>
>
> De inhoud van dit bericht en de eventueel daarbij behorende bijlagen zijn persoonlijk gericht aan en derhalve uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan zonder toestemming van de afzender. Heeft u dit bericht ontvangen en bent u niet de geadresseerde, noch bevoegd dit bericht namens geadresseerde te ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk ons direct op de hoogte te stellen van de ontvangst en dit bericht, met inbegrip van eventuele bijlagen, uit uw systeem te wissen.
>
>
persoonlijk? niks persoonlijk meerdere mensen hebben dus al het zelfde knutselplakwerk ontvangen.
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Inderdaad, met alle respect Hein, los van het feit dat je voor een goed doel strijd en heel kitesurfend Nederland je goede bedoelingen zeker zal waarderen, moet ook ik eerlijk bekennen dat je email buiten alle proporties is. Naast de toon die je in je e-mails aanslaat, ga je geheel voorbij aan het feit dat het NKV volop in gesprek is met de vogelbescherming en om iets te bereiken gesprekken op niveau nodig zijn. Halve dreig berichten van individuen richting de vogelbescherming passen niet in die onderhandelingen en zullen ongetwijfeld enkel een averechts effect hebben.
Kortom, je bezorgdheid wordt gewaardeerd maar laat dit soort gesprekken over aan het NKV. Daarom ben je er immers (als het goed is) lid van.
Overigens snap haar “ontwijkende†reactie wel. Zou jij gaan reageren op zo’n moddergooi mailtje? Wat mij betreft een professionele reactie van de Vogelbescherming…ook al is hij nog zo onbevredigend. Oh en als de strekking van die andere e-mails hetzelfde geweest is…dan snap ik het knip en plakwerk ook wel.
edit rn
persoonlijk dreigementen zijn niet toegestaan
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Als je geen officieel vertegenwoordiger bent van het NKV vind ik dit zeer ongepast Hein!! Het NKV is aan het proberen om compromiën te sluiten en jij gooit nog een keer een schepje bovenop. Denk je nou echt dat dit een positieve bijdrage zal hebben?
Ehhhhhhhhhh, sorry maar als individu mag je ook je mening geven, of moeten we allemaal het mailtje naar het NKV sturen, die ze dan controleerd en weer door stuurt.
Ik zeg volspammen die mailbox van haar, je hebt potverdorie een stem gekregen, doe er iets mee.
Ze mag best weten dat de tijd van ambtelijk geneuzel voorbij is, als ze de feiten verdraaid geeft ze zelf een vrijbrief tot reacties.
Wanneer ze (zoals het hoort) berichten onderbouwt naar buiten brengt, en die feiten kloppen, was het een ander verhaal geweest.
BTW NKV heeft ook een accountje op HL, laat hun iets zeggen dan, ik weet dat ze druk zijn, maar de belofte met een nieuw bestuur was dat ze meer naar buiten zouden treden.
Dus NKV, kom er maar in...................
een belangrijk punt idd !!
ik hoor veel van marieke en haar vogels in nieuws etc maar waar blijft de NKV in het nieuws met zijn betoog ??????
, zeer kinderachtig en zeer onproffessioneel om dit online te zetten. wat is je doel? wat wil je laten zien? en heb je daar deze hele e-mail draad voor nodig? als je vraag is of anderen de zelfde mail terug hebben gehad kan je dat ook gewoon stellen.
Laten we allemaal de rol van de pers hierin niet verwaarlozen!! een journalist heeft een mooier stukje als er een conflict in voor komt en zal daar dus naar opzoek zijn.
Om aan te geven: de Vogelbescherming heeft na de publicatie in de Pers van vorige week maandag ZELF contact met de NKV gezocht omdat zij zich in dat artikel afgeschilderd vonden worden als boeman en zelf ook niet erg blij waren met het artikel.
