onnodig ding als er zand in komt werkt hij niet goed
niet met lease varen gaan!
je kan altijd je board tegen je krijgen , gebeurt het niet in het water dan kan het ook in de lucht
gewoon weglaten die handel leren upwind bodydraggen ja !
henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
duidelijk dus niet aanschaffen zo`n ding
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
reel - leash = rol leash
het maakt niet uit wat voor leash, elastiek of rol, er komt een punt dat je board zover weg is dat alles is uitgerold/strak staat, en als jij dan beweegt en de leash aanspant ruk je je board naar je toe.
zoiets:
je laat zien dat je de basis nog niet beheerst ....bodydraggen naar je board !
daarbij je staat toch voor lul met zo'n hondenlijn zie dat nou verankerd hangen op dat plaatje
je moet gewoon opwind leren bodydraggen is veel beter dan zon gare roll leash
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
liever me board kwijt dan me kop deraf.. zon helm beschermt je nek niet! al teveel verhalen over gehoord, en 1x zelf zien gebeuren, dus ik pass.. dan maar wat meer energie int draggen stoppen, na een tijdje leer je het vanzelf en dan kost t vanzelf minder energie..
liever moe dan lui
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
Als je geen echte GoJoe wil hebben gewoon naar de Blokker (ofzo) en een setje zwembandjes halen voor kinderen. Opblazen, grabhandle ff los en eromheen.
Probleem met bodydraggen naar je board is meestal dat je te korte rakjes maakt. Dan kom je er steeds net niet bij. Maak 2 lange rakken en je bent er zo bij. Als je korte rakjes doet, blijf je je board mischien wel in zicht houden maar met het keren verlies je al weer zoveel hoogte dat je er (net) niet bijkomt.
Verlies je je board dicht bij de kant op het strand, is het de moeite waard naar de kant te gaan, upwind te lopen en er dan weer in te gaan.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
COG het is een kwestie van weten hoe je body-ragt !!!
eigenlijk is dat in het begin belangrijker dan leren varen , goed bodydraggen is een must en als je dat beheerst heb je die leash echt niet nodig en is de kans heeeeel klein dat jij je board kwijt raakt ,het helpt ook als andere kiters het in de gaten houden , als ik zie dat iemand zijn board kwijt is vis ik hem op of wijs hem aan ,zou iedereen moeten doen help elkaar ! daarbij zorg dat je board duidelijk te zien is ( fel kleurtje , fel vinnetje , sticker verzin maar wat ) en zoals waaaazaaaaaaa zegt de meesten maken te korte rakjes .
blijf altijd met 1 oog naar je board kijken , steek goed je arm in het water als een mega vin !! kite lekker in de hoek en laag ! en draggen maar net zolang tot je bij je board bent ! upwind is een makkie als je het maar goed doet
Als je dit veel moeite vindt ??? dit klinkt als gitaar willen spelen maar het is te moeilijk om de snaren te leren stemmen ........het is een basis oefening die je gwoon moet beheersen voordat je van je instructeur het groen licht krijgt om zelfstandig te kiten .
even heel snel en simpel een stappen plan (let wel te snel en te simpel )
1)kitecontrole
2)bodydraggen
3) leren varen
eerst kunnen varen maar niet weten hoe je fatsoenlijk moet bodydraggen is dus vreemd en kost je dan een hoop boardjes per jaar OF je staat voor lummel met je hondenriem en HELM , zonder helm al heb je een rolleash kwestie van tijd tot dat je op de spoedeisende hulp staat vanwege een beste jetser in het koppie ( vroeg of laat hij komt !!)
dus steek al je energie in het leren van dat raggen en dan betaald het zich vanzelf terug met een hoop plezier en gemoedsrust ( ik ben nooit bang om mijn board te verliezen )
Kijk dat is een goed advies van een echte instructeur.
Om eerlik te zijn heb ik ook 2 jaar lang een rol-leash gebruikt puur uit angst om mijn board te verliezen.
Niet omdat ik niet kon draggen.
Dit jaar heb ik hem aan de "wilgen" gehangen door de vele adviesen van heren op het forum die het weten en/of erger een negatieve ervaring hebben meegemaakt.
Als je de adviesen opvolgt zoals Piraat schreef is het echt een eitje.
Een belangrijk onderdeel van het draggen is "voorbij je boardje draggen" en niet ter hoogte van,stoppen.
Ik voel me nu een stuk meer op mijn gemak en durf VEILIG tricks te oefenen.
Registreerde: 02 May 2008
Hoi,
ik wil weten wat jullie vinden van de roll-leash?
heeft iemand hier ervaring mee? en is het inderdaad super save en praktisch?
of loop je nog steeds kans het board tegen je aan te krijgen..