent.
ben zelf ook beginner en vaar met de north rebel van vorig jaar...
rebel is iets sneller dan de bandit maar de bandit is zeker geen verkeerde kite.
135 is een prima maat leer ik het zelf ook op. als je groter gaat wil je alweer sneller een nieuw board.
ik zou idd ook ff kijken naar een tweede hands of een model van vorig jaar scheeld je een hoop geld.
Pro Limit Global Steamer 5/3mm mesh 2007 |
Hallo Jochem, kite ben je nu wel uit denk ik.
Trapeze : Mistic warrior, echt een super trapeze... k weet alleen niet of dat in je budget past !!!
eindelijk een medestander gevonden...
en 9mtr is idd beter, heb je betere high-end
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
zat ook te denken aan een fone trax lijkt me ook een leuk boart inplaats van een fone tx
weet aleen niet precies of de fone trax geschikt is voor een beginner.
wil in de toekomst wel ga freestylen.
jochem
Registreerde: 03 June 2008
hallo
ik ben net begonnen met kiten en heb vrijdag mij eerste les als de wind mee wilt werken.
na die les wil ik zo snel mogenlijk spullen aanschaffen om zelf aan de slag te kunnen.
zelf had ik al een leuke set samen een f-ONE bandit 11 M2 en een F-one tx 135-39.
maar ik weet zelf niet of het een goede set voor een beginner is.
deze set leek mij aantrekkelijk omdat het een allround set is.
lengte is 181
gewicht 65 kg
buget 1400-1500 euro kite en board
meschien dat iemand nog een andere beginners set kan samen stellen binnen dit buget
sorry voor de schrijf fouten ben namelijk erg dlx
alvast bedankt jochem broes