Dat geeft aan dat er duidelijk voedingsbodem is voor een goed gesprek en een betere verhouding tussen ons (kiters) en de vogelbescherming.
De respect en de erkenning die wij vragen aan hun voor onze hobby/sport moeten wij dan ook tonen voor die van hun
Ten overvloede misschien, maar ik zeg dit op persoonlijke titel en niet namens de NKV.
(daar zijn andere mensen voor )
Ik hoor en zie het NKV ook niet genoeg doen in mijn ogen wat tegenacties betreft het is niet zo moeilijk om een tegen actie te creeeren volgens mij al is t bij een lokale nieuws zender.
Volgens mij is t Actie - reactie ?
maar waar blijft die
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
top !! idefixe !!!!!!
echter zou het dan niet verstandig zijn om als nkv ook maar is even met de media te gaan babbelen , en zorgen dat er grote uit zijn verband gerukte kitestukken in de media komen ??
Nederland kan in alle opzichten wel een frisse wind gebruiken
PS. vogeltjes hebben geen schuld in deze discussie, zijn mensen die bepalen hoe en wat, en zich genoodzaakt voelen om op te komen voor deze beestjes.
-
PS2. in conversaties in mail nooit capslock aanzetten. Gewoon je argumenten oplepelen en zorgen voor een gedegen onderbouwing van jou standpunt. Bereik je meer mee dan enkel en alleen tegen schenen aantrappen.
Het standpunt van de kiters is prima te verdedigen, en het standpunt van vogel/natuurbeschermings organisaties heeft wel de nodige 'zwakheden'.
-
het uiteindelijke doel is om te zorgen dat kiten niet op alle plekken verboden wordt, en dat er in goed overleg bepaald wordt wat wel en niet mag. Andere waterrecreatie mag ook niet over komen, en daar is een erg goeie reden voor. De natuur in Nederland is al gereduceerd tot 'parken', en als je alles z'n beloop laat, staan 'wij' als mens ons eigen leefomgeving te verneuken (geen vogels en beestjes meer op 't IJsselmeer houdt in dat je in no time algengroei krijgt, of andersoortige ellende).
-
Dus... kom met goeie argumenten. Als blijkt dat er een zeldzaam vogeltje een bepaald deel van't jaar in een gebied broed en rondloopt, dan is het acceptabel als je dat gebiedje verboden terrein maakt. IJsselmeer enzo is groot zat. Maar... zorg dan dat je het misschien voorelkaar krijgt dat op andere tijdstippen het wel mag, of dat niet de hele kust verboden wordt (iets wat nu dreigt te gebeuren).
Enige wat iedereen wil is duidelijkheid en een gevoel van rechtvaardigheid. Als kiters niet op Muiden mogen varen bijv., en zeilboten en windsurfers wel, dan heb je een legaal punt om dit 'belachelijk' te vinden, en kun je dat prima onderbouwen. Als niemand er mag varen, dan is het niet meer dan normaal dat kiters daar dan ook niet mogen komen.
Joow
Ey mensen ik heb dit gedaan omdat ik dit zelf zat was Verder geen dreigementen geuit of ook maar iets gezegt of in de context van, ik ben daar zelf zwaar optegen. Vervolgens komt zij met het verhaal dat ze in gesprek was geweest met NKV, waarop ik een antwoord/vraag gaf en ben daar dan ook niet verder op in ben gegaan.
Even later kreeg ik te horen dat er meerdere hadden ge-emailt en het zelfde terug kregen, heb ik dat er nog aan toegevoegt en de rest weten jullie.
Het is nooit mijn bedoeling geweest NKV ergens bij te betrekken maar als dit averrechts werkt stop ik er gewoon mee.
Al die moeite is het niet waard, mens is te stom om zelf te typen..
PS
Sorry als ik mensen erg pissed heb gemaakt..
