F-one bandit met een F-one tx board, goed voor beginner?

Door: jocum Reacties: 36 Hits: 5402
hifly 04 June / 2008 / 18:40
Ik vraag me af hoe het komt dat Randy Hereman er dan wel hoog mee scoort ? Ikzelf vind het een zeer goeie kite ! De 11 kan misschien wat traag zijn maar m'n Switchblade 12 was ook traag ...Grote kites zijn nu eenmaal trager ...
Who pay's peanuts get's monkey's

Morres 04 June / 2008 / 18:47
niet per sé, mn 12 is echt veel sneller dan bijna alle andere kites, iig veel sneller dan de bandit..

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Geronimo 04 June / 2008 / 19:12

mn 13m waroo 07 is ook sneller....

wil niet zeggen dat de kite slechte performance heeft. maar zo geweldig is die gewoon weg niet. en kwa smaak wat lekker is AL HELEMAAL NIET.

Dat er mensen goed mee kunnen varen ja zekers. tis zeker geen moeilijke kite om mee te varen. het heeft wel degelijk iets.. maar dat word zo verneukt door de rest van de eigenschappen.

Randy Herema springt ook wel goed aan die Naish X2 uit 2006...:)

Get ready for an Epic Session / epic kites

kitepower07 04 June / 2008 / 19:34

Pff Geronimo wat vind je er nou echt van....

quote1: Ik vind de bandit ook echt een RUK kite.. wat een onding zeg

quote2: na deze kite vind je alle andere kites geweldig....

quote3: Het is een redelijke kite hoor

quote4: tis zeker geen moeilijke kite om mee te varen. het heeft wel degelijk iets

quote5: maar dat word zo verneukt door de rest van de eigenschappen

quote6: wil niet zeggen dat de kite slechte performance heeft

Graag een beetje onderbouwing, dit lijkt meer op bashing.

5bft!

Ruud 04 June / 2008 / 20:00

Beter een  leuke 2e hands nemen, of heb je echt geld te veel, mijn postbanknr. is 34988327.

Voordat je in staat bent de werkelijke performance uit welke kite dan ook te krijgen is die bandit 700 euries minder waard, Smiley centjes!

Lekker van de zomer met een goedkope best en dan eens verder kijken, beetje testen hier en daar, ook leuk.

Succes.

Geronimo 04 June / 2008 / 23:33

@ kitepower07...

De kite heeft iets.. wat kan ik niet onder woorden brengen. Dr is een positieve kant aan die kite. Maar jah die weegt simpel weg niet op dat de bardruk belachelijk hoog is zodra dr wel wind staat. Hij is gewoonweg langzaam, kun je hoog en laag springen maar de kite is gewoon weg langzamer als mijn 13m waroo07, en dat ding zou volgens iedereen al langzaam zijn. Zodra je er mee vaart bouwt ie wel meer snelheid op (kwa varen) zodra je terug stuurt is het weer afgelopen met de snelheid.

positieve punten:

* eenmaal opgang is de vaarsnelheid erg goed

* geeft je om een reden toch wel snel vertrouwen

negatieve punten:

* bardruk.. alsof je armen uit je lijf gescheurd worden.

* langzamer als grotere maten van andere kites.

* Bar is onrustig elk tikje voel je in die bar.

* voelt gewoon niet echt lekker.

Als je deze dingen geen probleem vind en die zijn er kennelijk zat, want iedereen moet ineens een bandit hebben. Kun je er best leuke dingen mee doen. Neemt niet weg dat IK het een rot kite vind. Ik snap ook dat anderen het wel een fijne kite vinden. Hij voelt ergens als een beginners kite.. wat gedeeltelijk helemaal niet verkeerd is, maar dan met een paar eigenschappen waar je gewoon weg niet blij van word als beginner.

F-one maakt kwaliteit, nouja over het algemeen wel volgens mij. het is een redelijke kite, voelt niet fijn maar das smaak/voorkeur. Het vliegt. En als je sommige mensen er mee ziet..mjah die doen dat best aardig.

De geweldige kite die iedereen het noemde.. dat is die gewoon weg zeker niet.

zoals ik al zei.. iets aan die kite is best leuk. Maar die dingen wegen niet op (VOOR MIJ) tegen de min punten. Nu begrijp ik dat het gewoon ook aan die delta shape ligt, ze hebben allemaal dezelfde problemen. Kinderziektes noemen we het maar even. Als ze vooral die bardruk wat kunnen aanpassen bij die bandit 2 dat ze heel goed kunnen worden. Misschien een dunnere LE voor wat meer snelheid.. en geen clamcleat als personal touch.

zo iets beter onderbouwd?

Morres 05 June / 2008 / 00:34
Quote: kitepower07 - Woensdag 04 Juni, 2008 19:34
 dit lijkt meer op bashing.

Dat weegt bij lange na niet op tegen alle hypers...Smiley

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Geronimo 05 June / 2008 / 03:18

@ Jocum, binnen dat budget kun je een hoop setjes kopen.

Zelfs 2 kites en een boardje.

Choc of 3E boardje, en je hebt nog 1100 over om te spendere aan kites.. (minimaal) nouw daar moet je wel een kite of 2 van kunnen kopen van andere merken.

elvira 21 March / 2009 / 12:35
Hey Jocum,

Ik heb zelf in September ook mijn eerste kite gekocht en heb ook de f-one bandit 9m genomen! En geloof me, je gaat er geen spijt van krijgen! Heerlijke kite! Ik ben zelfs opzoek naar een 11m en 7.5m om mijn collectie compleet te maken. Het boardje waar je aan zit te denken kan ik niks over zeggen, ik heb een brunotti onyx genomen, waar ik erg over te spreken ben. Mijn set, alles nieuw (kite, board, trapeze) heb ik voor 1300 kunnen krijgen...succes en vooral veel plezier!!!

Grtz Elvira

elvira 21 March / 2009 / 12:38
oja, ik weeg 62, dus met een 9m zit je goed!

Nick87 21 March / 2009 / 12:56
Heb een 2 maand geleden een Bandit Dos 7m² compleet gekocht voor €920 via powerkiteshop.co.uk
Die prijs kon je dankzij de gunstige wisselkoers nergens anders krijgen. Kite was op 4 dagen bij mij thuis. Niets te klagen.

De service in de shops in Nederlands/België mag dan beter/persoonlijker zijn. Maar voor €400 per kite verschil bestel ik wel liever daar eerlijk gezegd.

Djee 21 March / 2009 / 13:51
eh, topic is al meer dan een half jaar oud Smiley
Hoop dat gogum al vaart Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)