dat merken we allemaal aan die vieze propaganda die gewoon doorgaat ook na die "goeie" gesprekken..
Ze is hier DE verantwoordelijke voor en wij staan al heel sterk simpel weg met JAWEL! weer met een FEIT!
dat zij de pers misbruikt!!
dit hoeven we alleen maar aan het licht te brengen en daar gaat hun imago als brave hippies..
iig komt een beetje van de waarheid naar boven
Zij hebben natuurlijk al die zieke vogels al it's not fair!!
mja in het uiterste geval sturen we bush een mailtje en NUKEN we die hele wetlands plat onder het mom "Achmed the dead terrorist is hiding somewhere overthere"
mwah toch maar niet nuken moet ik weer een nieuw suit kopen
flinke lading springstof dan maar et voila MEER KUST LIJN!!= MEER RUIMTE voor iedereen net wat we willen
Elk jaar hopen kite- en windsurfers op een ‘slechte’ zomer. Maar nu het weer in ons land voor deze groep watersporters naar wens is, gooien milieuregels roet in het eten.
Op veel plekken worden de kitesurfers al geweerd omdat zij de veiligheid van andere badgasten in gevaar brengen. Nu krijgen ze er nog een tegenstander bij: Natura 2000, een Europees netwerk van beschermde natuurgebieden. In Nederland zijn het er 162, waaronder het IJsselmeer en veel kustgebieden. Het zijn populaire surfspots.
Als nieuwe sport loopt het kitesurfen de grootste risico’s. De surfers die zich door vliegers laten voorttrekken en spectaculaire stunts uithalen, zouden de rust van vogels verstoren. ‘Als er kitesurfers voorbijkomen zie je hele groepen vogels in paniek opvliegen’, zegt Marieke Dijksman van de Vogelbescherming. ‘Van één kitesurfer zijn 20.000 smienten (een eendensoort, red.) uren van slag. Windsurfers zijn voorspelbaar, zij varen in een rechte lijn.’
even opzoeken wat smienten zijn en hoe ze leven, zie onderstaand,
Smienten
Leefwijze
Ze foerageren op grasland met duizenden tegelijk. Ze eten voornamelijk gras en groene planten.
Smienten komen in de zomer voor in Noord-Scandinavië en Siberië. Schaars broeden ze ook in Nederland. In het najaar trekken de eenden in groten getale naar het zuiden en zijn te vinden op plassen en in poldersloten in Midden- en West-Europa, waaronder Nederland. De smient is dan de op één na talrijkste eend van Nederland.
Graslanden zijn gronden met vegetaties die gedomineerd worden door grassen. Grote natuurlijke graslanden zijn de steppen en de savannen. Het vrij droge klimaat en (op de savannen) het begrazen door grote zoogdieren zorgen ervoor dat bomen niet de overhand krijgen en deze graslanden niet veranderen in bossen.
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
ze maken het zichzelf alleen maar lastig met dat eenzijdige gezeur want kitesurfers zijn ook niet dom en zijn tot nu toe  altijd nog de partij geweest die wel van dingen afweet.Â
Â
en het zal slechts een kwestie van tijd voor mensen gaan opmerken dat er uit de watersport hoek een veel volwassener geluid komt...
Â
ondertussen kunnen we het best met keiharde feiten blijfen gooien als je het mij vraagt.Â
Â
Â
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
1. Toename negatieve publiciteit kitesurfing in media.
2. Toename kitesurfers afname ruimte met name de spots die net aan gedoogd werden bijv stichtse brug (werd zekers gedoogd afgelopen paar jaar), Pampus en vast nog wel meer spots:) Iedereen zoekt zijn of haar ruimte op maar de kans op een boete is nu dermate groot dat je wel naar de drukkere spots toe moet.
3. En de vele mensen die mij aanspraken op de pond (Almere - Muiderberg) als ik onder weg was met mijn kitegear hebben toch echt een positiever beeld dan wat er daadwerkelijk speelt dit zijn juist die buitenstaanders die je erg kan gebruiken als kite community.
4. T'soal sluiting spot en daarna veranderd naar vlaggensysteem en nog meer belachelijkheid.
tegen over:
1. Winst van surf club om te mogen surfen op t wad.
2. vergroten opstap mirns.