Maar het blijft natuurlijk wel zo dat de natuurorganisaties de media opzoeken. Of misschien zoeken de media hen wel op, maar dan nog kunnen ze zeggen dat ze niet willen reageren. Ondertussen lachen ze zich rot dat hun verhaal wordt overdreven door de media en wij ondertussen zo terughouden blijven. De algemene indruk die mensen hebben van kitesurfen kan hierdoor wel degelijk negatief worden beinvloed.
Misschien is het een idee om als NKV samen met de vogelbescherming op de radio of TV te verschijnen in een gesprek, zodat heel Nederland kan zien dat we niet zo asociaal zijn als we de laatste tijd zijn afgeschilderd. Het stuk dat op de NKV site staat vind ik heel goed, maar jammergenoeg zal dit alleen worden gelezen door kitesurfers.
Heb de mail gelezen, Europesche wetgeving toen natura en nu wetlands, wat ik al eerder zei, die wetten zijn voor de milieu-freaks niet meer of minder tooltjes om hun leden naar het gerief te maken, met als einddoel meer leden, dus meer chash te innen.
Ze willen orde in de chaos, willen wij dat dat ook?
Waarom moet alles georganiseerd zijn, leven en laten leven, wij moeten het water ook delen, laat hun dan hun gezichtsveld delen, ze storen zich volens mij aan het feit dat er vanuit hun vogelspot-bosje ook nieuwerwetse fel gekleurde kites te zien zijn door het kijkerje.
Want volgens mij (niet op feiten berust) zijn er een paar fanatieke leden, die es gezien hebben dat er vogels opvlogen door een kitesurfer, en deze hebben gemailt naar een milieu-instantie.
En nu zijn ze met hun dikke budget de boel aan het opstoken zodat die leden resultaat zien.
En ons buget-loze vereniging moet zich gaan verdedigen, ik zeg kansloos.
Nederland is te klein, en niemand wil delen en allemaal vooraan staan, en diegene die het hardst schreeuwt wint, dus ik sta wel achter die individuele acties.
eh, 'wie het hardst schreeuwt'... kijk naar Terschelling. Daar is het heel simpel op 'feiten' (of het ontbreken daarvan voor de vogelpartij) gewonnen. Kan dus wel...
Ik vind het prima wat Hein gedaan heeft. Topie man. Deden we allemaal maar wat jij gedaan hebt, dan pas kan je spreken over vrijheid van meningsuiting en opkomen voor je eigen belangen. En als alles straks gesloten is voor kitesurfen, kan jij in ieder geval nog zeggen dat je je best voor de sport hebt gedaan. Jij bent het NKV niet dus het staat natuurlijk verder los van wat het NKV doet. Ik denk dat er veel meer zo over denken als jij maar het hier niet neerzetten om discussies met 'minder liberaal denkende kitesurfers' te voorkomen  En als je met CAPS een mail stuurt, dan moet je dat toch ook lekker zelf weten. Het valt lekker op en Marieke ziet in ieder geval dat je het je echt aantrekt.
Â
OK, ik ga vogels afschieten!Â
Hein,
RESPECT!!!Â
Ik vind 't nergens op slaan dat er zo negatief gereageerd word op jou mailtjes..
'T zou echt stom zijn als wij kiters ook nog ruzie zouden krijgen want dan sta je helemaal voor lul in de media!!
Eej JePe jij bent toch een fotograaf??
Ik denk dat jij heel goed kan zien wat er gebeurd met vogels waar kiters zijn.
Je zult vast wellis gezien hebben dat vogels soms zelfs met kiters meevliegen. En misschien heb je er zelfs foto's van..?
Dan zul je zien dat die vogels helemaal niet bang kijken en de kiters helemaal niet willen aanvallen ofzow..
Je ziet dan dat ze dolgelukkig zijn en dat de mens een stuk dichter bij de natuur is..
