Heb hetzelfde pak en hetzelfde probleem.
opl.1: ('s zomers) pijpen naar buiten omhoog dubbelklappen. Je sleutelzakje komt a.d buitenkant terecht, maar werkt verder prima
opl.2: klittenbandjes om je enkels, zoals veel andere pakken standaard hebben. Klittenband is te koop bij iedere naaiwinkel, of knip ze van een oud pak. Neem wel breed (3 cm of meer) klittenband.
Met pijpen over schoentjes heen, is het probleem ook weg, maar kiten met schoentjes is kloten...
Wel knudde van O'Neill dat ze niet standaard klittenband meeleveren (vermoed dat wind- en golfsurfers er geen last van hebben), verder wel een heerlijk pak.
Gewoon twee stukken breed klitteband kopen bij de surfshop,en net als tape om je enkels binden.
Werkt perfect Â
Ik heb de 5/3 uitvoering en heb er inderdaad aan het begin van dit jaar met schoentjes geen last van gehad.
Naar buiten vouwen/omslaan heb ik ook al gedaan, dit is helaas slechts een tijdelijke oplossing.
Ik zat zelf al te denken aan een gaatje boren vlak boven de "vernauwing" en deze dan rondom dicht smelten, lijkt me alleen zonde van het pak......
Klitteband lijkt inderdaad een goede methode, wel grappig dat ik dat in mijn windsurf days als eerste van een pak aftrok . Ik zal eens bij mijn windsurf spullen kijken of die klittebanden van mijn oude wetsuits daar nog in liggen.
Ondertussen blijf ik (en zoals ik vermoed mede Psycho eigenaren) natuurlijk openstaan voor suggesties!
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)
joa hebben ze stuk geknipt, had me bovenbeen gebroken op koningendag
owja zit wel patent op dit antiwaterinjekuitstuksysteem
Zo Sterkte ermee Gwensio, kun je alweer kiten?
Ik heb ook de Psycho1, en heb gewoon voor €5,- twee 3cm brede kant en klare klittenbandjes gekocht. Kun je bij de betere surfshop zo kopen. En sindsdien nergens meer last van.
Alleen speciale kitepakken zoals die van Mystic bijvoorbeeld houden hier fabriek af rekening mee. Maarja, het neopreen van de Psycho is zo relax soepel. Ik heb het er wel voor over
is toch lekker dat water bij je kuiten. Ik vind het wel wat hebben, je loost het zo.
p.s. in de winter zijn klittenbandjes kut, ze knelle bloedsomloop af naar je voeten.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Waterige kuiten heb ik alleen gehad toen ik leerde zeilen, met van die uitgelubberde goedkope wetsuits.
Gebuik je in de winter gewoon een wetsuit??... misschien ben ik wel een verwende zeiler maar ik heb gewoon een drysuit van helly (voor het zeilen). Deze zit vrij nauw en heeft ook "voeten" er aan vast zitten en dat is wel heel relaxed met kou en veel wind. Nadeel is alleen dat je altijd schoenen aan moet over de suit. Dacht erover om die gewoon te gaan gebruiken ook voor het kiten...
Ik had er eerst altijd last van maar sinds ik een nieuw board heb helemaal niet meer!
Registreerde: 02 March 2008
Bij het surfen heb ik last van "opkruipend water" in de pijpen van mijn Oneill psycho wetsuit.
Regelmatig moet ik de pijp even open te trekken om het water er uit te laten stromen......
Als ik dat een tijdje niet doe kom ik altijd met enorme balonnen rond mijn kuiten het strand oplopen.
Kennen jullie dit probleem en weet iemand wat je er tegen kunt doen?
Alvast enorm bedankt voor de reacties!