Ghana kitebaar?

Door: Jelte Reacties: 17 Hits: 1326
Jelte 06 August / 2008 / 17:31

Hola allemaal!

Een van mijn vrienden heeft in al zijn wijsheid besloten met een Ghanese in Ghana te gaan trouwen. Wij heen dus... En dat is natuurlijk fantastisch, zo'n trouwerij, maar we gaan niet voor een paar dagen heen en weer en hebben dus wat tijd over....

Dussss....

Is het mogelijk te kiten in Ghana en zo ja waar? Ik heb de meeste kitesites al afgezocht, maar er staat in geen atlas een spot genoemd. Als het niet hoeft ga ik niet met spullen sjouwen (zolang gaan we nou ook weer niet) dus een kiteverhuur zou helemaal welkom zijn! Had ie nou niet gewoon in Zuid Afrika kunnen trouwen????Smiley

www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

wazzaah 06 August / 2008 / 17:33

Beter zoeken Smiley

http://www.ghanakitesurfing.com/

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Jelte 06 August / 2008 / 18:43
Beter lezen... staat niets op!!! Smiley Smiley

FrEeZe 06 August / 2008 / 18:51

Beter zoeken Smiley

http://www.kitebeaches.com/beach/lome_beach.html 

wazzaah 06 August / 2008 / 19:06

Staat contact adres bij Smiley

En volgens mij heb je maar een kite nodig, een 20m Smiley

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Jelte 06 August / 2008 / 21:17

Freeze: thankx, die had ik nog niet gevonden, hoewel je nu een spot in Togo linkt...Smiley Smiley

For the record, dit is de juiste: http://www.kitebeaches.com/beach/anomabo_beach.html

Klaas: een adres is Ipswich is natuurlijk ook een beetje twijfelachtig. Zeker wanneer het een Joomlasite met voorgekauwd template is die al in geen maanden bewerkt is... Misschien moet ik er zelf maar mee aan de gang dan.... En inderdaad ziet het ernaar uit dat je een halve Boeing in de lucht moet gooien daar, wil je wegkomen.

Nightlife: none...

Briljant... Smiley

Moet jij trouwens ook niet naar Dirk z'n brulloft?

surferboy911 06 August / 2008 / 21:40
bruLLoft? ahahhahahaahSmiley
Go Big or GO HOME!!!

Frederique 07 August / 2008 / 03:29
  jo! zit momenteel in ghana.. en ben vorig weekend naar Busua beach gegaan, hele chille plek. Het is een baaitje, waar dus niet zoveel gevaarlijke stroming is en hier kan je dus heel goed golfsurfen in iedergeval (ook verhuur, http://www.blackstarsurfshop.com). Aangezien bijna de hele kustlijn van ghana best gevaarlijk is (al een paar keer meegemaakt dat mensen bijna verdronken), is dit misschien ook wel een goeie plek om te kiten, alleen verhuren ze dus geen kites. Weet wel dat er inderdaad in Loma (Togo) een kiteschool is waar ze ook verhuren en dit is niet heel ver van ghana vandaag, vlakbij de grens. Heb in Ghana nog niet gehoord dat ze ook kiteverhuur hebben, maar misschien dan in Anomabo. Heb al gehoord van mensen dat het wel een ok plek is.Ga er heel misschien dit weekend heen..

Jelte 07 August / 2008 / 08:02

Okee! Cool! Thanx... dan wordt het golfsurfen! Waar zit Busua beach ergens? (ongeveer)

Ik geloof dat ik het idee van kiten maar ga opgeven.

Ben je op vakantie daar of woon je daar? En heb je nog toffe tips? (Goedkope overnachtingen, mooie plekken?)

Frederique 07 August / 2008 / 13:24
BusuaBeach ligt vlakbij Takoradi. Je moet een bus nemen naar Capecoast of Takarodi en dan een trotro naar Agona en daar een taxi naar Busua Beach. Ik sliep daar in dadson's lodge, dat is achter de surfshop, was ok en goedkoop. Andere mooie plekjes om heen te gaan vond ik Ada Foah, dat is een estuarium waar zout en zoet water bij elkaar komen. Ligt ten oosten van Accra. Dan ben je op het strand en als je naar links kijkt zie je de zee en naar rechts een meer. Ziet er heel mooi uit. Maar zwemmen is daar wel heel gevaarlijk (maar in het meer niet natuurlijk). En Mole national park is ook wel vet, maar dat ligt helemaal in het noorden en ik weet niet hoeveel tijd je hebt.. maar dat daar zie je olifanten en krokodillen enzo. Ikzelf studeer nu in Ghana, aan de universiteit van Kumasi, voor 4 maanden. Nog 1,5 maand te gaan!