Laatst was er een interwieuw op hanglos verschenen waarin een stuk in de media van Marieke stond, ze zei op degeven moment dat je wintsurfen niet kon verbieden want dat bestond al zo lang (ZWEMMEN BESTAAT VEEL LANGER EN DAT MAG OP SOMMIGE PLEKKEN OOK NIET:o). Ik geef JePe gelijk in 't feit dat we daar wat mee moeten doen.Â
Ik vind eigenlijk 't ergste dat 't er meer op lijkt dat ze de sport willen vernielen dan dat ze echt wat om de vogels geven..
EN MET CAPSLOCK WIL JE ALLEEN WAT DUIDELIJK MAKEN MENSEN!! DAN STEEKT 'T UIT DE TEKST, NIETS MEER EN NIETS MINDER, dat kun je ook met bold berijken en iedereen doet 't op zijn eigen manier!!
DUS NOGMAALS HEIN DIEP RESPECT!! Â
Â
Ik vind niet dat we alles aan de nkv moeten overlaten daar is de nkv nog te klein voor. Zelf reageren helpt ook. Een idee waar ik zelf over nadenk ik een mailtje naar stam.nl te versturen met daarin het "dilemma" Kitesurfen en vogels! Als meerdere mensen dat doen komt 't misschien echt! En dan kan iedereen zijn eigen mening geven en komt 't door in de media!
Â
Nou ik zou zeggen, mail nathuura 2000 vooral plat!
Mvgr,
Avi
Â
ps. wat word er nou bedoeld met "zo'n toon aanslaan" 't lijkt hier wel de peuterschool! Iedereen weet zelf best hoe die zich moet gedragen en zolang er niet gescholden of beledigd word is een brief altijd goed!
Ik vond Hein zijn brief meer dan netjes!
Â
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
@Aviw: ja, ik heb wel foto's van vogels en kiters, vooral bij IJmuiden. Maar ja, dat zijn meeuwen grotendeels. Meeuwen worden niet genoemd door vogelbescherming, al aangevend dat men vrij selectief is qua soort. Men wil vooral de schuwere vogels beschermen, welke sneller zullen 'vertrekken' als ze verstoord worden.
deze avond spoelden er veel scheermessen aan, zaten honderden meeuwen en andere vogels, grotendeels meeuwen. Dit gebeurt er normaliter, kiter komt er aan, beestjes vliegen op, kiter weer uit beeld, beestjes weer terug op dezelfde plek. Als vogels eten zien, en dat op een makkelijke manier kunnen krijgen, gaan ze niet zo snel weg. Een kiter is geen natuurlijk vijand. De kite lijkt voor geen meter op een roofvogel, dat zie je ook wel aan de reactie van de vogels. Als er een sperwer of buizerd rond had gevlogen, had je totaal ander gedrag gezien (dat moet vogelbescherming toch ook wel kunnen zien of nie?). Vogels als meeuwen en bijv. weidevogels zullen veelal dan hun eetgedrag afbreken en de roofvogel aanvallen. Heb ik zelf geregeld gezien, is wel fascinerend om te zien. Zelfs kievitten vallen buizerds aan! Ik heb nog nooit een meeuw of kievit een kite aan zien vallen!
Toont alleen wel aan dat vogelbescherming het niet over 'vogels' in het algemeen kan hebben. Ganzen, meeuwen, duiven, veel weidevogels, trekken zich al niks meer aan van de mens. Vraag dat maar aan boeren en Schiphol hehe... in de haven bij Woudsend, zwemmen futen rustig tussen de bootjes door, terwijl het toch wemelt van de motorbootjes en zeiljachten die haven in en uit varen, en toch wel drukke atmosfeer.
pfoei gasten!! punt is duidelijk denk ik. Â Zal proberen een nuttige toevoeging te doen op deze hele kwestie. Wie weet een handvat voor direct betrokkenen bij dit forum tussen NKV en Natuurorganisaties.