Dan zie je toch echt meer negatief nieuws dan positief.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
ik lees net dat er zo'n 500.000 smienten in Ml overwinteren,
in dat geval zijn de kiters de minderhedengroepering en zouden wij volgens mij beschermd moeten worden en een plekje aangewezen moeten krijgen.
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Tip : Grill de smient rondom goud bruin met bier !!!!!
mischien een optie Marieke uitnodigen voor een heerlijke BBQ en dan eens goed babbelen
Wat ben jij een enorm mannetje zeg, denk eerder dat je "gelooptgeflipt" in je hoofd bent.
Ten eerste:
Als ik zo'n mail had gekregen dan had ik je niets eens een antwoordt gestuurd...
Ten tweede:
Eerst heel serieus een mail op het forum knallen met naam etc erbij, proberen de serieuse "betrokken"persoon te wezen waar je waarschijnlijk naar opkijkt. Dit is duidelijk niet het geval gezien de toon van het bericht en de aanpak. Om daarna domme comments te plaatsen waarin je het hebt over de boel "nuken"....
Hahahaha dit moet een grap zijn, fijn om te lezen dat een aantal mensen je toon ook niet kunnen waarderen!
je bent wel geknipt voor de politiek, gewoon schreeuwen, ongeacht of je het juiste schreeuwt of niet met de gedachte dat ze beter negatief over je kunnen lullen dan dat ze niet over je lullen. Succes op het binnenhof maat!
Hoe hoog is het boetebedrag als je op een plaats gaat kiten waar het niet mag, en hoe groot is de pakkans?
Zoek marieke op bij Hyves en klik op "flag as offensive"
edit: Opmerking aangepast, heeft natuurlijk niets met rassen te maken maar met discriminatie van een groep (kiters) my bad! en idd laten we het gezellig houden.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
"hoe hoog is het boete bedrag als je op een plaats gaat kiten waar het niet mag en hoe groot is de pakkans."
Dat ligt er een beetje aan WAAR je gaat kiten. Ga je kiten buiten een daartoe aangewezen spot heb je een bon te pakken via het BPR ( is iets van 130 eurie) Zit je in een natuurgebied is deze boete hoger / kan het gecombineerd worden.
Er is op dit moment vanuit de kitesurfwereld goed overleg met de bijv de vogelbescherming. Waar eerst de stemming iets had van: "Kitesurfen is slecht het moet overal verboden worden." is er nu een stemming van "Kitesurfen en vogels gaan niet ALTIJD goed samen / hoe vinden we hier voor iedereen een goede oplossing"
Wil je als kitesurfer weer graag terug naar het standpunt "kitesurfen is slecht het moet overal verboden worden " kun je dat het beste realiseren door flink in een natuurgebied te gaan raggen.
Ook ik ben het niet eens met de manier waarop de vogelbescherming nu in het nieuws komt. Vanuit zowel persoonlijke als NKV achtergrond is daar vanuit mijn kant het laatste richting vogelbescherming nog niet over gezegd. Echter het feit dat je iemand publiekelijk uitmaakt voor racist gaat mij veel te ver. Naast het feit dat zo'n uitspraak naar mijn mening niet in het kitesurfwereldje thuishoort kan deze uitlating nog best wel eens "juridische gevolgen" voor je hebben...........
Registreerde: 09 July 2006
klopt idefixe maar tel is hoe vaak het woord KITESURFEN als boosdoener op wordt geschreven !
De niet wetende burger leest in dit stuk maar 1 ding .......kitesurfen is de slechterik !
Vind persoonlijk dat dit alles te ver gaat en denk dat NKV veel en dan ook echt VEEEEL harder van zich moet laten horen , met behulp van ons allemaal .
Het gebabbel van samen chill om de tafel zitten .......lijkt mij idd net als wat Dave zegt een kalmhoudertje
Marieke is naar mijn mening gwoon keihard aan het spelen om onze sport kapot te maken , en als persvoorliegster houd ik haar persoonlijk hier verantwoordelijk voor .
Gelukkig maar voor haar dat er tussen ons kitesurfers niet zo'n zieke vogel als bv Volkert van der G is anders liep ze nu toch echt gevaar .
fight fire with fire en niet met we zullen wel zien !
@ kiteborn
mee eens dat is een goede manier om te laten zien wie we daadwerkelijk zijn !!
surfers en natuur zijn 1