Oneill Psycho wetsuit - Water bij kuiten

Door: ZenZen Reacties: 22 Hits: 2772
ZenZen 08 July / 2008 / 09:05

Bij het surfen heb ik last van "opkruipend water" in de pijpen van mijn Oneill psycho wetsuit.

Regelmatig moet ik de pijp even open te trekken om het water er uit te laten stromen......

Als ik dat een tijdje niet doe kom ik altijd met enorme balonnen rond mijn kuiten het strand oplopen.

Kennen jullie dit probleem en weet iemand wat je er tegen kunt doen?

Alvast enorm bedankt voor de reacties!

Magic_Ed 08 July / 2008 / 09:13
Dat kent iedereen die een surf-wetsuit heeft: het neopreen is eigenlijk te soepel. Oplossing: naai twee stukjes "zachte kant" van klitteband op de enkels, koop twee van die klittebandjes (niet te smal!) en daarmee zet je de enkelstukken vast, probleem opgelost.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Pie 08 July / 2008 / 09:13
ik heb een 6/5/4 en een 3/2 psycho. Bij de 6/5/4 geen enkel probleem, gewoon een klittebandje bij je enkel en opgelost, allerbeste pak dat ik ooit heb gehad. Bij de 3/2 helpt het klittebandje niet, dus heb ik hetzelfde probleem, to be honest ben daarom niet echt tevreden over de 3/2 (toch echt een golfsurfpak), lijkt wel of het pak zo soepel is dat het gewoon niet goed blijft zitten. Ik denk er zelfs over om de onderkant eraf te knippen... Als iemand de gouden tip heeft hou ik me ook aanbevolen.

Pie 08 July / 2008 / 09:14
Ed, bij de 3/2 psycho is deze oplossing niet voldoende....in al mijn jaren nog nooit meegemaakt bij een pak...

Magic_Ed 08 July / 2008 / 09:21
Ik heb een vergelijkbaar pak (C-skins) waar het probleem ook optreedt. Met alleen klitteband gaat het net niet goed, je moet echt de zachte stukjes op de pijpen naaien (gewoon met de hand, zo gebeurd), want anders blijft het klittebandje niet zitten. En vooral niet te smal klitteband nemen (heb de breedste die ik kon vinden, zo'n 4 cm breed).
w w w . v e r s u s s h o p . n l

paulg 08 July / 2008 / 09:24

Heb hetzelfde pak en hetzelfde probleem.

opl.1: ('s zomers) pijpen naar buiten omhoog dubbelklappen. Je sleutelzakje komt a.d buitenkant terecht, maar werkt verder prima

opl.2: klittenbandjes om je enkels, zoals veel andere pakken standaard hebben. Klittenband is te koop bij iedere naaiwinkel, of knip ze van een oud pak. Neem wel breed (3 cm of meer) klittenband.

Met pijpen over schoentjes heen, is het probleem ook weg, maar kiten met schoentjes is kloten...

Wel knudde van O'Neill dat ze niet standaard klittenband meeleveren (vermoed dat wind- en golfsurfers er geen last van hebben), verder wel een heerlijk pak.

pietepiet 08 July / 2008 / 09:25

Gewoon twee stukken breed klitteband kopen bij de surfshop,en net als tape om je enkels binden.

Werkt perfect Smiley 

ZenZen 08 July / 2008 / 09:30

Ik heb de 5/3 uitvoering en heb er inderdaad aan het begin van dit jaar met schoentjes geen last van gehad.

Naar buiten vouwen/omslaan heb ik ook al gedaan, dit is helaas slechts een tijdelijke oplossing.

Ik zat zelf al te denken aan een gaatje boren vlak boven de "vernauwing" en deze dan rondom dicht smelten, lijkt me alleen zonde van het pak......

Klitteband lijkt inderdaad een goede methode, wel grappig dat ik dat in mijn windsurf days als eerste van een pak aftrok Smiley. Ik zal eens bij mijn windsurf spullen kijken of die klittebanden van mijn oude wetsuits daar nog in liggen.

Ondertussen blijf ik (en zoals ik vermoed mede Psycho eigenaren) natuurlijk openstaan voor suggesties!

Pie 08 July / 2008 / 09:45
ik ga eerst maar eens een breder klittebandje proberen, thanks Ed

RutgerDB 08 July / 2008 / 10:11
Klittenband of een rol dikke tape. Alleen moet je dan steeds intapen. Vrienden van mij die de hele winter doorvaren tapen altijd. 100% waterdicht. Wel knappe tape kopen. Van die zwarte, dikke tape, 5 cm breed.
....................................................................................................

HJ11 08 July / 2008 / 10:16
Samehere.... breed klittenband is de oplossing

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

ostendlocal 08 July / 2008 / 10:47
gewoon afknippen tot aan de knietjesSmiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

nlkiter 08 July / 2008 / 11:47

Pie, nog nieuws over de knie? Smiley

Pim89 08 July / 2008 / 11:55
Straktape gewoon simpel

Pie 08 July / 2008 / 12:51
@NL, het gaat helemaal goed. fysio en 4 vier keer per week naar de sportschool, over 2 weken sta ik er weer op!!!!!!!!!!!! Kan niet wachten....

gwensio 08 July / 2008 / 13:16
  ik heb nergens last van:D zie hier mijn oplossing;) medemogelijk gemaakt door antoniusziekenhuis sneek
Klik voor grote versie

Pim89 08 July / 2008 / 14:34
Hebbe ze je wetsuit stuk geknipt. Je had dus een klapper gemaakt.......SmileySmiley

gwensio 08 July / 2008 / 18:07

joa hebben ze stuk geknipt, had me bovenbeen gebroken op koningendagSmiley

owja zit wel patent op dit antiwaterinjekuitstuksysteem

Vission 08 July / 2008 / 19:00
Ozone..Spleene..

mig27 08 July / 2008 / 20:57

Zo Sterkte ermee Gwensio, kun je alweer kiten?

Ik heb ook de Psycho1, en heb gewoon voor €5,- twee 3cm brede kant en klare klittenbandjes gekocht. Kun je bij de betere surfshop zo kopen. En sindsdien nergens meer last van.

Alleen speciale kitepakken zoals die van Mystic bijvoorbeeld houden hier fabriek af rekening mee. Maarja, het neopreen van de Psycho is zo relax soepel. Ik heb het er wel voor over Smiley

Nog steeds lid van het NKV

johndoe 08 July / 2008 / 23:13

is toch lekker dat water bij je kuiten. Ik vind het wel wat hebben, je loost het zo.

p.s. in de winter zijn klittenbandjes kut, ze knelle bloedsomloop af naar je voeten.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

kenx 09 July / 2008 / 11:55

Waterige kuiten heb ik alleen gehad toen ik leerde zeilen, met van die uitgelubberde goedkope wetsuits.

Gebuik je in de winter gewoon een wetsuit??... misschien ben ik wel een verwende zeiler maar ik heb gewoon een drysuit van helly (voor het zeilen). Deze zit vrij nauw en heeft ook "voeten" er aan vast zitten en dat is wel heel relaxed met kou en veel wind. Nadeel is alleen dat je altijd schoenen aan moet over de suit. Dacht erover om die gewoon te gaan gebruiken ook voor het kiten...

de waterstarter....

svenpronk 09 July / 2008 / 14:17

Ik had er eerst altijd last van maar sinds ik een nieuw board heb helemaal niet meer!