Â
 Allereerst the real facts (geen onderzoek voor nodig)Â
-wij willen kiten, liefst zo veel mogelijk
-natuur moet blijven, en die moet liefst nog mooier worden (is immers deel van de kick van het kiten, out in the open!!)
-en iedereen moet winnen !!!
Â
Subfeitjes
-spots moeten schoon zijn/blijven
-kitesurfer moet comfortabele en veilige kiteomgeving genieten
-de wind moet blijven waaienÂ
Â
Â
Â
Het aantal kitespots drastisch terugbrengen is geen optie. Men heeft de gevolgen daarvan (evenredige stijging van aantal kiters op plekken waar het nog wel mag de niet te overziene gevolgen daarvan) vast en zeker wel op een rijtje. Hoeven wij echt niet te gaan schreeuwen... Er zijn inmiddels zoveel kiters in NL, die wil je niet tegen je hebben.
Â
Er zal (dat is mijn gevoel) hooguit geschoven moeten worden met de planning. Start en landingstijden van de vogels zullen aan banden worden gelegd :0). Maar vooral de kiters kunnen dan op bepaalde plekken op een opgelegd vaarschema rekenen. Geen probleem toch? Neem je camera mee en schiet wat plaatjes voordat het starttijd is... Op Hawaii werkt dit ook prima om golfsurfers te beschermen... zelfde verhaal.
Â
Daarnaast zal er meer moeite gestoken moeten worden in spot-specifieke aanwijzingen. Onderzoek en vogelbestudering zal zeker laten zien dat vogelbewegingen zich op bepaalde plaatsen rondom de kitespot zullen concentreren en dus niet overal op de spot.. Leg die plaatsen per spot nu vast en steek geld in een communicatie daarvan (even simpel "LET OP: NIET BINNEN LIJNLENGTE LANGS DE RIETKRAGEN VAREN. IK STA DAAR MIJN VLEUGELS TE DROGEN. BEDANKT NAMENS DE AALSCHOLVER").
Â
Even heel plat idee natuurlijk. Maar commerciele organisaties kunnen met acties zoveel bereiken bij consumenten (consumenten gedrag beheersen), waarom kan dat hier niet... vanuit NKV (ik biedt hierbij mijn vrijwillige diensten aan! open sollicitatie...)
Â
Nog een idee: laat iedere kiter die de natuur warm hart toedraagt een vette bird-tag in zn vlieger transfereren. Slogan erbij: "I WANNA FLY!"Â
Met de aanschaf van zo'n tag (aanbrengkosten op je kite inbegrepen) voor laten we zeggen 10E steun je ook weer diezelfde NKV die dat geld weer 100% aanwend voor nog meer communicatie in de gebieden waar dit nodig is.
Â
Locals: Locals sta op!! Op iedere kitespot heb je gasten die er al-tijd zijn! Jongens laat je horen en help de NKV met het behouden van JOUW spot. Jullie kunnen zowieso een oogje in het ... kite... houden op de specifieke spots (houdt iedereen zich netjes aan de regels?). Zo blijf je echt vrienden!!Â
Doel van die alles: wij behouden onze spots door een beetje regulering en wat meewerken. En stiekem denk ik dat het nog lachen is ook. Om met zn allen coole initiatieven te bedenken per spot. Maar dat zal mijn makke wel zijn... haha! Ik wil ook gewoon zoveel mogelijk airtime hebben!
Â
Komt er op neer dat we met zn allen de verantwoordelijkheid moeten oppakken en er gewoon wat van maken waarmee iedereen blij is. No sweat toch?!Â
 ------
Â
make some noise!!
groeten
Â
Â
Â
Â
Â
Â
HAHA idefixe
 grappig...  (lees jouw link na mijn bericht getikt)
de palen en boeien vind ik minder
en ook de boete een beetje te zwaar en te..... onzinnig (ik heb op mn surfpak geen ruitewisser om mn bon onder te hangen hoor)
Â
maar er moeten dus initiatieven komen en nagedacht over beter communicatie!!
