knoopje in je lijn

Door: GelooptGeflipt Reacties: 36 Hits: 2131
GelooptGeflipt 29 June / 2008 / 00:43

Ik ben er tot mijn grote schrik achter gekomen dat ik een klein knoopje in 1 van mijn stuurlijnen heb zitteSmiley, krijg hem er niet uit en probeer het ook niet met te veel kracht om eventuele extra schade te verkomen.

Het gaat om een Ozone Sport 9m 2007.

Lijnen zijn verder nog in goede staat, doe ze altijd in bad na het kiten en ze zijn ook niet vervaagt kwa kleurSmiley.

-Is dit heel erg? en dus maar een nieuwe lijn halen?

of

-Moet ik het knoopje er maar gewoon met domme kracht uithalenSmiley?

Alvast bedankt

PiezZ

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

sthijs 29 June / 2008 / 01:22

Bij ozone vaar je toch op de stuurlijnen? dus de kracht is op deze lijnen? (ik kan het heel erg fout hebben)

Maar ik heb hetzelfde probleem,(bij een C kite) en ik krijg het knoopje er echt niet uit.

Heb je al geprobeerd om het te weken in water en daarna rustig in je vingers rond draaien?

Alles met beleid doen zei mijn moeke altijd, en dat helpt wel vaak.  

Verder heb ik geen truukjes om het te verhelpen, dus alle raad is welkom.

Thijs

swiftenaar 29 June / 2008 / 02:23

ik heb zelf op mijn 11m2 fuel uit 2006 ook een knoopje in mijn stuurlijnen gehad, geen last van gehad tot dusver, heb er nu nieuwe lijnen opzitten wegens een breuk maar verder egt nooit een afwijking gehad ovzow!

ps. die knopen zijn idd verrekt lastig los te halen, heb het na 15 minuten peuteren opt strand maar opgegeven en ben gewoon t water op gegaanSmiley

suc6 alvast!

joost

Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

stetman 29 June / 2008 / 08:34
Goed inweken en dan met een hamer op de knoop slaan, met wat beleid peuteren en nog eens met de hamer slaan. Gaat iedere knoop mee los en je kunt meteen je frustratie over het peuteren afreageren :-)

Gerard79 29 June / 2008 / 09:02

Behalve hameren, kun je er ook op kauwen (knoop moet wel nat zijn). Dit werkt ook prima. Ik heb heel vaste knopen met kauwen los gekregen.

Niet met een knoop in je lijn gaan varen, op de plek van de knoop kan een lijn veel makkelijker breken.

Takoon LOG 5m, Furia 7m & 9m. Takoon Burning 6'2"

Woodmaster 29 June / 2008 / 09:08

Ik had laatst een knoop in men zakdoekSmiley

Was vergeten waar die ook alweer voor was hmmm....

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Vloeistof 29 June / 2008 / 09:12
- Priem erdoorheen steken! 
Put on your wakeboots!

duinkiter_olivier 29 June / 2008 / 09:18

het verzwakt de lijn , maar zolang het niet in je krachtlijnen is zou ik me weinig zorgen maken !

alhoewel , in een kiteloop .....Smiley

WWW.DUINKITERS.NET

johndoe 29 June / 2008 / 09:50
Gewoon op kauwen icm een hamer, dat hielp bij mij iig erg goed. Het duurt wel een tijdje voordat je het knoopje eruit hebt, maar de kans dat je hem eruit krijgt is vrij groot...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

isomis 29 June / 2008 / 10:20

heb ik ook wel eens, de beste oplossing om hem eruit te krijgen is nat maken met je mond en met je tanden los maken, klinkt raar, maar met je tanden kan je alles met beleid doen.

Precies zoals otto zegt.

zucht...

Nature 29 June / 2008 / 10:24

Maakt niet uit waar die zit 70% van je lijn sterkte gaat eraan.

ff lekker erop gaan kauwen ben je zo mee klaar Smiley Waarom zou je onnodig risico lopen als je binnen 30 minuutjes zonder enig probleem de knoop eruit hebt.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

GelooptGeflipt 29 June / 2008 / 10:27

ok thnx mensen!Smiley

dat word kauwe geblazen!!Smiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

Mosquito 29 June / 2008 / 10:30

Zeker niet mee gaan varen!!!

Dynema snijdt zichzelf door.

En zit jij straks met een loopende kite!

Fokke 29 June / 2008 / 10:31
Het verzwakt je lijn met iets van 30% bij dyneema. Liever niet mee gaan kiten dus. Ik heb tot nu toe de knoopjes in mn lijnen er altijd met hamer en kauwen uitgekregen Smiley
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

SlingyKites 29 June / 2008 / 10:35
Hmm ik heb mijn knoopje door jort van het coraaltje eruit laten halen hij deed het in 1 minuutjeSmiley en ik zat 20 min te peuteren en te kauwen maargoed,, als je een knoop eruit wil, hij is de masterSmiley
Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

jorush 29 June / 2008 / 10:41
hahah jort ! BeulSmiley

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

jorush 29 June / 2008 / 10:41
hahah jort ! BeulSmiley

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

stork 29 June / 2008 / 11:08

je knoop even met boter insmeren. nachtje laten intrekken. lel met de hamer er op en beetje pielen. met je vingers heen en weer pielen. en hij komt er zeker uit.

kauwen schijnt ook te kunnen maar heb ik nooit gedaan.

succes

eddyc 29 June / 2008 / 11:10

Kauwen met speeksel.

eddyc

FerdiH 29 June / 2008 / 11:11
beetje zoutzuur er op en het knoopje is zo opgelost.Smiley

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

johndoe 29 June / 2008 / 11:21

maar als je er aan peuterd dan is je lijn toch ook verzwakt?

en hoe kun je weten dat het dyna... lijnen zijn?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

swiftenaar 29 June / 2008 / 11:26
@FerdiH: Smiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

schachtn 29 June / 2008 / 11:52

ik heb een knoopje in m'n 5e lijn, is dat ook zo erg?

Emilio 29 June / 2008 / 12:12

Inweken met olijfolie werkt echt het beste, hamer erop rammen en de knoop is er zo uit, 

ook je 5th lijn moet geen knopen hebben 

-kiting is a source -

apple 29 June / 2008 / 12:23

het verzwakt de lijn met 70 % dus je houd 30 % breuksterkte over van je lijn .

Dat is teveel risico dus moet eruit of lijn vervangen sorry

www.overexposure.nl

apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)