johndoe 07 August / 2008 / 18:55
  Jow dude, ik heb ook een tijdje rondgehangen in Ghana, wat ook een aanrader is, the green turtle lodge. Daar kan je ook golfsurfen, en als je mazzel hebt heeft de eigenaar z`n kites ergens...beetje vaag, maar de eigenaar is engelsman en hij heeft vaak vrienden over die kiten. Maar de plek alleen al is echt super! Zo mooi afgelegen, je kunt uren op het strand lopen zonder iemand tegen te komen! www.greenturtlelodge.com In Takoradi rijdt als het goed is een trotro naar de lodge. Ik weet niet hoe je gaat reizen, maar met de trotro is het wel het leukste! Ada foah is idd ook vet, maar wat frederique al zegt heel gevaarlijke zee, heb d`r zelfs iemand uit zee gesleept die bijna verzoop.Het strand ligt ook vol troep omdat de volta rivier de zee instroomt. Het meer daar is wel de ultieme vlak water sport en ik heb d`r gewakeboard. Zelf m`n kites niet bij me, maar de wind is niet één keer zo geweest dat ik daar van baalde. Dus wat kiten betreft niet top, maar er is echt genoeg te zien. Nog wat highlights zijn, Kakum national park the canopy walk, watervallen in Wii, Kumasi heeft de grootste markt van west-afrika en de slavenforten van cape coast en elmina en krokobite is ook een aanrader, je hebt daar nelly`s backyard, een rasta oord, beetje relaxed hangen op het strand. Heel veel plezier daar, ik heb er echt een top tijd gehad!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Jelte 08 August / 2008 / 15:37

Frederique en Keutloop: jullie zijn fantastisch! Thanx. Ik begin er misschien zelfs wel een beetje zin in te krijgen als ik dit zo hoor!

Paar vraagjes nog: wat kost overnachting ongeveer en hebben jullie ook wat tegen malaria genomen? En hebben jullie met Afriqiyah gevlogen? Volgens de vriend die gaat trouwen heeft dat niet zoveel zin, maar goed, die woont er ook al een paar jaar....

wazzaah 08 August / 2008 / 19:23
Afriqiyah Airways Smiley Klinkt als een degelijke maatschappij Smiley

johndoe 08 August / 2008 / 20:19

Ik vloog met Lufthansa, Amsterdam-Frankfurt, Frankfurt-lagos(tussenstop) lagos-Accra...Over de kosten van een hostel overnachting, je hebt daar de Cedi, en voor gemiddeld 10 cedi moet je kunnen overnachten. Dat is ongeveer 6,5 euro. Je moet zeker een malaria tabletten slikken, en je moet je laten inenten, zowiezo tegen gele koorts anders kom je het land niet in! En je moet een visum regelen bij de Ghaneese ambasade in Den Haag, anders heb je ook een probleem! Dan kom je het vliegtuig al niet in. Dus je moet je wel goed voorbereiden, het is niet even retourtje spanje. Neem ook wat Deet mee, daar moet je je als het gaat schemeren mee insmeren tegen de muggen. Echt, een goede voorbereiding is echt belangrijk, des te meer plezier heb je daar!Dus als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Groeten Mark

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Jelte 09 August / 2008 / 14:51

@Wazzaaah: schijnt mee te vallen. Nieuwe vliegtuigen gesponsord door een sjeik.

@Keutloop: Thanx! Geen zorgen, ik zal het allemaal goed uitzoeken. Ben al eerder in habbibabbilandjes geweest. Malaria zal ik even uitzoeken. Als ik Lariam moet slikken dan neem ik liever het risico denk ik. Dat is rotspul. Maareh... ik pm je nog wel als je het goed vindt!

jorrit 09 August / 2008 / 15:27

Lariam: dan zie je roze olifantjes.

Pas je deze keer dan op met de habbibabbi-raft excursies Smiley 

Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.

wazzaah 09 August / 2008 / 17:38

Of habbibabbi oerwoud excursies Smiley

Die sjeik heeft wel iets met vliegtuigen en iets met Schotland en Pan Am toch?

Jelte 09 August / 2008 / 18:09

Aangezien de kans groot is dat als je vliegtuig wordt opgeblazen, dat door de Libiers gebeurd, en het onwaarschijnlijk is dat ze hun eigen luchtvaartmaatschappij opblazen, is het theoretisch gezien een van de veiligste opties... na Al Qaeda Airlines dan...

Jorrit: een beetje risico op z'n tijd prikkelt het leven... denk dat het spannende aan raften in Ghana in tegenstelling tot Peru niet de stroomversnellingen is, maar meer het water zelf. Volgens mij geef je een week licht als je erin dondert. Ik laat bovendien niet de kans aan me voorbij schieten om officieel oom te worden!