Â
Â
Registreerde: 06 August 2007
Wat emails tussen mij en marieke dijksman.
De ontvangen email is verre van "persoonlijk" dus ik mag dit gewoon delen met derden.
======================================================
Mvr. Dijkseman
Fijn dat u zo snel reageert op mijn email, alleen jammer dat U mijn hele voorafgaande email uit de weg gaat. Zo heb ik het erover dat bij Uw persberichtgeving FEITEN ontbreken. De hele berichtgeving is gericht op het winnen van zieltjes, de pers is daar niet voor bedoelt. Voor het winnen van zieltjes heeft men relcame bedacht.
Zoals u al zegt meer begrip voor elkaars situatie, dat is wat we eigenlijk allemaal willen. Jullie zijn in maart in gesprek geweest met NKV, je zou verwachten dat daar meer begrip voor elkaar uit voort komt. Grappig dat ik en met mij nog zeker een paar miljoen andere Nederlanders op oa de radio, kranten, T.V., etc zien en horen dat jullie nog steeds kitesurfers als grootste probleem markeren, niet alleen markeren maar zoals bijv. op de radio kitesurfers gewoon zwart zitten te maken met een suggestief vragenstelsel. Dit laatste heb ik ook al in mijn eerdere email geschreven.
U heeft het nu over gezamelijk zoeken naar oplossingen? Waarom zien we dat dan niet terug in de media? Het beeld wat u nu schept is een beeld van een organisatie die alles doet om zijn zin door te drijven en aandacht probeert te trekken over de rug van kitesurfend nederland, dit is compleet onaanvaardbaar.
Wat ik al helemaal onaanvaardbaar vind is Uw manier van copy-paste plakwerk als reactie. Verschillende mensen hebben U emails gestuurd omdat zij het ook oneens zijn met de gang van zaken en u verzuimt het ook bij hun in te gaan op de feiten die worden voorgelegd en zij hebben het zelfde copy-paste plakwerk ontvangen. Ik mag toch wel aan nemen dat u over de intelligentie bezit om een formele email te schrijven? Anders vraag ik mezelf echt af hoe u uberhaubt een functie als dit kunt vullen?
Dit en het feit dat U zich zelf, zelfs met een copy-paste knutselwerk nog steeds tegenspreekt laat al zien dat U niet eens het fatsoen heeft mensen van een persoonlijke reactie te voorzien.
U moest zich schamen, dat u als persvoorlichster van de vogelbescherming nederland uw zaken die zo fout en op een wel een walgelijke manipulatieve wijze voorstelt in de media, op deze manier verdedigd.
Hein Hackenitz Jr.
> Subject: RE: Vogelbescherming in Nederland.
> Date: Thu, 24 Jul 2008 09:08:29 0200
>
>
>
> Beste heer Hackenitz jr.,
>
>
>
> Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Het is voor Vogelbescherming Nederland waardevol om te weten welke gevoelens binnen de maatschappij leven ten aanzien van het beschermen van vogels. Een stelling vooraf: Vogelbescherming Nederland is niet tégen kitesurfen. Maar de ruimte in Nederland is schaars, ook op het water, en dat betekent dat elke keer weer goed gekeken moet worden of, en zo ja hoe, alle belanghebbenden een plek op het water kunnen krijgen. Op dit moment of in de nabije toekomst worden voor alle grote wateren beheerplannen opgesteld in het kader van de Natuurbeschermingswet. In deze beheerplannen wordt beschreven op welke manier de verschillende gebruiksvormen, waaronder kitesurfen en natuur, de komende zes jaar plaats kunnen vinden.
>
>
>
> Om een zo goed mogelijk gevoel te krijgen bij de andere spelers op het water zijn we bijvoorbeeld in maart 2008 in gesprek getreden met het bestuur van de Nederlandse Kitesurfvereniging, die de belangen van de kitesurfers vertegenwoordigd. Door elkaar beter te leren kennen ontstaat er meer begrip voor elkaars situatie, en dat is alleen maar goed lijkt ons. Ook de NKV is enthousiast over het contact. Er is begrip voor het feit dat de grote wateren een belangrijke functie voor watervogels hebben, en dat de uitdaging ligt in het gezamenlijk zoeken naar oplossingen.
>
>
>
> We hopen je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld,
>
>
>
> Namens Vogelbescherming Nederland
>
> Marieke Dijksman
>
>
> ________________________________
>
> Verzonden: wo 23-7-2008 14:56
> Aan: Marieke Dijksman
> Onderwerp: Vogelbescherming in Nederland.
>
>
> Geachte Mvr. Dijksman,
>
> Ik heb begrepen dat U de verantwoordelijke bent als het gaat om wat
> er in de pers verschijnt mbt vogelbescherming.
> U en andere van vogelbescherming doen daar natuurlijk goed onderzoek
> naar en bestuderen natuurlijk ook zorgvuldig feiten, nou is er voor
> mij alleen enige onduidelijkheid, de laatste tijd kom ik steeds meer
> van jullie in de media tegen waar de feiten missen, zo zit U als
> persvoorlichster zich voortduurend te richten op kitesurfers en zelfs
> wandelaars, over hoe slecht ze wel niet zijn voor de vogels.
>
> Dit zou natuurlijk allemaal correct zijn geweest.. maar er ontbreekt
> alleen wat, FEITEN en een GOED ONDERZOEK, dit laatste moeten jullie
> toch wel uitstekend kunnen uitvoeren met al dat geld wat jullie
> gedoneert krijgen waar blijft anders al dat geld? Alleen ontbreekt
> elke publicatie van een onderzoek en als ik sommige interviews van
> jullie hoor op de radio doet mij dit erg aan propaganda denken zeker
> met een manier van vraagstelling als "Vind u het leuk om vogels weg
> te jagen?" en dan helemaal de manier waarop de vraag word gesteld
> waar ik totaal geen woorden voor heb.
>
> Dan wil ik het nog even met u over de feiten hebben en dan met name
> die betrekking hebben op de kitesurfers.
> -Als vogels echt zo slecht tegen kitesurfers kunnen waarom gaan ze
> dan terug naar de plek waar kitesurfers toch elke dag zijn?
> -Kitesurfers hebben het liefst grote open stukken water. Vogels
> broeden niet op grote stukken open water waar het hard waait,
> IJsselmeer bijv.
> -Nog zo'n mooi voorbeeld: Het Groene Strand, Terschelling. Geen vogel
> te bekennen. waarom? omdat die rustig 500mtr verderop in een SPECIAAL
> natuurgebied zitten, waarom moesten jullie dan toch een rechtzaak
> aanspannen, die jullie overgens hebben verloren omdat een rechter nog
> altijd kan nadenken en niet blind naar het gesmeek van jullie gaat
> zitte luisteren.
> Ik kan zo nog wel een boek volschrijven maar daarmee verdoe mijn
> eigen tijd.
>
> Graag wil ik U er nog op wijzen dat de pers er is om ONWAARHEDEN aan
> het licht te brengen en deze DE KOP IN TE DRUKKEN.
> Zo zijn er bijvoorbeeld meerdere mensen die zich scheel ergeren aan
> de manier waarop U en uw collega's van vogelbescherming te werk gaan,
> rechters en ambtenaren beinvloeden dmv de media en dan nog ZONDER
> FEITEN EN OOK MAAR EEN GOED ONAFHANKELIJK ONDERZOEK, schande meer
> woorden zijn hier niet voor.
>
> Ik zie het dan ook als mijn plicht als goede burger dit soort
> praktijken aan het licht te brengen.
>
> Hein Hackenitz Jr